Nå vet jeg ei - bør det bli Speidel på meg...?

Humlegården tar 22250,- minus 15% er det ca 19.000,-

Som den gnieren jeg er (og med god erfaring fra Corneliusfatene) kunne jeg godt tenke meg å lodde stemninga på dette. Jeg regner med at de ikke har veldig mye å gå på her, men om vi kan komme 5 stk tvilere samlet, kan vi kanskje oppnå en god pris? Det mest ideelle er jo å handle hos Ola mhp reklamasjon osv. Som tidligere nevnt i strengen, sendes jo gryta direkte fra Tyskland til kunden, så det er jo ikke snakk om noen logistikkproblemer.

MEN: Hvorfor i alle dager koster kjølesløyfa 2000 (+-) i Norge og Sverige, mens på Beerkits.dk kun 600?
 
Og...

"Note: Prices and shipping costs quoted are applicable in Germany exclusively.
For international inquiries, please contact our sales partner, or corresponding to r.leukart@speidel-behaelter.de"

...er bare spill for galleriet?

MVH

MM
 
Det er Petit som har agentur i Norge. Dvs at Speidel ikke vil forhandle direkte med norske kunder. Hvis du bestiller rett fra Speidel, så sender de bestillingen til Ola, Speidelen hjem til deg og så må du uansett betale norsk pris til Ola. Hvis noen vil kalle dette kartellvirksomhet, er jeg ikke uten videre uenig :)

Høres rart ut at kjøleslyngen koster så mye mindre i Danmark. Sikker på at det ikke er den lille utgaven?
 
  • Like
Reaksjoner: drS
Tror nok det lønner seg og handle med Ola, jeg fikk havari på kranen på min speidel. Jeg ringte Ola, og han sendte en ny kostnadsfritt i posten.
 
Nei nå ble det for mye Speidel-snakk her - så nå klarte jeg ikke motstå presset lengre...

Sendte akkurat følgende bestilling til Ola:
1 stk 50 liter Speidel
1 stk 50 liter Speidel kjøler
1 stk 60 liter Speidel gjæringstank
1 stk Gjærlås til gjæringstank fra Speidel
1 stk Tappekran til gjæringstanker fra Speidel

Fy flate nå gleder jeg meg !!!
 
BorBar skrev:
Nei nå ble det for mye Speidel-snakk her - så nå klarte jeg ikke motstå presset lengre...

Sendte akkurat følgende bestilling til Ola:
1 stk 50 liter Speidel
1 stk 50 liter Speidel kjøler
1 stk 60 liter Speidel gjæringstank
1 stk Gjærlås til gjæringstank fra Speidel
1 stk Tappekran til gjæringstanker fra Speidel
Total pris inkl. mva NOK 22.541,00

Fy flate nå gleder jeg meg !!!

Et klokt valg :), men det er ikke lenge før du bestiller en gjæringstank til. jeg har 2 og vurderer 2 til....
 
Hehe, det er tydelig at de fleste har fått inn både feriepenger og penger tilbake på skatten! ;D

Jeg gleder meg også til mitt første speidelbrygg over sommeren, og syntes den (riktignok 50l-versjonen) var kjekk i bruk da Joakim brukte den for første gang.
 
Speidel er konge. Men jeg håper ingen tror at ølet automatisk blir bedre av at man bruker den. Det kan bli lettere reprodusertbart, ja, men først og fremst gjør den bryggedagen enklere og mer lettvint. Bryggekunnskapen må man fortsatt ha mellom øra :)
 
joques skrev:
Speidel er konge. Men jeg håper ingen tror at ølet automatisk blir bedre av at man bruker den. Det kan bli lettere reprodusertbart, ja, men først og fremst gjør den bryggedagen enklere og mer lettvint. Bryggekunnskapen må man fortsatt ha mellom øra :)
Og når du tar frem Speidelen er alt du trenger til mesking og koking oppi den. Det er fint det :)
 
Nå har ikke jeg hatt noe komplett bryggeri utstyr før jeg klinte til med en Speidel, så jeg kan vel ikke si noe helt sikkert.(men jeg liker og tro det for å trøste meg selv litt..)  Nemlig det at hvis man legger sammen alle utgifter man har etter å ha anskaffet, modifisert x-antall ganger og byttet ut alt utstyret man må/kan ha istedenfor speideln, så koster det ganske mange tusen. Hver eneste lille kobling og nippel koster jo over en hundrings. Litt elementer, hjelp til sveising, pumper,bøtter,kjølebagg (som ble litt feil så du må ha en til) pakninger,kraner + alt mulig annet og vipps har tusenlappa flydd. Jeg bestemte meg derfor for Speidel med en gang. Så klart koster den mer enn ett hjemmemekka, men forskjellen blir ikke sååå stor. Eneste problemet jeg har hatt med den er at jeg ble skikkelig på snurrern fordi jeg fikk for mye tid til å smake på div øl underveis.....

Hilsen Braumeister Aanerud
 
BorBar skrev:
Nei nå ble det for mye Speidel-snakk her - så nå klarte jeg ikke motstå presset lengre...

Sendte akkurat følgende bestilling til Ola:
1 stk 50 liter Speidel
1 stk 50 liter Speidel kjøler
1 stk 60 liter Speidel gjæringstank
1 stk Gjærlås til gjæringstank fra Speidel
1 stk Tappekran til gjæringstanker fra Speidel

Fy flate nå gleder jeg meg !!!

Så hva regner du med at totalprisen blir på denne 50-liters herligheten?
Jeg innrømmer at jeg fristes, men foreløpig holder jeg meg nok til mitt 100 liters hjemmebryggeri av tradisjonell type med 3X2 kW runde elementer. Likevel tar bryggedagen minst åtte timer, i praksis en hel dag av ei helg. Jeg kunne godt tenke meg en bryggeriløsning hvor jeg kunne starte etter etter jobb en hverdag, og være ferdig i god tid før før midnatt. Hvor lang tid tar prosessen fra start til slutt med Speidel?
 
Leffe skrev:
Nå har ikke jeg hatt noe komplett bryggeri utstyr før jeg klinte til med en Speidel, så jeg kan vel ikke si noe helt sikkert.(men jeg liker og tro det for å trøste meg selv litt..)  Nemlig det at hvis man legger sammen alle utgifter man har etter å ha anskaffet, modifisert x-antall ganger og byttet ut alt utstyret man må/kan ha istedenfor speideln, så koster det ganske mange tusen. Hver eneste lille kobling og nippel koster jo over en hundrings. Litt elementer, hjelp til sveising, pumper,bøtter,kjølebagg (som ble litt feil så du må ha en til) pakninger,kraner + alt mulig annet og vipps har tusenlappa flydd. Jeg bestemte meg derfor for Speidel med en gang. Så klart koster den mer enn ett hjemmemekka, men forskjellen blir ikke sååå stor. Eneste problemet jeg har hatt med den er at jeg ble skikkelig på snurrern fordi jeg fikk for mye tid til å smake på div øl underveis.....

Hilsen Braumeister Aanerud

Du har ett poeng, men det er for oss som må finne opp hjulet igjen, har du en bra mal andre har laget koster det ikke mye.
 
5 timer fra jeg setter i kontakta til jeg setter speidelen på plass etter vask. 20 literen jeg har da.
 
Leffe skrev:
5 timer fra jeg setter i kontakta til jeg setter speidelen på plass etter vask. 20 literen jeg har da.

Det er ikke noe å angre på, den er også lettsolgt, vet om to som skal kjøpe, en 50 liter og en ?
 
Tore B. skrev:
Så hva regner du med at totalprisen blir på denne 50-liters herligheten?

NOK 22.541,- var beløpet på ordrebekreftelsen ink mva. for alle artiklene nevnt i posten.

Fikk mail fra Ola på mandag om at det nå var bestilt fra Tyskland :)
 
Speidel har en kjempekjekt vaskesystem, med 2 koster som gjør det veldig enkelt å vaske etter bruk.

Ambefales!  :yes:

Jeg kljøote det til min og har ikke angret det!
 
Tilbake
Topp