erikraude
Norbrygg-medlem
Hvorfor tok du ikke siste også i kurven?Idag brukte jeg humlekurv. 100g i kurven, å siste humletilsetning på 75g gjekk rett i kokeren.. så vitt pumpa drar
Hvorfor tok du ikke siste også i kurven?Idag brukte jeg humlekurv. 100g i kurven, å siste humletilsetning på 75g gjekk rett i kokeren.. så vitt pumpa drar
Aner ikkeHvorfor tok du ikke siste også i kurven?
Merkelig at du ikke kommer inn på appen. Funker fint hos meg. Har du prøvd med andre telefoner/nettbrett?
https://www.vestbrygg.no/produkt/bryggeutstyr/grainfather-og-tilbehor/grainfather-hop-spider/
Denne broker jeg. 800 micron er bra. Ikke bruk mindre.
Jeg har opplevd det samme. Restart av både nettbrett og maskin kan kanskje løse det.Testet med nettbrett nå, da får jeg logget inn!
Men ikke snakk om å finne/få koble til grainfather maskinen.
Yay...
Testet med nettbrett nå, da får jeg logget inn!
Men ikke snakk om å finne/få koble til grainfather maskinen.
Yay...
Ser ut som det lønner seg uansett.Ikke sjangs her i hvertfall, restartet alt flere ganger også.
Nei, da blir det ''manuell'' brygging.
Små vokst meneske med blå tenner ikke instalert da sikkert... Vi holder oss til sosialt aksepterte måter å omtale folk her på forumet, gjør vi ikke @MiguelIkke sjangs her i hvertfall, restartet alt flere ganger også.
Ikke sjangs her i hvertfall, restartet alt flere ganger også.
Skal snart kjøre på med brygg nr 2 på maskinen, trenger jeg og vaske/rense den igjen nå?
Vasket og alt sist når jeg var ferdig selvsagt, har stått dekket til siden.
Det skal ikke være nødvendig når den ble godt rengjort etter forrige brygg (slik man selvsagt bør). Alt som skal igjennom maskinen skal jo uansett kokes, så usynlige bakterier er ikke noen bekymring.
Bra for deg. Noen tips til hvordan jeg kan forbedre effektiviteten, da?Har 4 brygg på Grainfather nå, truffet OG spot on på 3 ganger, ene gangen litt under men mistenker hva jeg gjorde feil der.
Helt super maskin, vill jo bare brygge mer med engang jeg har brygget.
Mange bryggeplaner på gang fremover nå.
Da har jeg sju brygg bak meg på GF. Har veldig sans for denne maskina etter å ha brygget manuelt i noen år. Men jeg sliter med effektiviteten, syns jeg. Ser at noen anbefaler å bruke et kvarter til innmesken - er et virkelig der nøkkelen ligger? Stå å røre manuelt i 15 minutter? Dette er jo mye mer enn hva jeg pleide å gjøre med mitt gamle utstyr. Eller er det andre tips? Så langt har jeg brukt kalkulatoren på GF til å regne ut meske- og skyllevann; er det noe å hente her? En kollega gjorde et tungvint, men effektivt grep ved å pumpe ut "first runnings" og kjøre utmesk på 78 med skyllevannet i tjue minutter. Litt mye frem og tilbake, syns jeg - og vet ikke helt om jeg gidder å drive på slik... Får maltet kvernet på Brewshop, og ber spesifikt om kverning til GF, så ser ikke at det er noe å gå på her.
Håper noen kan komme med tips til forbedringer.