Kegerator deler, hvilke må man ha?

DagD

 
Hallo, jeg er i ferd med å kjøpe inn deler til en kegerator og har legt merke til at det har vært en del snakk om perlickraner vs andre kraner. Er det slik at man er dum om man ikke går for perlic med en gang? Hva er fordeler og ulemper med de forskjellige egentlig?
 
Jeg drar i gang denne igjen. Fordeler og ulemper med ulike kraner?

Jeg spør fordi jeg ikke har peiling. Jeg fikk med to kraner med et sett fat og CO2-flaske. Jeg trodde kranene skulle være fjærbelatet slik at de selv gikk tilbake til lukket stilling, men det gjør de ikke. Er det vanlig?
 
Langelo skrev:
Jeg drar i gang denne igjen. Fordeler og ulemper med ulike kraner?

Jeg spør fordi jeg ikke har peiling. Jeg fikk med to kraner med et sett fat og CO₂-flaske. Jeg trodde kranene skulle være fjærbelatet slik at de selv gikk tilbake til lukket stilling, men det gjør de ikke. Er det vanlig?

Det er såvidt jeg veit ikke vanlig med gjærbelastede kraner. Våre Perlick-kraner står oppe til man skyver den tilbake...
 
Kranene fungerer helt sikkert.
De er av messing (forkrommet) og ikke foreard seal typen slik som perlick sine.
Men fungerer gjør de. Prøv, og er du tilfreds ser jeg egentlig ingen grunn til å bytte dem ut.
Jeg selv har rustfrie perlick, og er tilfreds. Jeg hadde en maken til disse, men siden jeg er utstyrsfrik, byttet jeg den ut :)
Den eneste grunnen er nok forward seal, som hindrer fastklistring av kranen, men det kan unngåes på disse også, hvis man legger litt mer i renholdet :)
 
Jeg har et kjølehjørne på kjøkkenet. Jeg tenker på å montere kranene på den ene veggen av dette, og lurer da på om gjennomføringsdiameteren er standard, slik at jeg ikke risikerer at hullene er for store om jeg vil bytte dem ut? Vet du noe om dette?
 
Kran-shanken er standard. 1" hull i veggen er passe. Kraner byttes uten å bytte shank. De går om hverandre :)
 
magne1972 skrev:
Kran-shanken er standard. 1" hull i veggen er passe. Kraner byttes uten å bytte shank. De går om hverandre :)
Ah flott, det er noe her i verden som er standard i alle fall :)
 
Tappet restebrygg etter all malten i en NØ #100 klone. Den hadde OG på 1.047. Målte FG med reflektometeret og konverterte. Havnet på 0.99 og noe. Ble skeptisk og prøvde med hydrometeret. 1000 blank.
Kan ikke kjenne noen usmak, egentlig godt. Noen som vet hva som skjer...?
Gjær var tørr safe 05. Den har stått 14dg på 21 grader.
 
Hans Einar skrev:
Nei filler. Mobil altstå. Nå havnet denne i feil topic. Sorry :(
Det går nok greit. :)
Lav mesketemperatur er nok årsaken.
Går ut i fra at det var et nokså lyst øl med tanke på at du kom såpass langt ned...
Us-05 gjærer også godt ut ved stort sett alle temperaturer...
 
Ja, det stemmer. Slet med å få opp tempen på den våte malten etter orginal brygget. Da går det altså å havne på 1.000 uten infeksjon. Takker. Skal ikke forstyrre denne tråden mer.
 
Tilbake
Topp