Finn Berger
Moderator
Jeg har et par poser med Mount Hood i fryser'n, og tenkte å brygge en pils med dem. Litt søking fortalte meg at både @Skogslik og @Steinar Huneide har gjort det, og det hadde vært interessant å høre om erfaringer og humleskjema. Også fra andre som måtte ha prøvd denne humla.
Når jeg leser beskrivelser av den, virker det som om den ikke skiller seg særlig fra tyske edelhumler - hvilket vel ikke er så rart, siden den har Mittelfrüh på morssida. Den sammenlignes gjerne med Hersbrucker.
Noen omtaler:
Når jeg leser beskrivelser av den, virker det som om den ikke skiller seg særlig fra tyske edelhumler - hvilket vel ikke er så rart, siden den har Mittelfrüh på morssida. Den sammenlignes gjerne med Hersbrucker.
Noen omtaler:
Mt Hood Hops
Mt. Hood hops hail from German ancestry in the Hallertau region, but thrives in the Yakima Valley. It is an aroma hop that imparts spice and floral notes perfect for many German beer styles. The warm spice aroma works well in a wide range of styles. Mount Hood is best brewed with when it is fresh!
yakimavalleyhops.com
Mount Hood - Hopslist
Released in 1989, Mount Hood is an American-bred cultivar stemming from Hallertau Mittelfrüher. Popular among American craft brewers, it makes a good aroma hop, with characteristics similar to a Hallertau or Hersbrucker and is also half-sister to Crystal, Ultra and Liberty. It features a...
www.hopslist.com
Mt. Hood Hops: The Golden Goose of "Noble" American Beer
The first American hybrid hop variety to mirror some of the same characteristics as the European noble hops.
learn.kegerator.com