Per N skrev:Hehe, joda, speidelen har jeg i tankene, den er jo også veldig nøyaktig på temp. Men så kom jeg til å lese om juleribba og den skal ha 72 timer i dette badet. Da tenkte jeg at så lenge kan jeg ikke beskjeftige Speidelen med utenom ting. ;D Så det blir nok overkill og kanskje det som verre er, innen jeg får prøvd dette. Men siden emnet fenget, her er en link. http://www.sousvidecooking.org/category/time-and-accurate-temperature/ Etter som jeg forstår, er dere som har prøvd dette veldig fornøyd med resultatet? Selv en stressa elg fra nord Sverige, blir mør som kylling?
Joda sous-vide er helt kanon. Er jo faktisk mange feinsmecker restauranter som bruker vakuumkoking. Selv synes jeg det er fantastisk å kunne komme hjem til ferdig biff á la swix- PID'n passer middagen fra man drar på jobb også er det bare å bråsteike biffene med skibrenneren så er biffen klar.
Noen sous-vide oppskrift på juleribbe har jeg aldri sett, har du link kanskje? Ja forresten så er det bare å laste på med linker om du har andre sous vide oppskrifter.