Det er litt uklart for meg hva som er problemet her, og hva vi har tatt feil om.
Ølene skal sendes til adressen som er oppgitt. Det er bruk av Posten som er den innleveringsmåten NM legger opp til og som er foretrukket. I noen tilfeller gjør de som tar i mot og sorterer øl deltagerne en ekstra tjeneste ved å tilrettelegge for levering ved personlig oppmøte. Dette er ikke noe vi krever av de som fungerer som mottak og er en tjeneste de gjør helt på eget initiativ.
Det er bare tanken på at ølene skal sendes norge rundt. Men kanskje har jeg ikke hele historien med meg når det gjelder nm og andre konkurranser her i landet, altså kanskje er det fremdeles en veldig "ung" organisasjon her? Nasjonal Mesterskapet i USA, for eksempel, er ikke sånn at hele landet får delta, bare de som vant på den første lokale runden. Hvis det er snakk om mangel på dommere her i Norge, er det bare å finne ut en løsning sånn at vi har alt for mange høy-nivå dommere. Jeg vet ikke hvor mitt penger for medlemskapet er brukt til, men kanskje ville det blitt verdt det å bruke masse penger på å ha mange nasjonal- eller master-nivå dommere (i forhold til BJCP standard) her i Norge. I stedet for de få som kan dømme NM.
Også er det ikke å bare lese retningslinjer og sånt når man først melde seg på konkurransen. Hvis det var så lett ville ikke det være nødvendig å ha denne tråden her. Og det er fordi det var mange feil med registrerings systemet, og andre ting som har dukket opp (og rettet, ja) etter at påmeldingen hadde allerede begynt.
Men kanskje har jeg alt for store forventninger av noe som kalles for NM. Og det er helt sikkert fordi jeg sammenligner den med NHC i USA.
https://www.homebrewersassociation.org/national-homebrew-competition/