Hansa med IPA og hvete

Som sagt: Hansa har allerede en Pale Ale. Som de fleste andre bryggerier, bryr ikke Hansa seg om BJCP.
 

Vedlegg

  • 26411_HANSA_BORG_BRYGGERIER_AS_HANSA_PALE_ALE_0_5L_1.jpg
    26411_HANSA_BORG_BRYGGERIER_AS_HANSA_PALE_ALE_0_5L_1.jpg
    22,1 KB · Sett: 1.218
Og til den prisen synes jeg det var helt supert. Den fyller et tomrom mellom den kjedelige pale ale'n deres og de dyrere men mye bedre pol-ipa'ene.
 
Ørnegård skrev:
Og til den prisen synes jeg det var helt supert. Den fyller et tomrom mellom den kjedelige pale ale'n deres og de dyrere men mye bedre pol-IPA'ene.
Tomrommet? Har vi ikke Johnny low, lucky jack, hoppy joe.. mellom industri-lagere og poløl? ;)

Det er kjekt å se at Hansa osv. brygger noe som, etter deres beskrivelser, ligner på et håndverksøl, men jeg skulle ønske at de satset litt mer og gjorde det skikkelig når de først bestemte seg :)
 
Det er jeg helt enig i. Hvorfor de ikke for lenge siden har gitt en eller annen meritert hjemmebrygger ordentlig utstyr og frie tøyler skjønner jeg ingenting av ....
 
Bjarte H skrev:
Ørnegård skrev:
Og til den prisen synes jeg det var helt supert. Den fyller et tomrom mellom den kjedelige pale ale'n deres og de dyrere men mye bedre pol-IPA'ene.
Tomrommet? Har vi ikke Johnny low, lucky jack, hoppy joe.. mellom industri-lagere og poløl? ;)

Det er kjekt å se at Hansa osv. brygger noe som, etter deres beskrivelser, ligner på et håndverksøl, men jeg skulle ønske at de satset litt mer og gjorde det skikkelig når de først bestemte seg :)

Tomrommet må, etter min mening, tolkes både i smak og hvilke forbrukere produktet retter seg mot.
De du nevner er glimrende produkter, som jeg stadig  har i kjøleskapet, og som flere og flere oppdager, men de er også langt mer humletunge og dermed ikke det enkleste valget for en del tidligere pilsdrikkere.
 
Ørnegård skrev:
Det er jeg helt enig i. Hvorfor de ikke for lenge siden har gitt en eller annen meritert hjemmebrygger ordentlig utstyr og frie tøyler skjønner jeg ingenting av ....

Det ryktes at de har ansatt en hjemmebryggende lærer i 40-årene og skal gi ham litt friere tøyler enn det som tidligere har vært gitt.

[size=8pt](Om noen skulle bli nervøse: Gahr hevder hardnakket at det ikke er Hansa som er hans nye arbeidsgiver.)[/size]
 
Alt i alt er jo dette en fantastisk trend, de store bryggeriene har skjønt at markedet krever bedre øl. Måtte alle følge etter!
 
Har nettopp prøvd begge. For min del så har endelig Hansa laga to øl som eg faktisk er villig til å kjøpe fleire gonger. Vanligvis unngår eg Hansa som pesten  ;D

Hveteølet var mest vellykka. IPA'en er god, men ikkje akkurat IPA slik eg vil ha den.
 
For meg ser det ut som den vanligste IPA servert på pubber i London er denne:
Capture.png

Så vidt jeg kan bedømme, så har denne også mindre humlepreg enn Hansa IPA.
Det tatt i betraktning, så kan det ikke være så galt av Hansa å kalle sin versjon for en IPA.
Jeg synes forøvrig også at Hansa IPA er et godt øl.
 
Nettopp,
syntes den smake som IPA på engelsk pub
noe jeg ikke likte

Av politiske årsaker har alt øl i England blitt utvanna slik som Stouten en gang i tiden
 
StoreMy skrev:
Ørnegård skrev:
Det er jeg helt enig i. Hvorfor de ikke for lenge siden har gitt en eller annen meritert hjemmebrygger ordentlig utstyr og frie tøyler skjønner jeg ingenting av ....

Det ryktes at de har ansatt en hjemmebryggende lærer i 40-årene og skal gi ham litt friere tøyler enn det som tidligere har vært gitt.

[size=8pt](Om noen skulle bli nervøse: Gahr hevder hardnakket at det ikke er Hansa som er hans nye arbeidsgiver.)[/size]

Hehe. Stemmer det! Jeg ble oppfordret til å søle jobb på Waldemars, men takket nei til det.:)
 
Gahr skrev:
StoreMy skrev:
Ørnegård skrev:
Det er jeg helt enig i. Hvorfor de ikke for lenge siden har gitt en eller annen meritert hjemmebrygger ordentlig utstyr og frie tøyler skjønner jeg ingenting av ....

Det ryktes at de har ansatt en hjemmebryggende lærer i 40-årene og skal gi ham litt friere tøyler enn det som tidligere har vært gitt.

[size=8pt](Om noen skulle bli nervøse: Gahr hevder hardnakket at det ikke er Hansa som er hans nye arbeidsgiver.)[/size]

Hehe. Stemmer det! Jeg ble oppfordret til å søle jobb på Waldemars, men takket nei til det.:)

Og godt var det.  Trur neppe storindustri er rette plassen for kreativitet - då hadde vi sett mykje meir og spennande øl frå både Hansa, Ringnes, Dahls & Co for lenge sidan.    

--

Enig med han som sa at kveiteølet etter min smak var meir vellykka enn "ipa". 
 
Hmmm
Er det mine smaksløker som spiller meg et puss, eller er det i meste laget med diacetyl i Hansa IPA?
Noen med samme oppfatning?


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 
katla skrev:
Gahr skrev:
StoreMy skrev:
Ørnegård skrev:
Det er jeg helt enig i. Hvorfor de ikke for lenge siden har gitt en eller annen meritert hjemmebrygger ordentlig utstyr og frie tøyler skjønner jeg ingenting av ....

Det ryktes at de har ansatt en hjemmebryggende lærer i 40-årene og skal gi ham litt friere tøyler enn det som tidligere har vært gitt.

[size=8pt](Om noen skulle bli nervøse: Gahr hevder hardnakket at det ikke er Hansa som er hans nye arbeidsgiver.)[/size]

Hehe. Stemmer det! Jeg ble oppfordret til å søle jobb på Waldemars, men takket nei til det.:)

Og godt var det.  Trur neppe storindustri er rette plassen for kreativitet - då hadde vi sett mykje meir og spennande øl frå både Hansa, Ringnes, Dahls & Co for lenge sidan.    

--

Enig med han som sa at kveiteølet etter min smak var meir vellykka enn "IPA".  
Nå er jo ikke akkurat Waldemars storindustri da...
Han som nettopp er ansatt der nå er en erfaren hjemmebrygger og han har fått frie tøyler kreativt sett....
 
Kjell G skrev:
Hmmm
Er det mine smaksløker som spiller meg et puss, eller er det i meste laget med diacetyl i Hansa IPA?
Noen med samme oppfatning?


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Hvis du sensorisk klarer å identifisere diacetyl gjennom humlearomaen, da er du god...
 
Jeg tror kanskje den kan være den gamle engelske humleprofilen du forveksler det med
Som jeg heller ikke syntes no om


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Tilbake
Topp