Juleølkonkurransen 2009

Lars

Norbrygg-medlem
Hoi!
Det nærmer seg juleølet, så jeg tenkte jeg skulle være først ute med forhøret i år også.  :)
1.Har årets juleølkonkurranse har fått en dato allerede?
2.Er samme hva slags korker man bruker på flaskene? Isåfall slipper man å korke spesielt for deltagelsen...
3.Det skal leveres inn 4 flasker, inkluderer dette også eventuell deltagelse i Norøls juleøltest?
 
Hoi!

1. Styret samles snart for første styremøte etter sommerferien, og da prøver vi å komme oss nærmere en dato. Generelt så har det vært slik at juleølkonken finner sted 1 helg før selve juleølfestivalen til Norøl, og på nettsiden til Norøl finner jeg ingen dato ennå.

2. Hva slags korker er det ikke satt noe krav. Dvs at de kan ha en hvilken som helst farge. Det sier seg selv at korkene ikke får bære noe informasjon forøvrig.

3. Etter det jeg vet: ja.

Det anbefales å sette igang med bryggingen alt, spesielt dersom det er undergjæret øl man skal levere.  :brygging:
 
Isjda.. da er jeg visst litt sent ute. Det kom som julekvelden på kjærringa!

Noe nytt om juleølarrangementet? Jeg har aldri vært på med på det før?

Er det også et arrangement for alle, som NM er?
 
Juleølfestivalen er åpen for alle å er mer ett treff for øl entusiaster enn for hjemmebryggere.
Det er lite til ingen fokus på hjemmebrygg, eneste er att vinnerne av juleølkonkuransen for hjemmebryggere i begge klasser, stiller i blindtest mot alle juleølene som er tilgjengelig på polet.
Ellers blir det mer likt en liten ølfestival siden du kan gå rundt å kjøpe "små" smaksprøver av alt juleølet de har tilgjengelig.
 
Ja, det blir juleølkonkurranse i år også! :) Mer info kommer senere, men regn med at innleveringsfristen er ganske lik de foregående årene. Dvs om ca 4 uker. Det burde kanskje vært lagt ut mer info om det før men jeg håper at mitt forrige innlegg i denne tråden ellers er utfyllende i forbindelse med juleølkonken. :)
 
Det er bra  ;D Siden Sørlandet er tilholdssted håper jeg at vi får en adresse som vi kan sende dette til om ikke så lenge.

Mvh Geir
 
Då ser det tøft ut for julebokken vår mtp på og rekke konkurransa..  :eek:  "Men det gjør ikke så mye, for da blir det mer på oss!"  :biersmile:

Må kanskje koke i hop ei juleale då i tillegg!
 
Det er selvfølgelig noen som Må klage, denne gangen meg. Er det bare meg som ikke finner eller ikke vet noe opplagt eller har dere glemt å opplyse om datoen for juleølkonkurransen? Jeg har fått meg meg at ølet må være inne til den 2. november.  ???  :confuzed:

janh
 
Et av problemene i år har vært at Norbrygg ikke har fått vite når Norøls juleøltest (og arrangement) skulle være. Det skal arrangeres på Betong den 6. nov. Dermed må Norbryggs konkurranse være avviklet innen denne datoen for at vinnerølene skal kunne prøves mot de kommersielle. Det er ikke noe eget norbrygg-arrangement i forbindelse med konkurransen, men man kan altså stille på Norøls tilstelning. Så fort resultatene er klare etter Norøls test, blir listen lagt ut. Bedømmingen av hjemmebryggene finner sted en gang mellom den 2. og 6 nov., og offentliggjøres vel den 6. nov, antar jeg.
 
Offentliggjøres jo på senen den 6.nov og på internett så fort de respektive formiddlere har kommet seg hjem.  :biersmile:
 
Stemmer det. Det har vært litt veiledende informasjon om juleølkonken i denne tråden, men ellers så har vi vært lovlig sent ute med å reklamere åpent for juleølkonkurransen. Håpet er derfor at det likevel er en god del deltakere som er med i konkurransen. Ola fra Petit Agentur skal være sponsor også iår, så her er det noe å vinne også :). Så alle som av vane, tradisjon eller til konken har brygget juleøl allerede er hjertelig velkommen til å delta! :)
 
Grunnet en liten datafeil har ikke påmeldingene i juleølkonkurransen kommet frem, frem til akkurat nå. De som har prøvd å melde på ølet sitt (og trolig heller ikke har fått opp en bekreftelse på skjermen) bes gjøre det om igjen. Denne gangen skal man få en bekreftelse, og dommerkomiteet vil få motta påmeldingene fra nå. Beklager blemma!  :bank2:
 
Lars skrev:
Hoi!
Det nærmer seg juleølet, så jeg tenkte jeg skulle være først ute med forhøret i år også.  :)
1.Har årets juleølkonkurranse har fått en dato allerede?
2.Er samme hva slags korker man bruker på flaskene? Isåfall slipper man å korke spesielt for deltagelsen...
3.Det skal leveres inn 4 flasker, inkluderer dette også eventuell deltagelse i Norøls juleøltest?

4. stilles det krav på etiketter?
5. både tradisjonelt norsk og spesial juleøl kan deltas med?
 
Det skal ikke være andre etiketter enn det som er beskrevet i informasjonen til påmeldingen. Og ja, man kan delta med øl i begge klassene.
 
Jeg skjønner at jeg har kastet bort et par timer sist lørdag formiddag. Jeg får se om jeg får tid til å sende in 3 nye påmeldinger, men pakkene er i alle fall send, så får dere heller helle det ut.

janh
 
janh skrev:
[...] så får dere heller helle det ut.

Jeg tror ikke noe vil bli helt ut ;). Fikk du sendt med utskriftene fra skjermen slik at opplysningen om bryggene finnes på papir?
 
Jeg driver med "voksenopplæring" for tiden-bytter flytype fra B 737 til Airbus 340. Hardt å være gammel mann på skolebenken :sovne:
Jeg printet ut opplysningene og puttet det i en konvolutt sammen med bryggenotatene fra BeerTools. La konvolutten i esken sammen med ølet og fikk sendt det lørdag. 2 esker med trad norsk og 1 med spesial/krydder.
Jeg husker desverre ikke kodene jeg brukte på ølene, men alt skal ligge i pakkene. Jeg har kun iphone når jeg er bortreist, så jeg har ikke mulighet for å ordne slike ting når jeg ikke er hjemme. Håper det ordner seg.  :(

janh
 
Torga skrev:
Er det fortsatt bare 4 bidrag til konkurransen??

Ifølge §3 av konkurransereglene:
En og samme brygger kan maksimalt delta med 2 øl pr klasse i flaskekonkurransen. Det kan maksimalt oppføres 2 bryggere pr. brygg.

Det ser sånn ut ja. Nå må det sies at årets rammevilkår ikke har endret seg i forhold til ifjor. Til i år kan vi ikke endre på noe, men hvis det er interesse for det så vil vi ha åpning for å endre på ting til neste gang. Men for nå så må du nok prøve å finne ut av, hvilke av bryggene dine kvalifiserer best til å delta i juleølkonken. :)

[Er du da så heldig at du har flere enn 4 ulike julebrygg stående allerede?  ;D ]
 
Tilbake
Topp