Kommersielle oppskrifter (fra bryggeriene)

Fikk vite at Ægir har sluttet å produsere Naglfare pga lite salg. Kjipt, det var mitt favorittøl i butikkstyrke. Nesten umulig å finne noe mørkt og fyldig under 4.8%. Det samme med Lir, som var en irsk stout.

Befolkningen er rett og slett ikke istand til å sette pris på bra ting, gudene vet at det er mye annet rart som selger bra.

Men de skulle visst komme med noe mørkt snart, får se hva som skjer.
 
LERVIG sin Betty Brown og Salikatt sin Jysla Brune har også i tur og orden forsvunnet. Må nesten få brygget en brown...
 
Fant svart hav på meny forrige uke, men det kan hende de produserer mindre enn før. For meg er det litt høyere terskel med så stor flaske.
 
Ølrevolusjonen er på hell. Alle som tidligere kjøpte øl fordi alle andre gjorde det, har gått videre. Det er kun dem som verdsetter godt øl som fremdeles handler spesialøl. Hjemmebryggerne.... brygger...
Hele markedet er derfor nå langt mindre enn for bare to år siden. Utvalget må da tilpasses.
Håper de beste forblir.
 
Sist redigert:
Det skjer det samme her på Nøgne Ø. Bitter og Havrestout er på vei ut. Det samme kan skje med klassikere som Saison, Imperial Brown Ale, Tiger Tripel og bl.a Wit. Heldigvis kommer det nye nytt og godt fra norske bryggerier, men mangfoldet blir dessverre borte når bryggeriene nå ser ut til å måtte brygge øl etter hvor populær (salgbar) ølstilen er...
 
Det skjer det samme her på Nøgne Ø. Bitter og Havrestout er på vei ut. Det samme kan skje med klassikere som Saison, Imperial Brown Ale, Tiger Tripel og bl.a Wit. Heldigvis kommer det nye nytt og godt fra norske bryggerier, men mangfoldet blir dessverre borte når bryggeriene nå ser ut til å måtte brygge øl etter hvor populær (salgbar) ølstilen er...

Siden du er på tråden, kan jeg spille inn at disse kanskje er tegn på at det er plass til flere varianter? Både saison og tripel er det vanskelig å finne gode eksempler på i Norge, og NØ sine er bra etter min mening, men ikke så bra som mange fra Belgia. Hva med å prøve en saison med typisk saisongjær og en tripel med europeisk humle?

Imp. Brown Ale er derimot topp.
 
Siden du er på tråden, kan jeg spille inn at disse kanskje er tegn på at det er plass til flere varianter? Både saison og tripel er det vanskelig å finne gode eksempler på i Norge, og NØ sine er bra etter min mening, men ikke så bra som mange fra Belgia. Hva med å prøve en saison med typisk saisongjær og en tripel med europeisk humle?

Imp. Brown Ale er derimot topp.
Skulle ønske det var så enkelt som å bytte gjær eller humle ;) men det er nok andre forhold som gjør at disse ikke selger.
 
Hvordan er forholdet pol/uteliv på saison? Får inntrykk av at den er tilgjengelig en del steder og at den er ikke helt upopulær. Men det skal sies at jeg ikke er mye ute.

Men det kan ikke være lett å holde et produkt i live når det er reklameforbud.
 
Saison er ikke blant de mest populære ølsortene, nei. Den selger på det jevne, men det er dessverre et jevnt nedadgående salg...
 
Hvis en går på lokal butikken nå så har de evinnelig utvalg med øl i alle stiler. Dette har til slutt blitt slik at folk handler ikke en sekser av hver sort. Men gjerne 1 av hver type for å smake, det vil jo fort gå utover volum da kun vår lokale spar sikkert har 100 forskjellige øl.

Ser også at volum salg fremdeles er industri ølet som ringnes, frydenlund, hansa m.m, hvor folk tar med seg 1-2 seksere med halvlitere og mange av de kjøper ikke med seg craft beer.

I tillegg virker det som en del har gått tilbake til sin faste pils i helgen.

Vi som brygger, kjøper ofte ikke store mengder for vi vil jo gjerne brygge de forskjellige stilene hjemme i steden. Og ser jeg på verdien på mye av utstyret (hobby) som jeg har kjøpt til å brygge med, så hadde jeg nok kunne drukket craft beer kjøpt i butikk/pol resten av livet.

Synest uansett at det er bra dere som jobber kommersielt er innom på forumet og svaret.

Og jeg også er en som synest deres imp brown ale er snadder
 
Fikk vite at Ægir har sluttet å produsere Naglfare pga lite salg. Kjipt, det var mitt favorittøl i butikkstyrke. Nesten umulig å finne noe mørkt og fyldig under 4.8%. Det samme med Lir, som var en irsk stout.

Befolkningen er rett og slett ikke istand til å sette pris på bra ting, gudene vet at det er mye annet rart som selger bra.

Men de skulle visst komme med noe mørkt snart, får se hva som skjer.

Derfor jeg ikke har funnet den!
Hadde tenkt til og smake den og eventuelt brygge...
 
Tilbake
Topp