Det var lite. Sjekket her:Programmet seie 9,7 gram. Vist temperaturen har vore opp i 20 grader. 1.1 er veldig lavt nivå [emoji3]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har du tenkt å håndpumpe ølet også ? Er det mulige å få til med keykeg ?
Tar det mye lengre tid for et 19L fat å karbonere naturlig med sukker, kontra en 0,5L flaske? Noen formeninger om tidsperspektiv?
Tror du et 19L fat blir ferdig på 1 uke? Vurdere å prøve å naturlig karbonere på fat ved neste tapping.Er tar kortere tid med større volum.
hei, hvordan gikk dette, lurer litt på dette Keykeg oplegget ?Det aktuelle Camrakravet er at ølet ikke skal tilsettes CO2 kunstig. Gass og øl er adskilt i KeyKeg, så da får man ikke tilsatt noe CO2. Og da kan man tappe med trykk. Ikke mulig å håndpumpe. Må ha trykk, ellers blir det faktisk bare skum.
Har bare prøvd én gang, fylling med gravitasjon og uten fatfyllingskoblingen til KeyKeg. Brukte en KeyKeg fatkobling hvor jeg hadde fjerna tilbakeslagsventilen. Funka ikke. Kanskje jeg skulle prøve fylling fra et trykksatt fat...hei, hvordan gikk dette, lurer litt på dette Keykeg oplegget ?
har du gode erfaringer ? lett å fylle ? grei karbonering på fat ?
bruker du manuell pumpe med tapping av øl ?
På riktig karboneringstrykk kan det stå tilkoblet så lenge du vil. Det er bare ikke nødvendig fra ølet blir ferdig karbonert til du starter med tapping.Hei! Jeg skal karbonere øl på fat for første gang. Det er en pils som jeg regner med er ferdig karbonert etter ca en uke på rundt 1 bar.
Spørsmålet mitt er: Kan fatet stå tilkoblet CO2 i en lengre periode etter karboneringen er ferdig? På 1 bar Den skal stå kjølig på 4 grader hele perioden.
Har heller ikke blindtestet, men ølet jeg har på flasker, er bedre enn det som er på fat, uten tvil.
Artig at noen opplever bedre øl på flaske enn fat. For meg har det alltid vært omvendt. Jeg brygger ofte split batch med en venn. Han flasker og jeg fater. Jeg merker spesielt at humlesterke øl raskt mister smak fra humle på flaske, mens på fat har jeg inntrykk av at humlesmak bevares lengre. Gjetter også på at oksidering går saktere på fat enn i flaske.
Hvilke erfaringer har dere?
Har brukt all-grainsett fra Ølbrygging, og de anbefaler halv sukkermengde ved naturlig karbonering på fat.Like mye sukker som på flaske ble mye på Keykeg ja, prøver halvparten neste gang