Bjarte H skrev:Haha! Kjørte kjøleren medstrøms og ikke motstrøms. Jaja, da blir det nok enda bedre når den ikke står i bakspylemodus fra vaskingen.
Gahr skrev:Meget nice hastighet! Hvordan tror du det vil funke med resikr av kokende vørter med et lass humlepellets? Blir det katastrofe?
Bjarte H skrev:Gahr skrev:Meget nice hastighet! Hvordan tror du det vil funke med resikr av kokende vørter med et lass humlepellets? Blir det katastrofe?
Hvis total plugging 3 ganger iløpet av 15 minutter kvalifiserer til katastrofe så ble det katastrofe i dag. Hadde ca. 10g/l humle i kokekjelen.
Jeg har byttet tilbake til motstrømskjøleren, som jeg synes er mye mer avslappende å bruke fremfor platekjøleren, og så har jeg flyttet den litt lenger opp. I tillegg har jeg begynt å bruke en 1" silikonslange (lenge leve bryggmaker.no som fører det) fra lokket og ut vinduet, da slipper jeg pakningen på lokket og damp inne. Det fungerer veldig fint.
Mener du med dette at du bruker pumpene mot henvist flow-retning, og hva er i så fall vinningen med dette? Jeg er også nysgjerrig på hvilke grep som gjør at dette fungerer, og hvor det eventuelt ville kollapset ved en slik kopi som du beskrev i sitert innlegg.(...) For eksempel har pumpene i mitt bryggeri pumpehus orientert stikk motsatt av anbefalt orientering, og det fungerer kun hvis resten av bryggeriet er satt opp slik det er nå