Juni-treff i Stavanger Bryggerlaug

Bernts

Norbrygg-medlem
Da jobber vi mot neste møte som foreløpig har fått plass første helgen i Mai. ( Info om påmelding vil komme på mail når alle detaljene er klare)

I den sammenheng jobber vi med å fylle kvelden med innhold, øltema som er foreslått er Bock og Session ales. ( andre forslag?)

Vi har noen navn på blokken ang foredragsholder, men hva ønsker dere fordrag om?  

Kan nevne at det på sist møte var to som ytret et ønske om gjær og gjæring, noe annet som frister?

Edit: Mai ble til Juni (mod)
 
På et eller annet tidspunkt hadde det vært knall med en samling som tok for seg bygging av et HERMS/RIMS system.
 
Jeg kunne tenke meg et moete med humle som tema. Virkestoffer i humle, bruk av humle, bitterhet, smak og aroma samt karakteristikk av forskjellige aktuelle humler.
Teorien burde ledsages av smaksproever som illustrerer poengene. Jeg kan gjerne brygge et oel eller to med dette som formaal. Dersom ogsaa andre kunne gjoere dette saa kunne vi faa smake paa mange forskjellige humlevarianter paa en kveld. Jeg vil foreslaa at vaar internasjonale humlekjendis ;) og kompanjong kan dele ut oppskrifter til de som melder seg som bryggere slik at vi faar en del varianter. Jeg ser vel for meg mye single hop varianter, men kanskje ogsaa noen spesielt interessante kombinasjoner.
Jeg beklager stavingen, men jeg sitter i London paa en PC uten norsk tastatur.
 
Synes at Session ales er et fint tema og backer opp den.

Akkurat om Litt om O₂, utstyr, linker, bruk kan tas med i en bisetning. Skal en del til for å fylle ut et helt foredrag og tema om kun dette.
Samt at mesteparten av praten om akkurat dette kan tas på akkurat dette forumet i stedet :) Bedre å dele erfaring og linker skriftlig enn på et øltreff.

Det samme får for bygging av HERMS og RIMS. Det er ikke et tema som opptar alle. Men det er innenfor good to know. Og jeg anbefaler at den praten også tas på forumet.  :)
 
En oppdatering her. Komiteen jobber med treff i mai samt innhente foredragsholder. Mer info kommer.
 
Hei.

Jeg er forøvrig ny med ølbrygging, og har kun laget 2 batcher. Det hadde vært strålende å kunne deltatt på noe slikt, for å fått litt læring. Har i utgangspunktet kun lest på nettet, og kjøpt "Moderne Hjemmebryggeri" boken.

Er det slikt at dette er åpent for alle? Isåfall hvor har dere disse samlingene?

Er fortiden offshore, så jeg håper det er etter 17 mai... Har dere satt dato?

mvh
Pukongen
 
Da har vi kommet litt nærmere.
Grunnet kluss med møtelokalet så blir det Mai møte i Juni.

Dato blir : Fredag 13. Juni
Sted: Lundsvågen båtforening sine lokaler på Hundvåg(samme som sist)
Tema for Publikms favoritt : Session/ sommerøl.

Det blir som sist, en Publikums favoritt del ser vi smaker oss gjennom folkets bidrag og vinneren får en liten premie og selvfølgelig  vandreåpneren i Gull.
Det blir litt forandring siden sist der påmelding foregikk via mail.
Påmeldingen skjer nå, ved å skrive seg på liste som ligger hos Bryggselv i Stavanger, da betales det også for kvelden(150 kr KONTANT)
Første mann til mølla gjelder.
Lokalet har plass til 35 mann.
Vi jobber enda med foredragsholder for kvelden, så der kan vi ikke avsløre noe enda. Men det blir et ølrelatert  foredrag.

Alle tar med noe snacks(ikke potetgulll), små våruller er særlig velkommen.
Jeg sender også ut denne infoen til de som har meldt sin interesse pr mail, men for enkelthets skyld så foretrekkes videre kommunikasjon her på forumet.

Vel møtt.
 
Hehe. Skjønner at Eivind sin kone får litt å gjøre i forkant av denne kvelden da :)

Legger til at man må ta med 150 kr kontant og i riktig beløp, vi har ikke veksel i butikken.
 
Ahhh, er offshore og ikke hjemme for 20 mai.

Er det mulig å sette av en plass, så stikker jeg og registerer meg hos Bryggselv den 20?

Viss ikke, får jeg bare håpe det ikke fylles opp... Slik som jeg leste sist seanse var, er vel det liten sjangse for...
 
Tilbake
Topp