Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Det har vært problemer med å få levert varer.

Syns forøvrig de har et veldig redusert utvalg av varer nå. De har bare en vanlig kokekjele nå, f.eks.. Synd, for kjelene er helt suverene.
Bestilte noe for 2 år siden. Da skjedde det ingenting før jeg etter en stund purret på de. Men da gikk det til gjengjeld raskt...
 
Ser at ølbrygging har et reelt godt tilbud på Series X Kegerator ( i motsetning til noen av konkurrentene). Men, jeg lurer på å bytte CO2 regulator MK4 med 4x Inline Regulatorer og 4 Tilbakeslagsventiler. Er det lurt, slik at en kan få individuelt trykk per fat?
Må nok bruke mk4 på CO2 tanken og inline regulatoren mellom CO2 tanken og fat :)

Lurt?, tjaaaaa, har du lyst og råd har du lov :D jeg har ikke, mest fordi det er flere punkter hvor lekkasje kan oppstå :)
 
Ser at ølbrygging har et reelt godt tilbud på Series X Kegerator ( i motsetning til noen av konkurrentene). Men, jeg lurer på å bytte CO2 regulator MK4 med 4x Inline Regulatorer og 4 Tilbakeslagsventiler. Er det lurt, slik at en kan få individuelt trykk per fat?
Jeg bestilte meg slike Inlineregulatorer med duotightkoblinger og slanger fra Kegland på Aliexpress for et år eller to siden og monterte det sammen selv (uten et sånt brett). synes det fungerer bra. Kan justere individuelt trykk, men det mest påfallende er at co2-tanken varer lengre enn ved den gamle løsningen. Det var eN slik manifold der gasslangene var festet med skruklemmer. Jeg hadde ikke mistanke om lekkasje der heller, men det er en åpenbart tettere løsning nå. Jeg kan ha vært heldig, men min erfaring er at disse er tett
 
Jeg har opplevd noe lignende - men måtte purre flere ganger. Det løste seg dog til slutt - men det tok tid.
Jeg bestilte en Chronical Fermenter 53 liter Brew Master og en BrewMaster Kettle Bryggkjele 75 liter fra Scandinavian Brew nå på mandag. Ble jo litt bekymret når dere advarte mot denne butikken, men...
Fikk bryggkjelen nå nettopp, og fermenteren er på vei. Kan ikke klage denne gangen.
Sykt bra priser!
Det eneste jeg har å utsette er at jeg ikke fikk noe melding fra Scand.Brew om at varene var sendt, men det får nå være måte på pirking...
 
Jeg bestilte en Chronical Fermenter 53 liter Brew Master og en BrewMaster Kettle Bryggkjele 75 liter fra Scandinavian Brew nå på mandag. Ble jo litt bekymret når dere advarte mot denne butikken, men...
Fikk bryggkjelen nå nettopp, og fermenteren er på vei. Kan ikke klage denne gangen.
Sykt bra priser!
Det eneste jeg har å utsette er at jeg ikke fikk noe melding fra Scand.Brew om at varene var sendt, men det får nå være måte på pirking...
Det var godt å høre.
 
Bokser er "aldri" på tilbud. Og måtte ha ny forsyning nå til helga, så bestilte fra Ølbrygging forrige uke. Så setter de 20% rabatt på boksene jeg kjøpte i går. Da ble det en liten "DCA" der altså.. Så blir jo da spørsmålet, hvor skal 1600 ølbokser lagres, sammen med 250 kilo malt som jeg kjøper i dag? :p
 
Ikke et varp, i og for seg, men det gjorde saker litt enklere når jeg skal tappe. Når jeg sparer tid, så blir jo det og på en måte et varp.

10 mm Ball Lock, som er roughly det samme som 3/8" barb på Bouncer Mac Daddy filter. Og tappekran på vanlige 25L bøtter. Plutselig ingen overganger eller McGyver løsninger med å fore ut en nippel eller ting som er for trangt.






Så fant jeg også ut at det passer med 1/2 NPT inn der krana står på Polsinelli tanken, så der har jeg nå fått på en butterfly ventil og en 10 mm barb, så da går alt med samme tappeoppsett.
 
Ikke et varp, i og for seg, men det gjorde saker litt enklere når jeg skal tappe. Når jeg sparer tid, så blir jo det og på en måte et varp.

10 mm Ball Lock, som er roughly det samme som 3/8" barb på Bouncer Mac Daddy filter. Og tappekran på vanlige 25L bøtter. Plutselig ingen overganger eller McGyver løsninger med å fore ut en nippel eller ting som er for trangt.






Så fant jeg også ut at det passer med 1/2 NPT inn der krana står på Polsinelli tanken, så der har jeg nå fått på en butterfly ventil og en 10 mm barb, så da går alt med samme tappeoppsett.
Det der var såpass genialt at jeg bestilte samme ballock.
 
Jeg bestilte en Chronical Fermenter 53 liter Brew Master og en BrewMaster Kettle Bryggkjele 75 liter fra Scandinavian Brew nå på mandag. Ble jo litt bekymret når dere advarte mot denne butikken, men...
Fikk bryggkjelen nå nettopp, og fermenteren er på vei. Kan ikke klage denne gangen.
Sykt bra priser!
Det eneste jeg har å utsette er at jeg ikke fikk noe melding fra Scand.Brew om at varene var sendt, men det får nå være måte på pirking...
Reagerer på dette selv, de har en rar måte å ta betalt på.
Fikk svar når jeg betalte at pakke skulle sendes fred eller mandag. Ingen tracking mottatt, fikk heller ikke svar på oppfølgingspørsmålet mitt. Er somregel ikke en utålmodig type, men når du ikke er sikret av klarna eller andre betalingsystemer så er det litt kjedelig når info uteblir.
 
Jeg bestille glykolkjøler derfra på fredag. Litt mail frem og tilbake siden jeg kun har et lite vindu på en uke jeg er hjemme, den er på vei og jeg har levering på døra i morgen. Alt har gått smertefritt og korrespondansen har vært super for min del.
 
Jeg bestille glykolkjøler derfra på fredag. Litt mail frem og tilbake siden jeg kun har et lite vindu på en uke jeg er hjemme, den er på vei og jeg har levering på døra i morgen. Alt har gått smertefritt og korrespondansen har vært super for min del.
Går det via posten eller postnord? Noen meld som tikker inn eller på frakta?
 
Tilbake
Topp