Regulator med et eller to manometre

Lurer på om jeg skal kjøpe regulator med et manometer eller to. Hvor mye er det egentlig verdt å vite om det er mere flytende CO₂ på flaska?
 
Jeg synes det er fint med 2 manometere da får en bekreftet at flaska er tom, så man slipper å lure på om noe annet er feil.
 
Usikker på hva prisdifferansen eventuellt er, men manometer for primærtrykk er relativt uviktig i mine øyne.
Trykket vil ligge på det samme inntil flaska er 97% tom(så lenge du har igjen flytende co2. Når det kun er gass igjen (og trykket synker) vil flasken i praksis være tom. En bedre indikator på hvor mye du har igjen er å veie flasken.
Min regulator har to manometere fordi jeg er jålete......
 
St.Bjørnar skrev:
Da tror jeg jeg satser på en billig reulator med ett manometer + en vekt.
Humle.se har en av de rimeligste regulatorene for den typen gjenger vi bruker i norge. Og hvis du tar fleskebussen, som er gratis, eller kjører til Sverige blir også frakten rimelig.
 
titta på slike på Biltema tidligere, men de lå i en felles-eske, dvs, en eske for tre forskjellige typer regulatorer, og det var ikke markert på boksen hvilken som var inni.. så jeg droppa det.
Antar at de som jobber på Biltema er trolig lite vitende som de på Jula, de viste heller ikke hvilke regulatorer som kunne fungere på co2 flaske..
 
de er nok kjøtthuer de fleste der.
Jeg reiv opp pakka og kikka inni...
dårlig innpakning og dårlig sørvis, så ordner man seg jo selv ;-)

har forøvrig ikke hatt noe problemer med denne...
 
Tilbake
Topp