NM 2023 - den store diskusjonstråden

Her tråkker man raskt i et minefelt. Finnes det en definisjon på dette? Noen er bevisste på å ta vare på identitet fra er land man sine røtter i, mens andre raskt velger å integrere seg i sitt nye land.
Det er jeg såklart enig i. Men for oss som er stolte av Mr. Holberg, så er’n jo norsk:D
 
Vel, det er vel mer rimelig å kalle ham dansk enn norsk - om man nå skal gjøre et nummer av det. Mest presist er vel å si at han hørte til den akademiske eliten i et dansk rike der Norge var en del på den måten at det var en del av den danske kongens areveriker. Så kan man krangle om hvor viktig det var at han var norsk av fødsel, men det er egentlig en anakronistisk diskusjon. At han var en dansk baron er i alle fall sikkert:).

Sorry, jeg skjønner at det ikke var så veldig høytidelig ment - men er man gammel historie- og norsklektor, så er man gammel historie- og norsklektor:).
Kødder ikkje med historien...
 
Vel, det er vel mer rimelig å kalle ham dansk enn norsk - om man nå skal gjøre et nummer av det. Mest presist er vel å si at han hørte til den akademiske eliten i et dansk rike der Norge var en del på den måten at det var en del av den danske kongens areveriker. Så kan man krangle om hvor viktig det var at han var norsk av fødsel, men det er egentlig en anakronistisk diskusjon. At han var en dansk baron er i alle fall sikkert:).

Sorry, jeg skjønner at det ikke var så veldig høytidelig ment - men er man gammel historie- og norsklektor, så er man gammel historie- og norsklektor:).
Hele diskusjonen er jo hypotetisk. Han var bergenser.
 
Det står fortsatt at ikke alle resultatene i klassen "hvete og syrlig" er publisert. Når kommer de siste resultatene?
 
Da skal også den siste flighten med hvete og syrlig være lagt ut.

Med mindre jeg (igjen) har mistet en klasse, eller noe, så skal alle resultatene nå være lagt ut. Jeg har fått melding fra et par deltagere som savner enkeltøl. Det kan skyldes at ei linje er oversett når jeg har punchet PDFene (mangler ølet ditt, sjekk PDFen med ølene av samme type og gi beskjed så retter vi), eller noe helt annet. Det blir litt mer regneark-jobbing for å sjekke at alt er med i løpet av helga.
 
Do you think it's fair that in amber lager my flight was judged by three judges, I got 42, 40 and 37 respectively, which I consider to be very good beer, and other flights were judged by four judges and the final score is taken, not a percentage of the score? Three good notes don't stand a chance against four average notes? For example, if the fourth judge was dissatisfied and gave me 30 points, the total would be 149, which in comparison with flights would give me the final
 
You can't compare two different flights that way. Of course it's feels bitter, but I don't think them communicate between the flights
It's like two semifinals. You are unlucky if you happen to be in the best flight
 
I understand, but out of four grades, a person is in the final with 130/200 points, which gives 65% of the result, and I have 119/150, which gives 79%. Of course, I don't want to argue, I'm just looking for logic :-D
 
Tilbake
Topp