Jeg har ikke noe fast husøl, men juleølet mitt har hatt en sakte evolusjon fra en 7Fjell "Vinter"-oppskrift og maltbasen og humlene er fortsatt temmelig lik originalen.
Ellers er det noen typer jeg jobber med og som jeg har brygget med små variasjoner. Moderat humlet Red IPA har jeg nesten alltid i hus. Ellers har jeg alltid en lys ale i hus, basert på pilsoppskrift, men altså gjæret som ale, men her har jeg aldri brygget samme oppskrift to ganger. Mulig den blonden jeg flasket i dag kan ta rollen som lys husøl. Vi får se.
Til syvende og sist tror jeg eksperimentering alltid vil være en del av denne hobbyen for meg. Den dagen jeg bare brygger øl jeg har brygget før, så tror jeg interessen kommer til å avta.
Siden jeg er alenebrygger, så begrenser konsumet bryggingen naturlig. Jeg brygger også kun i helger, siden jeg er i full jobb. Selv om jeg brygger små batcher på 12-15 liter, så blir det ikke mer enn 8-9 brygg i året. Har foreløpig bare 33 brygg totalt, og regner meg fortsatt som nybegynner.