Hvordan lager/skaffer du etiketter?

Lager alle etikettene i Photoshop. I mange lag. Ett lag med navn og info for hver type. Slår av og på lag (layers) etter behov. Lett å holde samme stil etc. Men, vel, om du ikke kjenner photoshop fra før er det jo litt å sette seg inn i.. Ingen lav brukerterskel der egentlig
 
Grogtag.com

Etikettene er litt vanskelige å få av, men på langt nær så ille som NØ.

problemet er at de reklamerer for at disse kan tas av og på mange ganger. altså gjenbruk av etiketter. det er genialt. men de er litt for vanskelige å ta av slik at de fort blir litt ødelagte i kanten der du starter å ta de av. det liker jeg dårlig. jeg kommer ikke til å handle hos de igjen.
 
Mange gode tips her!

For de av dere som har bryggeri på Untappd anbefaler jeg følgende metode for å la drankerne deres enklest mulig sjekke inn:

Bruk direktelink for Untappd på mobilen som også går direkte til aktuell øl: https://untappd.com/qr/beer/729102

(Bytt ut tallet med ID-nr for deres øl som dere finner på untappd.com i nettleseren)

Lim inn urlen dere da får i en gratis QR-generator, f eks denne: http://goqr.me/#t=url

Voilla – Klar til å inkluderes på etiketten deres!

qr.png
 
Sist redigert:
Tenker du på det med 120% malt? Såpass må det være, syns nå jeg.
Hvetemalten viste seg å være radioaktiv og begynte å spalte seg til pale malt derfor 120% :D
Neida, skrev den etiketten på nattevakt, så 65% ble 85%. Gadd ikke rette opp. Men godt observert!
 
Takk til Stig Aa. for mal! Brukte malen din og lagde en egen variant på det :)

Også takk til kortulf for hans brilliante tips om å legge inn en QR kode for å få tilgang til ølet på Untappd! :)

Ble nokså fornøyd med etiketten :)
 

Vedlegg

  • indian paleolirchic.jpg
    indian paleolirchic.jpg
    132 KB · Sett: 233
Jeg lager etikettene i Word faktisk. Har et standard oppsett som jeg endrer tekst, farge og bilder på. Du kan bruke layers på bilder og lage tekstbokser ganske enkelt.
Kan komme med et tips: lag etiketten på et "liggende" ark, kopier og lim inn på tre nye sider slik at du har 4 identiske sider. Lagre som PDF. Åpne pdfen og skriv ut som 4 sider på samme ark. Da får du 4 etiketter i perfekt størrelse på hvert ark. Bruker vanlig kopipapir og melk som lim. Billig, kjapt og enkelt!
Vis vedlegget 15994
 
Har laga meg en mal med tabellfunksjonen i OpenOffice Writer. Jeg får seks stykker inn i et tospalta format. Veldig puritansk og enkelt, men gir plass til ganske mye info. Jeg kan maile den hvis noen er interessert - men den er jo lett å lage, også. Deler den opp med paipirkutter, og limer på med mjølk.
1619549309258.png
 
Sist redigert:
Hei!
Tenkte bare tipse om nettsiden canva.com (de har også egen app). Jeg benytter gratisvarianten og den er veldig enkel med «fra og slipp»-funksjonalitet.

Jeg prøvde pro-versjonen gratis i 30 dager (men avsluttet den med en gang jeg opprettet kontoen så jeg ikke skulle glemme det) og fikk da laget noe grafikk med gjennomsiktig bakgrunn (logo) som jeg lagret og kan benytte videre selv om jeg nå ikke betaler noe. Du kan også lagre maler der.
Lager helt fint ganske stilige etiketter på et kvarter når du har prøvd deg litt frem

(jeg har ingen økonomiske interesser i Canva, men syns det er veldig brukervennlig til å være gratis).

89FDA149-D519-47B9-9F88-52DE84A1EEB8.jpeg
 

Vedlegg

  • 96FCE820-B76E-4FFD-B535-1889E4238E90.jpeg
    96FCE820-B76E-4FFD-B535-1889E4238E90.jpeg
    183,1 KB · Sett: 16
Jeg bruker paint.net på PC, men et hvilket som helst grafikkprogram med layers kan brukes. Når jeg har designet en etikett legger jeg den inn i tekstbehandlingsprogram med tabellmulighet. Jeg printer på vanlig papir, så det trenger ikke matche spesielle etikettformater.
 
Jeg lager etikettene i Word faktisk. Har et standard oppsett som jeg endrer tekst, farge og bilder på. Du kan bruke layers på bilder og lage tekstbokser ganske enkelt.
Kan komme med et tips: lag etiketten på et "liggende" ark, kopier og lim inn på tre nye sider slik at du har 4 identiske sider. Lagre som PDF. Åpne pdfen og skriv ut som 4 sider på samme ark. Da får du 4 etiketter i perfekt størrelse på hvert ark. Bruker vanlig kopipapir og melk som lim. Billig, kjapt og enkelt!
Vis vedlegget 15994
 
Tilbake
Topp