Da vart no eit godt øl.
Tor-Henning skrev:Da vart no eit godt øl.
Tomrommet? Har vi ikke Johnny low, lucky jack, hoppy joe.. mellom industri-lagere og poløl?Ørnegård skrev:Og til den prisen synes jeg det var helt supert. Den fyller et tomrom mellom den kjedelige pale ale'n deres og de dyrere men mye bedre pol-IPA'ene.
Bjarte H skrev:Tomrommet? Har vi ikke Johnny low, lucky jack, hoppy joe.. mellom industri-lagere og poløl?Ørnegård skrev:Og til den prisen synes jeg det var helt supert. Den fyller et tomrom mellom den kjedelige pale ale'n deres og de dyrere men mye bedre pol-IPA'ene.
Det er kjekt å se at Hansa osv. brygger noe som, etter deres beskrivelser, ligner på et håndverksøl, men jeg skulle ønske at de satset litt mer og gjorde det skikkelig når de først bestemte seg
Ørnegård skrev:Det er jeg helt enig i. Hvorfor de ikke for lenge siden har gitt en eller annen meritert hjemmebrygger ordentlig utstyr og frie tøyler skjønner jeg ingenting av ....
StoreMy skrev:Ørnegård skrev:Det er jeg helt enig i. Hvorfor de ikke for lenge siden har gitt en eller annen meritert hjemmebrygger ordentlig utstyr og frie tøyler skjønner jeg ingenting av ....
Det ryktes at de har ansatt en hjemmebryggende lærer i 40-årene og skal gi ham litt friere tøyler enn det som tidligere har vært gitt.
[size=8pt](Om noen skulle bli nervøse: Gahr hevder hardnakket at det ikke er Hansa som er hans nye arbeidsgiver.)[/size]
Gahr skrev:StoreMy skrev:Ørnegård skrev:Det er jeg helt enig i. Hvorfor de ikke for lenge siden har gitt en eller annen meritert hjemmebrygger ordentlig utstyr og frie tøyler skjønner jeg ingenting av ....
Det ryktes at de har ansatt en hjemmebryggende lærer i 40-årene og skal gi ham litt friere tøyler enn det som tidligere har vært gitt.
[size=8pt](Om noen skulle bli nervøse: Gahr hevder hardnakket at det ikke er Hansa som er hans nye arbeidsgiver.)[/size]
Hehe. Stemmer det! Jeg ble oppfordret til å søle jobb på Waldemars, men takket nei til det.
Nå er jo ikke akkurat Waldemars storindustri da...katla skrev:Gahr skrev:StoreMy skrev:Ørnegård skrev:Det er jeg helt enig i. Hvorfor de ikke for lenge siden har gitt en eller annen meritert hjemmebrygger ordentlig utstyr og frie tøyler skjønner jeg ingenting av ....
Hehe. Stemmer det! Jeg ble oppfordret til å søle jobb på Waldemars, men takket nei til det.
Og godt var det. Trur neppe storindustri er rette plassen for kreativitet - då hadde vi sett mykje meir og spennande øl frå både Hansa, Ringnes, Dahls & Co for lenge sidan.
--
Enig med han som sa at kveiteølet etter min smak var meir vellykka enn "IPA".
Hvis du sensorisk klarer å identifisere diacetyl gjennom humlearomaen, da er du god...Kjell G skrev:Hmmm
Er det mine smaksløker som spiller meg et puss, eller er det i meste laget med diacetyl i Hansa IPA?
Noen med samme oppfatning?
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Hvis du sensorisk klarer å identifisere diacetyl gjennom humlearomaen, da er du god...
Det var ikke meningen å være frekk eller noe :Kjell G skrev:Hvis du sensorisk klarer å identifisere diacetyl gjennom humlearomaen, da er du god...
Er det flere som synes jeg er god ???