Kjøpe Corneliusfat fra utlandet

Har lest mye på forumet om Corneliusfat og innkjøp av det, men jeg har ikke sett så mye gode priseksempler.
Mange av prisene jeg ser er for gamle til å kunne sammenligne.
Så til spørsmålet:

Hva betalte du for brukte eller nye fat i totalpris?
Hvor kjøpte du fatene?
Fint hvis man har kjøpt feks 3 fat at man skriver opp det med det samme.

På forhånd takk!

Aksel
 
Jeg kjøpte nye fat fra Petit i Norge. Han tar 950/stk men tror nok du får dem litt billigere hvis du kjøper flere. Dette er nye fat og han har reservedeler til disse.
Det som er med Corneliusfat er at det er forskjellige fabrikater med en litt forskjellig konstruksjon slik at deler ikke nødvendighvis passer om hverandre.
Derfor synes jeg det er greit å holde seg til en type og å vite at en får reservedeler til dem. Petit kuttet ut salg av brukte fat siden det var vanskelig å holde deler til alle typene og sende rett deler til rett fat. Med nye fat fra en produsent kan han ligge med ett sett reservedeler.
Men selvfølgelig ser jeg de som importerer privat brukte fat og får de til 250-350 kr/stk ved kjøp av minst en pall, men de er uten garanti og en risikerer å måtte overhale dem og det er mest sannsynlig en miks av produsenter på disse slik at det blir noen bestillinger og feilbestillinger av deler til disse.
Ellers er det jo bare å følge med, innimellom er det personer som tar inn pall med bruktfat og andre ganger får til avtale med Vin Og Bar, Petit o.l på fellesbestillinger der prisen gjerne er rundt 650 for nye fat.
 
Takker for bra svar!
Tingen er jo at jeg ønsker å støtte Norske bedrifter, så hvis man ikke sparer så mye på å kjøpe
fra utlandet, så vil jeg selvfølgelig mye heller kjøpe i Norge.
Jeg har sett noen slike gruppe kjøp av fat, og der har prisen sett veldig bra ut!
Håper det ikke er lenge til noen drar det igang igjen. (hint hint kremt...)
 
Vin og bar hadde inntil nylig brukte fat til 450 NOK. Utsolgt nå, men skal ringe i morgen og høre om de tror de får inn noe nytt i overskuelig framtid. Memo til selv, ikke vente for lenge før man bestiller neste gang!
 
jeg var hos vin og bar for noen dager siden og da mente de at det kom til å ta minst en mnd før de får inn brukte fat.... litt lenge å vente for meg.....
 
Bare pass på å kjøpe nok fat, jeg ble med på en fellesbestilling i Trondheim ved årsskiftet der jeg kjøpte 3 fat til 330,- pr stk... nå er jeg allerede i beita for flere fat  ;)
 
Har sjekket med brygging.no og porto kommer 280 +mva så da ender 4 fat på 637,5.
Hvis de faktisk er pene og fine så er kanskje ikke det så ille?
Har jo sett den fellesbestillingen som gikk ut for ikke lenge siden, og da endte prisen på 690 for nye fat.
Synd jeg ikke begynte å brygge før så jeg fikk slengt meg på der!
Jeg ser jo helt klart at jeg må ha mange fat, brygger hver helg nå og det blir mye øl! :D
men tenker å starte med 4 fat først....


Aksel
 
Hvis du bestiller 4 19 l fat fra candirect blir prisen pr fat 420  kr inklusiv frakt og moms.
Har 4 og en regulator på tur!
:hadet:
 
Som sagt, de er på tur.
Skal gi tilbakemeldig når de kommer fram.
Som et tips, den fellesbestillingen som ble gjort til østlandet nylig var fra candirect. Dere som var med på den,er dere fornøyd?
 
ah... gikk meg hus forbi at de var på tur.
Leste akkurat en tråd hvor FredT kommenterte fatene som ble bestilt: "fat i toppstand vil jeg hevde" Så hvis jeg ikke hører annet så er det vel bare å kline til.
 
Trond.A skrev:
Som sagt, de er på tur.
Skal gi tilbakemeldig når de kommer fram.
Som et tips, den fellesbestillingen som ble gjort til østlandet nylig var fra candirect. Dere som var med på den,er dere fornøyd?

Fornøyd med mine fat, candirect via Bjarte H
 
Oddvar Demmo skrev:
Trond.A skrev:
Som sagt, de er på tur.
Skal gi tilbakemeldig når de kommer fram.
Som et tips, den fellesbestillingen som ble gjort til østlandet nylig var fra candirect. Dere som var med på den,er dere fornøyd?

Fornøyd med mine fat, candirect via Bjarte H

Samme her, kjøpte 3 fat via FredT, bra stand, alle fatene var også under trykk.
Jeg byttet dog pakningene på diptubene, men tror egentlig ikke jeg trengte det, pakningen til lokket på det ene var iallefall flette nytt.
 
Da er det ikke lenge til jeg slenger inn bestilling hos candirect. Men, jeg er litt usikker på om jeg har fått med meg alt,
og ikke minst, er det riktig? Jeg tenker å kjøpe CO₂ i Norge og manometer ett annet sted.
Alle gode tips mottas med takk og bukk  :biersmile:

Edit: glemte å ta med lista

Item                                                                           Quantity               Unit Price       Total Price
75720790 tank type NC series_ used_ 18_9 litre_ lid with valve Update 35.27               141.08 Remove
73089980 Plastic disconnect                                                 Update 6.34                 12.68         Remove
73090092 tank disconnects G_B_ 7_16_ liquid                         Update 6.09                 12.18         Remove
82308905 plug valve assembly for valves type NC Cornelius series Update 2.79                   5.58 Remove
72090490 stated relief valve Update 5.99 5.99 Remove
72089995 Kit consisting of 10mm beer- and CO2 connection line Update 9.80                  19.60 Remove
64888908 Mini tap for single-handed operation 7 mm                 Update 4.89                   9.78 Remove
                                                                                                              Order Total EUR 206.89
 
Pakninger og føtter til lokkene kan være kjekt å ha.
Lokk pakningene på mine fra candirect var nye, men pakningene på diptubene var ialelfall dårlig forfatning (hadde sikkert holdt om det ikke var fordi jeg skrudde det opp)
Føttene på lokkene, de røde, kan tenkes å være gamle og sprø, uansett kjekt å ha i reserve.
 
da la jeg til dette:
stemmer? eller er det noe jeg trenger mindre/mer av?

4889600 o-ring for interchangeable lids_ black Update 2.01 8.04 Remove  4 stk
57093692 Keg lid feet                                  Update 0.26 1.04 Remove  4 stk
4889160 o-rings for pipes for type NC             Update 0.26 1.04 Remove  4 stk
4890020 o-ring for valves type NC series         Update 0.26 1.04              4 stk
 
Har 20 19 liters fat fra Candirect. De er i fin bruksstand uten vesentlige lyter så langt jeg har erfart. Fatene kommer rengjort og til dels byttet pakninger. Kan være noen mindre bulker men for meg  er det uten betydning. Godt fornøyd med mine.
Og så får du med kjeks på kjøpet......... :)
 
Aksel skrev:
da la jeg til dette:
stemmer? eller er det noe jeg trenger mindre/mer av?

4889600 o-ring for interchangeable lids_ black Update 2.01 8.04 Remove  4 stk
57093692 Keg lid feet                                    Update 0.26 1.04 Remove  4 stk
4889160 o-rings for pipes for type NC             Update 0.26 1.04 Remove  4 stk
4890020 o-ring for valves type NC series         Update 0.26 1.04               4 stk

Siden det er såpass rimelig ville jeg tatt med denne:
76488842 Tap lubricant, 2 euro bare, 59 spenn i norge.. :)
 
Tilbake
Topp