Hansa med IPA og hvete

Smakte både hvete og IPA på ølfestivalen i Kristiansand. Med tanke på at begge er på 4,7% så syns jeg de var knagans gode. hvertfall på festivalen  ;)
 
Hvorfor kaller de det IPA og ikke Pale Ale? IPA på 4.7? Og jeg antar at det ikke er humla til high heaven.
 
u7yzene3.jpg


Heilt ok. Litt betre enn forventa.
 
Anders V. skrev:
Odland skrev:
Hvorfor kaller de det IPA og ikke Pale Ale? IPA på 4.7?

Tror det kalles markedsføring...

Da har jeg smakt på den nye produktet og det var en hyggelig overaskelse. Usikker på om den burde kalles en litt lett IPA eller en kraftig humlet APA, men ganske god var den.
 
Fikk testet begge på hyttetur i går og de smakte i grunn overraskende godt. Men det gjør vel all øl etter en lengre gåtur i Sunnmørsalpene?

Øystein
 
Odland skrev:
Hvorfor kaller de det IPA og ikke Pale Ale? IPA på 4.7? Og jeg antar at det ikke er humla til high heaven.

Ingen har kalt den AIPA, som ser ut til å være det mange mener når IPA nevnes og forstås når IPA leses.
Som jeg skriver på Ølpotalen er den for meg et sted mellom Engelsk og Amerikansk.
Samuel Smith's klokker inn til 5,0, St Peters til 4,9% og Bitter & Twisted er nede på 4,2%. Og dette er uten den rent administrative grensen på 4,7%.

Kan ikke huske slike innvendinger mot Johnny Low, som har et laver alkoholinnhold (og høyere humleinnhold).

Når det er sagt er det utvilsomt mer lønnsomt for Hansa å bruke IPA enn det mindre kjente APA eller bare Pale Ale om et nytt produkt.
 
Tja. Fikk ikke et veldig utprega britisk preg synes jeg. Virket på meg som et en dragning mot den amerikanske stilen. Misforstå meg rett. Var ikke et vondt øl. Bare litt kjedelig og tamt - men det er min personlige preferanse (og jeg er jo et humlehode). Verdt å teste ut.

Forstår det kan være lurt mtp. salget å kalle det en IPA, men jeg ville kalt det en Pale Ale. Sikkert derfor jeg ikke jobber med markedsføring.

Levig kaller vel sin Johnny Low India Pale Ale Light om ikke annet. Noe som er passende.
 
Odland skrev:
Tja. Fikk ikke et veldig utprega britisk preg synes jeg. Virket på meg som et en dragning mot den amerikanske stilen. Misforstå meg rett. Var ikke et vondt øl. Bare litt kjedelig og tamt - men det er min personlige preferanse (og jeg er jo et humlehode). Verdt å teste ut.

Vi er egentlig ikke så veldig uenige. Som nevnt plasserte jeg midti i Atlanteren.
 
Tilbake
Topp