Humleplanter/stikklinger

Fines jo en del i Tyskland som driver med sånnt, men jeg har med stort hell klart å holde meg unna Tyskundervisning så om det er noen med tilstrekkelige kunskaper i Tysk så blir jeg gjærne med på en bestilling derifra.
 
Asle81 skrev:
Ølvind skrev:
En Bramling Cross og en Saaz. Kjempebra initiavtiv:)

Mulig eg må ta å bestille hos hopshop, og da er dessverre utvalget ganske begrenset (Fuggles, Wye Challenger, Goldings and Prima Donna). Er du interessert i noen av disse eller skal eg bare gi deg en lyd hvis eg hører noe fra Willingham Nurseries?

Goldings og prima donna da :)
 
Sender bestillingen ikveld. Tar med alle som har skrevet i tråden at de vil ha. Hvis flere vil være med må de si ifra iløpet av dagen idag.
 
Dersom det ikke er for sent så kunne jeg veldig gjerne tenke meg en Challenger og en East Kent Goldings,
sikker betaler, kan evt. overføre med en gang bestilling er inne.
 
Neida, fikk med deg og på bestillingen. Men nå er bestillingen sendt til hopshop, så håper alle som ville ha har skrevet inn allerede. Kommer tilbake med total pris når eg vet mer, men bestillingen ble totalt på rett over 30 rhizomer, så andelen av kostnadene til helsesertifikatet blir lite per stk  ;D
 
Hvis alle som sa de ville ha rhizomer kunne sende meg en melding med adressen sin, så skal eg sende de videre så snart de kommer. Fikk beskjed om at de sikkert blir sendt på tirsdag og ankommer før neste helg.
 
Nå er mildværet kommet til Bergen, så i går satte jeg ut krukkene med humleplantene i.
De hadde begynt å spire kraftig inne i boden nå, dårlig med lys der inne, så de var ganske fargeløs.
Etterfylte med kukompost, så håper veksten fortsetter.
Måtte det bli en anstendig sommer i år.

Lykke til med avlingen alle humledyrkere !!!!
 
Mine spirer også faretruende godt i boden, har pakket dem mørkt og satt dem kjøligere for å forsøke å bremse dem litt...det ligger tross alt fremdeles godt over 1.5 meter snø i hagen... :)
 
Asle81 skrev:
S10an skrev:
Pass på å få kopi av sertifikat på mail å send dette til mattilsynet for å få et frigivelsesbrev å sende til tollerne slik at oppholdet i tollen blir så kort som mulig.


Bård skrev:
Jeg er også interessert i 2 stk. samme hvilke, helst aromahumle. :)

Er en goldings og en Fuggles bra eller heller to av samme?

Så denne litt sent. Er løpet kjørt for meg nå?
 
De som skulle ha rhizomer og som ikke har sendt meg en melding med adressen sin må gjøre det snart! Regner med at rhizomene kommer i slutten av denne uken.
 
Venter fremdeles i spenning. De ble sendt i forrige uke, så de burde ha vært her allerede. Skal ringe litt imorgen og prøve å finne ut av det.
 
Rhizomene sitter fast i tollen i Oslo i påvente av at mattilsynet skal behandle søknaden. De sa de skulle behandle søknaden raskt, men det skjedde selvfølgelig ikke....  :rasende:  De sa også at pakken ville komme frem før søknaden var ferdigbehandlet, men at jeg ikke kunne sende de videre før den var behandlet. Det viste seg jo tydeligvis også å ikke stemme.  Noen som har peiling på hvor lenge rhizomer klarer seg i posten? Begynner å bli litt bekymret...
 
Tilbake
Topp