Nøgne Ø Imperial Rye Porter
Target OG 22 P / 1.092
IBU 30
Alk 9%
Malt:
65% Maris Otter
14% Pale Rye Malt
6% Crystal Rye Malt
5% Munich 25EBC
4% Crystal Malt
3% Chocolate Malt
3% Black Malt
Mesk:
63 grader i 45 min
72 grader i 15 min
Humle:
Chinook 90 gr pr hl 90 min (kok)
Bobek 300 gr pr hl 30 min
Columbus 100 gr pr hl Whirlpool
Gjær: WLP007
Opprinnelig skulle Rundemannen være sterkere, også var det en eller annen glipp som gjorde at den ble som den ble. Når de senere brygget den som den skulle være, fikk den navn etter det vistnok noen kaller stålmasta som står på toppen av fjellet Rundemannen, nemlig Eiffeltårnet. Så ja - det burde funke.Hvis man skalerer opp denne ? http://www.7fjellbryggeri.com/brewourrundemanenryestout/
Det visste jeg faktisk ikke!fikk den navn etter det vistnok noen kaller stålmasta som står på toppen av fjellet Rundemannen, nemlig Eiffeltårnet.
Jens Eikeset serverte historien i Nürnberg i forfjor, mens vi serverte Eiffeltårnet fra en en sånn derre eikekegerator. Skaptrønder faktisk...Det visste jeg faktisk ikke!
"Gøyt" å lære nye ting om Bergen fra en østlending...
Nei, kom helt tilfeldig over den i pol-appen.. så skal nok bestille et parBestilte nettop et par av denne. Har du smakt den?
Bestilte nettop et par av denne. Har du smakt den?
Å det sier du nå, etter jeg bestilte 10stkDefcon 5 var en skuffelse for meg. Gav den 3,5 på untapped da jeg synes den hadde noe veldig syntetisk over seg. Kanskje det er vanntilsetningene, eller kanskje mine smaksløker er ute, kan fint være det siste!