Lallemand Philly Sour

Jeg satte et brygg med Philly Sour på søndag. Det putrer og går fint fortsatt. Er det noen andre som har rukket å gjøre seg noen erfaringer?
 
De har i Grimstad, hos ølbrygging.no
Jeg forhåndsbestilte hos Bryggselv, før det gikk opp for meg, at de hadde på lager andre steder.

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
 
I dag helte jeg oppi 1,2 kg bringebær, og 600 gram multer. Jeg målte sg i går 1.064 - > 1.020, men det fulgte med litt mye grums fra bunnen, så jeg er litt usikker på validiteten til målingen. Det har gått 10 dager, som Lallemand sier skal være nok.
Jeg smakte på prøven, og kan vel ikke si, at jeg ble sjokkert over hvor surt det var, akkurat. Jeg brukte 2 poser på 23 liter, som er innenfor anbefalingen. Jeg får vente litt og se. Om en uke kan nok mye ha skjedd.

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
 
I dag helte jeg oppi 1,2 kg bringebær, og 600 gram multer. Jeg målte sg i går 1.064 - > 1.020, men det fulgte med litt mye grums fra bunnen, så jeg er litt usikker på validiteten til målingen. Det har gått 10 dager, som Lallemand sier skal være nok.
Jeg smakte på prøven, og kan vel ikke si, at jeg ble sjokkert over hvor surt det var, akkurat. Jeg brukte 2 poser på 23 liter, som er innenfor anbefalingen. Jeg får vente litt og se. Om en uke kan nok mye ha skjedd.

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk

Hvordan ble ølet?

Fortsatt har ikke Bryggselv fått inn Philly Sour...
 
Flere som har erfaring med denne gjæren nå? Sitter med en Sour IPA oppskrift og blir første brygg med denne senere i uken.
 
Enig i siste tale. Litt søtere, men ble totalt sett veldig, veldig godt øl av det. Jeg kommer nok ikke til å gi opp kettlesour, men dette åpner en ny dør.

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
 
Har brukt denne på en Berliner Weisse-ish greie. Skal karbonere på flaske. Har skjønt at denne gjæren ikke er fan av akkurat det.

Har en pakke US-05 i kjøleskapet. Kan jeg bruke den eller bør jeg gå for typ cbc-1?
 
Skal flaske en Philly Sour i morgen. Tilsetter F2 gjær. Dette er annbefalt i de webinarene Lallmand har hatt om denne gjæren.
 
Tilbake
Topp