Finnes faktisk på alle (to stk) ICA super på nordpolen her. Så en ICA super er kanskje plassen å sjekke.
Goose Island Honkers Ale er også meget bra.
Goose Island Honkers Ale er også meget bra.
runarstock skrev:EKG er en super humle. Tradisjonelt er det vel bare pale som brukes, men det spiller vel liten rolle, blir sikkert godt øl likevel
Husk 90min kok når du bruker pilsnermalt.
Stusser litt på at du forventer 25L OG 1048 med 8300g malt. Har du generelt bare 45% utbytte av mesken?
geiro skrev:nei har satt inn 72% å lurer på om noe er galt. hviss 1kg malt trekker til seg 1,2liter veske så har jeg igjenn 27,4liter også -10% avdampning så har jeg 24,66. eller er jeg helt på jore igjenn hadde tenkt 50 gram humle forøvrig i hver fase ps. takker for svar runarstockrunarstock skrev:EKG er en super humle. Tradisjonelt er det vel bare pale som brukes, men det spiller vel liten rolle, blir sikkert godt øl likevel
Stusser litt på at du forventer 25L OG 1048 med 8300g malt. Har du generelt bare 45% utbytte av mesken?
runarstock skrev:geiro skrev:nei har satt inn 72% å lurer på om noe er galt. hviss 1kg malt trekker til seg 1,2liter veske så har jeg igjenn 27,4liter også -10% avdampning så har jeg 24,66. eller er jeg helt på jore igjenn hadde tenkt 50 gram humle forøvrig i hver fase ps. takker for svar runarstockrunarstock skrev:EKG er en super humle. Tradisjonelt er det vel bare pale som brukes, men det spiller vel liten rolle, blir sikkert godt øl likevel
I Beercalc legger du inn det volumet du forventer i bøtta, ikke det totale volum vann du skal bruke. det legger du til ved siden av.