protto's b(r)yggeri

katla skrev:
protto skrev:
Har også plan om å lage flaskevaskadapter til vaskemaskina mi. Byttar ut dei to stavane med ein flaskemanifold til 20-30 flasker. Men den må byggast først.

Du er ikkje den einaste som syslar med slike tankar….  Flaskevasking tek altfor mykje tid. 

Noe sånn her?  :klovn:

000000000003810190.jpg
 
Simen J skrev:
Har vært på Biltema i dag for å kjøpe deler til kopi av whirlpool dingsen din :)

Brukte du rørbøyerverktøy eller varma du opp og forma kobberet for hånd?

Koparen eg har brukt er ganske mjuk, av typen som blir solgt på kveil med plastisolasjon. Den typen som er solgt som rette lengder er mykje stivare. Bøygen blir finast med røyrbøygar, men den mjuke varianten kan også formast rundt eit emne.

Om du har stive røyr kan dei gjerast mjuke ved å varme dei opp med gassbrennar til koparen begynnar å skifte litt farge, blir gjerne lys, nesten kvit. Når koparen er blitt naturleg avkjølt er den blitt mjukare.
 
RasKa skrev:
katla skrev:
protto skrev:
Har også plan om å lage flaskevaskadapter til vaskemaskina mi. Byttar ut dei to stavane med ein flaskemanifold til 20-30 flasker. Men den må byggast først.

Du er ikkje den einaste som syslar med slike tankar….  Flaskevasking tek altfor mykje tid. 

Noe sånn her?  :klovn:

000000000003810190.jpg

Morebeer har ein variant: http://morebeer.com/view_product/7271/102303/Rinsing_Purging_Base
 
Jeg bruker den flaskespyleren fra vin&bar, og har et stativ der jeg setter flaskene opp ned ettrpå. Deretter bruker jeg vinator med starsan. Også tilbake i tørkestativet. Kjører glatt gjennom 20-30 flasker på 10-15 min. Da er de ferdig vasket og dessinffisert. Enkelt og greit.
Greit å ha litt å pusle med mens det andre styrer seg selv også. Dessuten går det meste på fat.
 
Dette begynner å ligne på noe. Hele poenget er at jeg vil lage noe som eliminerer operasjonene der man må flytte en og en  (eller to og to) flasker. Og så er det jo gøy å bygge.

Har forøvrig også flaskeskylleren fra bryggselv, men den gikk i stykker. Jeg gjorde en rullende bevegelse med flaskene (som sikkert ikke var nødvendig) og det tålte ikke de små tappene inne i ventilene.
 
Brygga på kjele-i-kjele-bryggaren i gårkveld. Fra eg meska inn til alt var vaska tok det under fire timar, men då var meskevatnet allereie klart :) Ufatteleg lettvint.

Fylte opp 20l vatn i kjelen, satte PID på 65 °C og gjekk for å vege opp og kverne malt. Meska inn 4,35 kg totalt. Etter mesking løfta eg ut maltkjelen og tømde over 7l varmt vatn rett frå springen, ca 50 °C. Satt då igjen med ca. 22,5-23l i kjelen. Kokte ein time og fekk ca 19l i gjæringspannet, og ca 1l igjen med trup og humlerestar.

OG 1,052 og ~19,5l.

PID held tempen relativt stabilt, varierar litt opp og ned, men i mesken er det veldig stabil temperatur. Silebotnen med 2mm hol virkar vanvittig bra syns eg. Får såpass god flow at Iwaki MD-10-pumpa kan gå på full guffe utan at det tettar seg. Men for sikkerheit skuld strupar eg ned med ca 1/2-open kuleventil.

Beersmith reknar meskeeffektivitet på 75% på dette og det er eg absolutt fornøgd med med så lite skolevatn og så tynn mesk (4,6l pr. kg. malt).

Brukte 1 tablett protafloc og det ser ut til å vere god effekt i den. Trub samla seg i store mengder i botnen men eg var litt for utolmodig og tappa i gjæringskaret litt for rastkt etter kjøling og fekk med ein del grums.

Første test av Citra i ein enkel pale. Det luktar digg.
 

Vedlegg

  • 20120519_215633.jpg
    20120519_215633.jpg
    149,2 KB · Sett: 2.370
  • 20120519_230655.jpg
    20120519_230655.jpg
    95,6 KB · Sett: 2.376
protto skrev:
Brygga på kjele-i-kjele-bryggaren i gårkveld. Fra eg meska inn til alt var vaska tok det under fire timar, men då var meskevatnet allereie klart :) Ufatteleg lettvint.

Fylte opp 20l vatn i kjelen, satte PID på 65 °C og gjekk for å vege opp og kverne malt. Meska inn 4,35 kg totalt. Etter mesking løfta eg ut maltkjelen og tømde over 7l varmt vatn rett frå springen, ca 50 °C. Satt då igjen med ca. 22,5-23l i kjelen. Kokte ein time og fekk ca 19l i gjæringspannet, og ca 1l igjen med trup og humlerestar.

OG 1,052 og ~19,5l.

PID held tempen relativt stabilt, varierar litt opp og ned, men i mesken er det veldig stabil temperatur. Silebotnen med 2mm hol virkar vanvittig bra syns eg. Får såpass god flow at Iwaki MD-10-pumpa kan gå på full guffe utan at det tettar seg. Men for sikkerheit skuld strupar eg ned med ca 1/2-open kuleventil.

Beersmith reknar meskeeffektivitet på 75% på dette og det er eg absolutt fornøgd med med så lite skolevatn og så tynn mesk (4,6l pr. kg. malt).

Brukte 1 tablett protafloc og det ser ut til å vere god effekt i den. Trub samla seg i store mengder i botnen men eg var litt for utolmodig og tappa i gjæringskaret litt for rastkt etter kjøling og fekk med ein del grums.

Første test av Citra i ein enkel pale. Det luktar digg.

Er det en BB30 klone du har laget her?
 
På ein måte. I den grad ein vil kalle BB30 for originalen på kjele-i-kjele-bryggeri. Amerikanske (og andre) forum er fulle av trådar med liknande single vessel, electeic BIAB osv.
 
Ikkje heit bryggerelatert, men om ein legg godviljen til så...

Eg har lenge hatt lyst til å bygge meg eit anlegg for kaldrøyking. Ettersom eg er tobarnsfar og har alt for mange hobbyar har det aldri vorte byggd røykehus...

Men her om dagen, etter tips herifrå: http://www.youtube.com/watch?v=EsiyrpLY-78 laga eg ein liknande variant.

Som røykkammer har eg brukt ein 150l OSO varmtvanstank som er kappa toppen av, og lagt ei rustfri rist/kjeleunderlag fra IKEA i toppen til å henge kjøt og fisk i.

Røykgeneratoren er ein ståltermos som har fått eit 40-50mm hol i botnen med ei rist over holet i rustfri perforert plate med 2mm hol tett i tett. (Samme som falskbotnen frå kjele-i-kjele bryggeriet.)
Nokre røyrdeler i rustfritt på toppen utgjer venturien og montering for vifta, som er frå ein utrangert lap-top PC. Vifta blir dreven av ein brukt mobilladar.
Røykgeneratoren skruast rett på røyret som stikk ut i botnen av VVB'en. (der som sikkerheitsventilen ein gong sat).

Fyller termosen med flis frå kompostkverna og fyrer på under rista i botnen med ein lighter eller propanbrennar. Den produserar temmaleg mykje røyk og eg tenker det kunne vere lust å ha ein variabel straumforsyning til vifta for å regulere trekken.

Baconet heng til tørking etter å ha vore tørrsalta, så ein av dagane blir det første testen. Orflisa ligg og får tørke litt den og, og eg har planar om å gå i skogen og finne litt forskjellig treslag å teste med utover. Eple, Plomme, Or, Kirsebær, Eik, Ask, Hassel er noko av det eg har lyst å prøve. Og Sprake (Einer) sjølvsagt.
 

Vedlegg

  • 20121215_152740.jpg
    20121215_152740.jpg
    231,5 KB · Sett: 4.067
  • 20121215_152756.jpg
    20121215_152756.jpg
    152 KB · Sett: 3.798
Eit bilde av røykgeneratoren med vifta på, litt dårleg kvalitet men skal legge ut nokre fleire når baconet er under røyking.
 

Vedlegg

  • 20121219_214145.JPG
    20121219_214145.JPG
    256,7 KB · Sett: 3.957
Utrolig tøft!
Så stas å kunne by bort både hjemmelaga øl, og egenrøyka mat!

Det må vel ende med en en Bacon Smoked Porter dette her :)
 
Elsker slike tråder :)
Kjempe med bilder også  :ilike:
Du viser også nok en gang frem at defekte varmtvannsberedere og annet "søppel" er gull i hendene på en som bruker hodet og hender til det de egentlig er tenkt til ;)
Fikk lyst til å røyke noe mat jeg også nå... men har desverre ikke tid/plass til flere prosjekter akuratt nå....
 
Spennende prosjekt! Har selv tenkt på å lage en røkepistol, men aldri kommet så langt.

Pass bare på at du holder det kaldt nok. Far til en venninne av meg forsøkte seg på kaldrøyking men det ble for varmt (deretter kalt "Klamrøyking"). Resultatet var meget velsmakende røkt makrell og halve slekta på sykehus! :)  (Hans oppsett var dog veldig forskjellig fra ditt)
 
Ja det skal bli artig å prøve. Tempen må holdast under 30 grader. Kjøtt toler litt meir enn fisk. Røyken som kjem ut av generatoren er heilt kald, og ein kan holde handa framfor utan problem. Eg er meir skaptisk for at det skal bli for kaldt med det været vi har no.
 
Røykte bacon for nokre dagar sidan. Ein fylling med flis holdt i 1,5 time ca, og eg røykte i 4,5 time med flis av Or. Det vart ganske passe. Tydeleg røyksmak men ikkje overdreve. Baconet smaka iallefall bra, men skal salte litt mindre neste gang.

Brukte eit trådlaust steiketermometer og temperaturen i kammeret låg på 10-12 °C så lenge det var fyr i spona. Med ein gong det var utbrendt sank tempen raskt ned mot utetemp. Alt i alt skikkeleg godt nøgd med første prøvekøyring. I romjula blir det kanskje ein villaks som får røykt seg.
 

Vedlegg

  • 20121221_132446.jpg
    20121221_132446.jpg
    206 KB · Sett: 1.512
  • 20121221_132923.jpg
    20121221_132923.jpg
    186,9 KB · Sett: 1.623
  • 20121222_145554.jpg
    20121222_145554.jpg
    250,4 KB · Sett: 1.485
Hvordan er det med slik røyling i forhold til "kanal" røyking, tenker da på "filtrering" av røyken så kjøttet ikke blir "sotet"
 
Veit ikkje heilt om forskjellen er så stor. Men har veldig lite erfaring med dette. Det eg kan sei sikkert er at det blir ikkje sot på matvara i mitt system (så langt). Har kjøpt ein del røykt mar fra Evanger pølsefabrikk som lagar skikkeleg gode produkt. Desse er så kalla eldhusrøykt, og her kan ein kansje sjå små svarte prikkar som ser ut som fragment av aske/sot.

Det kondenserar litt veske i tanken min og der ser ut som veldig tynn tjære, og matvara får farge og lukt som ein forventar av røykt mat.

Men her gjenstår masse prøving og sikkert feiling.
Røykte ein laks i romjula med ganske bra resultat. Det som er vanskeleg er å finne rett saltetid og røyketid for her varierar anbefalingane sterkt, og det er like mange oppskrifter som det finns folk som driv med slikt. Ingen mr.malty å lene seg på.
 
Trur ikke man skal være så redd for sot på kjøttet, selv om jeg har et røykeri med rørgate så blir alt kjøtt jeg røyker røkt i lavvo og der er bålet bare et par tre meterunna der kjøttet henger.  Kjempeide denne måten å røyke på, kommer nok til å bygge noe lignende ser at det vil bli lettere å holde en rett temperatur om man skal røyke noe vinterstid.
 
Tilbake
Topp