Hjelp til å tolke bruksanvisning på Pale Rider fra Brewolution.

Jeg er fersk i dette gamet og er klar for min 4. Batch. Jeg har kjøpt ferdig pakke på med Pale Rider fra Brewolution. Mitt spørsmål gjelder siste pakke som skal tilsettes etter 7 dager når ølet skal omstikkes til en ny tank, og her kommer teksten jeg ikke helt skjønner: Tørrhumlen tilsættes efter den er afskoldet.:confused:
Er det noen som kan hjelpe med å forklare dette?:p
 
Høres for meg ut som at den skal skylles i kokende vann. Hørtes veldig rart ut. Folk pleier å kaste humlepelletsene rett i gjæringskaret.
 
Tror ikke at tolkningen av teksten er så veldig viktig her. I all brygging når det er en "pakke" (herav humle) som skal tilsettes i sekundærtanken....så er det humle som skal tørrhumles.
Hiv den oppi gjæringskaret....ferdig arbeid! :)
 
Det var vel en teknikk for mange år siden som gikk ut på å trekke hele humleblomster i kokende vann (tilsette kokende vann til humle) for å "aktivisere" eller noe slikt. Ikke mer vann enn hva blomstene kunne trekke til seg.
Kanskje det er noe i samme gaten som er tenkt her.

Mvh Deluze
 
Takker for tilbakemeldinger, skal kjøre dette brygget til helgen, og satser på å tømme posen rett i sekundærtanken uten noe hokus pokus.
 
Tilbake
Topp