Problemer med å koke opp 20 Liter vann

Hadde selv problemer med dette. Kjøpte tenneren du nevner og en induksjonsplate på Biltema (2000W). Å koke 30-35 ltr går som en drøm, både oppkok og holde det gående i 60 - 90 min.
 
Kanskje de har tatt den ut av sortimenetet, men det er ikke lenge siden jeg kjøpte den. Har ikke kjennskap til den fra Jula, men anbefaler deg å søke på forumet - mener at jeg fikk opp en mengde forslag på samme tema.
 
Tror ikke du får noe mer ut av en løs kokeplate enn den komfyren du allerede har. Men, grilltennerne er fine som ekstrahjelp. Tror jeg må ha et par sånne.
Skal jeg investere i en egen koker blir det nok denne http://www.jula.no/gasskoker-772178 Da burde det gå fort unna.

Hittil har jeg klart meg kun med komfyren, men det tar fort vekk 30 til 60 min å komme i gang. Kommer an på hvor varm vørteren er til å begynne med.
Går også an å koke opp deler av batchen i mindre gryter på de ledige platene og helle det sammen i den store når alt koker.
Tror folk er litt overhysteriske i forhold til oksidering, men vil en være forsiktigere går det an å øse over med et litermål eller tilsvarende.
 
Jeg har den 800W fra Jula, funker fint den. Lett å rengjøre er den også, anbefales! 99kr er jo heller ikke det store utlegget
 
Bruker 2 stk på 450W fra CO. Demonterte dem og kobla dem i hop så de ikke sligger og slenger hver for seg. Det gjorde underverker for oppkokingstid. Bruker dem gjennom hele kokinga for god avdamping.
 
Pompel....Piiiilt ?  Pompel?

Integrere, derivere, ekstrahere delegere ISOLERE, masturbere, telefonere, programere osv

En av de over der hjalp meg noe enormt iallefall... 

(beklager......Syke unger og lite søvn gjør noe med uttrykksformen. Jeg kommer til å angre om et par dager :) )
 
Da blir det nok et par slike tennere fra Biltema.

Denne induksjonsplaten, da må jeg vel ha en spesiell kjele?`

Og gasskokeren fra jula, kan vel bare brukes utendørs?
 
runarstock skrev:
Bruker 2 stk på 450W fra CO. Demonterte dem og kobla dem i hop så de ikke sligger og slenger hver for seg. Det gjorde underverker for oppkokingstid. Bruker dem gjennom hele kokinga for god avdamping.

Jeg har også to stk, men hvordan koblet du dem sammen? Mine er også på 450 W, vil det i så fall by på sikrings problem?
 
hadde samme problem med å koke jeg og.
men fikk den glupe ideen om å slå på kokeplata bak den første.
begge på maks varme, funket som bare f...
 
Husk også at billige kjeler ofte har tynn bunn - tynn bunn kan bule - dette gir liten kontaktflate - tynn bunn gir også lettere fastbrenning.
 
min var helt ny, men med tynn bunn.
og det var ei tappekran som bikket den litt opp hvis jeg ikke satte den rikgtig på ovnen.
tror jeg skal gå for en kokeplate eller en propan brenner.
 
Tilbake
Topp