Frysegjæringsskap

Men, en IR-lampe.. Den vil jo varme opp det den treffer. Så bilde her av noen som hadde en IR-lampe under bøtta. Hvor måler man temperaturen? Kan kaka bli veldig mye varmere enn det som er gjennomsnittet for resten av ølet i dunken, etter stormgjæring når man ikke har konveksjon i dunken?
Det var vel sånn omtrent akkurat det jeg lurte på også.
 
Dette veit jeg at har vært diskutert før, men noen her har kanskje kunnskapen på fingerspissene? Åssen er det å få et nyere kjøleskap til å funke med stc'en? Mener jeg har hørt at de blir veldig lei seg? Men at det er mulig å tjuvkoble dem på noen måte?
 
Jeg har et ganske så nytt kjøleskap som jeg (over) styrer med STC. (2 år gammelt)
Kjøleskapet står på så kaldt som mulig sånn at det ikke "gir seg" før STC'en vil det.

Fungerer helt strålende så langt jeg har erfart.
 
Men, en IR-lampe.. Den vil jo varme opp det den treffer. Så bilde her av noen som hadde en IR-lampe under bøtta. Hvor måler man temperaturen? Kan kaka bli veldig mye varmere enn det som er gjennomsnittet for resten av ølet i dunken, etter stormgjæring når man ikke har konveksjon i dunken?

Hvis det er mitt bilde du mener så er ikke disse lampene infrarøde, men
et vanlig varmeelement støpt inn i keramikk.
 
Da står kjøleskapet så vakkert i kjelleren og skinner for seg selv og oss som er til stede. Stc'en kan melde om under 13 grader i skapet, så første oppgave blir varme og ikke kjøling. Noen som veit åssen det er å borre i veggen på sånne skap? Skulle helst ikke hatt ledninga i klem i døra.
 
Strømledningen har jeg ført gjennom dreneringshullet bak på mine skap for å slippe å borre hull. Sensorledningen ligger i klem i døra.
 
Går helt fint å ha ledningen i klem i døren om du er usikker. Null stress [emoji1417]
 
Går helt fint å ha ledningen i klem i døren om du er usikker. Null stress [emoji1417]
Det er jo det enkleste. Men den er ganske feit den kabelen, og det blir ikke skikkelig tett med den i klem i døra. Merker når jeg åpner at det ikke forsegler ordentlig. Fant ikke noe dreneringshull heller. Må tenke litt på det. Kan være det blir å ta et hull i døra.
 
Og jeg var bare nest smartest.... prrrrfff, Jeg lager hull i døra til stc og ser ut som den hører til der egentlig. Har du fått det gjæringskap så skal det aldri bli kjøleskap igjen, gud forby... Vis litt baller mann og sag hull :) men var sjukt tøft gjæringskap da... det skal du ha.. pudding
 
Og jeg var bare nest smartest.... prrrrfff, Jeg lager hull i døra til stc og ser ut som den hører til der egentlig. Har du fått det gjæringskap så skal det aldri bli kjøleskap igjen, gud forby... Vis litt baller mann og sag hull :) men var sjukt tøft gjæringskap da... det skal du ha.. pudding
Ja, sant det var barskt? Blir nok et hull, ja. Men med drillen, ikke saga, tror jeg.
 
Klart du må sage,, Fein eller dremmel og lag hull i dåra til stc'en... blir ikke tøffere enn det.... liekr jeg å tro (har gjort det på 3 kjøleskap
 
Klart du må sage,, Fein eller dremmel og lag hull i dåra til stc'en... blir ikke tøffere enn det.... liekr jeg å tro (har gjort det på 3 kjøleskap
Få se, a? Vår sitter bygd inn i en sånn elektroboks, så den står egentlig ganske bra oppå skapet der den er, men det hørtes jo kult ut å ha den montert i døra.
 
Det kommer garantert aldri en liter melk i det kjøleskapet igjen, så dur på. (skrev først kjoleskapet... det skulle tatt seg ut.)
 
Da har jeg borra hull i døra (takk, @Chiefen) og strekt strøm til varme. Må finne ut av hvordan jeg stiller inn stc'en og kjøleskapet. Stc'en står på 7 grader, og kjøleskapet på 3, og jeg fant ikke ut hvordan jeg endrer noen av delene. Det får jeg se på når jeg har bedre tid.
 
STC: TRykk inn og hold i ca 10sek på den nede til venstre... det komer F1 i displayet da, forsett å hold inne den nedrest til venstre still opp med den øverste til høyre og ned med den nederste høyre. du lagrer ved å trykke på den oppe til venstre.
F2 er svingningene for når det skal koble inn typisk 0,7 grader til 1,5 grader
F3 er lagtid før kompressor skal koble inn feks etter strømbrudd typisk 3-5
Du kommer til F2 F3 og F4 om du slipper den nede til venstre nå det står F1 i displayet, gå til F2 ved å trykke på den oppe tril høyre osv.
 
Om du ikke har tenkt deg lavere enn 3 grader kan kjøleskapet stå på 3, da styrer ikke termostaten noen ting, kun STC
 
Tilbake
Topp