Nok et skumproblem

Hei,

Har tidligere brukt eksakt samme utstyr, helt uten skumproblemer. Nå har jeg derimot store problemer, og får ca 70% skum i et halvlitersglass.

Bruker fat, med denne slangen http://www.bryggselv.no/products/tappekran-og-slange-komplett .  Ølet jeg har problemer med er en lager som har stått ca 3mnd. Har prøvd å justere ned fra 1bars trykk, uten at det hjalp noe.

Noen forslag til hva som kan forusake dette, da samme utstyr har fungert helt fint før? Ølet er foresten ikke infisert.
 
Har du demontert fatet siden sist? Står i så fall stigrøret riktig i fatet? Innsnevring av åpningen på røret i bunnen av fatet kan gi mengder av skum.
 
Du er nok inne på noe - Når jeg tenker meg om er faktisk eneste forskjellen fra tidligere at fatet ølet stårpå er helt nytt.

Noe jeg kan gjøre med dette nå? Tappe det over på et annet fat?

ølet var forvørig ikke slik de første 2-3 ukene på fat (om jeg husker rett), ser også 5 min etter tapping at 50% av slangen er skum
 
Høres for meg ut som du tapper med mindre trykk en du karbonerte med. Prøv å øk tappetrykket til 1,3-4-5 bar å se hva som skjer. :)
 
DanielB skrev:
Høres for meg ut som du tapper med mindre trykk en du karbonerte med. Prøv å øk tappetrykket til 1,3-4-5 bar å se hva som skjer. :)

DanielB, du er herved dagens helt  :feire:
 
Tilbake
Topp