FWK for dummies

Finn Berger

Moderator
Jeg spør for en venn som jeg skaffa et Ink & Dagger FWK. Han nærmer seg 80, og er usikker på hvordan han reint praktisk går fram. Han har - forståelig nok - ikke lyst til å få 20 liter vørter utover kjøkkengulvet. Jeg har aldri sett et levende FWK, så jeg hadde ikke noe å bidra med.

Noen gode praktisk råd?

Jeg spør for en venn som jeg skaffa et Ink & Dagger FWK. Han nærmer seg 80, og er usikker på hvordan han reint praktisk går fram. Han har - forståelig nok - ikke lyst til å få 20 liter vørter utover kjøkkengulvet. Jeg har aldri sett et levende FWK, så jeg hadde ikke noe å bidra med.

Noen gode praktisk råd?
Kanskje dette hjelper? Aldri prøvd selv heller.

Det tryggeste er kanskje å tappe gjennom "kartongvin-tappen", men det går sakte. Jeg har klippet av et hjørne på posen for å helle fortere, men da blir det også større sannsynlighet for klin og at du heller over hånda, osv.

Det tryggeste er kanskje å tappe gjennom "kartongvin-tappen", men det går sakte. Jeg har klippet av et hjørne på posen for å helle fortere, men da blir det også større sannsynlighet for klin og at du heller over hånda, osv.
Trur Gunnar går for det sikre:).

Jeg hadde nok klippa - men håper jeg aldri stilles overfor valget;).

Hvis det er vanlig gjærinsbøtte kan den kanskje fylles med starsan minus volumet av fwk. Så dypper du posen nedi så alle overflater blir desinfisert.
Tømmer ut starsan
Lemper posen tilbake og klipper opp et hjørne

Hovedtipset er vel å ikke havne i en situasjon hvor du desperat mangler en hånd. Legg posen på en krakk på høyde med toppen av gjæringskaret. Posen kan bli tung å holde over tid.
- og særlig når du er 80. Jeg har sagt han må få med dama på jobben. Og hun drikker jo også gjerne øl:).

Hovedtipset er vel å ikke havne i en situasjon hvor du desperat mangler en hånd. Legg posen på en krakk på høyde med toppen av gjæringskaret. Posen kan bli tung å holde over tid.
Jeg skærer også av "flappene" på pappkassen og beholder posen i denne, så setter jeg den på en kasse med passelig høyde, Sprayer starsan, åpner og heller til mesteparten er kommet i gjæringskaret. Så kan jeg ta posen ut og helle opp resten.

Tilbake
Topp