Jula Pumpe

Var problematisk å finne noe informasjon om den pumpa, jeg klarte det ikke. Kanskje membranen eller impelleren er merket med noe? Det ville jeg sjekket før jeg tok den noe mer i bruk.
 
Da har jeg fått svar og Jula sier at denne ikke avgir noen farlige stoffer da den er beregnet på vann. Det de imidlertidig sier er at den kun tåler opp til 50 grader, men siden jeg allerede har testet den helt opp til 75 så kan jeg gå god for den.
 
Den altså beregnet for vann opp til 50 grader? Kan være den begynner å avgi kjipe stoffer på høyere temperaturer dog.
 
Hei
har du en form for modelnummer på denne pumpen?
fant bl. a.  dette
http://lib.store.yahoo.net/lib/kingpumps/FJC-PMP-LF122202D-Diaphragm-Bulletin.pdf
utifra bildet på julas nettside så handler dette om en flojet pumpe, det finnes mange av de men jeg finner ingen som matcher alle kriteriene (flowrate, dimensjoner etc).

men alikevel så ser det ut at veldig mange av de Flojet pumpene inneholder de samme materialene som kommer i kontakt med det som pumpes:
- polypropylene
- viton
- santoprene.
ingen av de tre er spesielt hyggelig med tanke på næringsmidler.

Nå er jeg ingen spesialist i dette men jeg synes at du burde finne ut litt mer om denne pumpen før du bruker den til noe som helst anvending innenfor næringsmidler.
 
Takk for at dere sjekker dette så nøye for meg. Skal høre med produsenten så skal jeg komme tilbake til dere om den er godkjent eller ei.
 
Siden vi er inne på pumper. Er det noen som kan gi tips til sirkulasjonspumper som er 100% garantert næringsmiddel godkjent og som ikke koster altfor mye?
 
PP (polypropylen) er et termoplastisk
materiale tilhørende
gruppen polyolefiner, og er nær
beslektet med PE (polyetylen).

Brennbarhet Normal brennbar. Avgir ingen farlige stoffer


PP karakteriseres av lav egenvekt,
meget god utmattningsfasthet
ved gjentatte bøyepåkjenninger
og er ellers stivere og
mer temperaturbestandig enn
PEHD.
Slagfasthet i kulde er dårligere
enn PEHD.

PP finnes som halvfabrikata i
plater, bolt, profiler, emnerør og
rør/rørdeler.
Bearbeidingsegenskapene er
gode, og materialet lar seg
sveise, varmforme og kaldknekke.

Anvendelsesområder er:
• Kar og beholdere i kjemisk
industri
• Bearbeidede deler som
utsettes for kokende vann
• Kledning av næringsmiddelrom
 
PP trur eg er heilt OK. Viton er eg litt usikker på, men bl.a Vin&Bar sel pakkboks i Viton til Rover Novax pumpa, for bruk under høge temperaturar.
 
Anders_1979 skrev:
Siden vi er inne på pumper. Er det noen som kan gi tips til sirkulasjonspumper som er 100% garantert næringsmiddel godkjent og som ikke koster altfor mye?
IWAKI
MARCH
 
Kokkekniv 20 cm. Helstøpt i rustfritt tysk stål med molybden og vavadium. Gripevennlig skaft i Santoprene...

Så da må vel det være ok siden den blir utsatt for høy temp. under oppvask?
 
Tilbake
Topp