Finn Berger
Moderator
Hmm.. veldig interessant.
Driver nå og vurderer om jeg skal lage en split batch, hvor jeg kjører 5-6g/L i den ene dunken og dobler det i den andre.
Det hadde vært veldig interessant. Så får jeg heller tåle å få kjeft fordi halvparten av ølet ditt bare blei halvparten så godt som det kunne ha blitt - om det blir resultatet.
Ja, 3 tørrhumlinger med 3,35g/l hver gang. Det var lik blanding av Azacca og Ekuanot. Jeg har ikke så mye erfaring, men det ble en god neipa. Gul og fin. En kompis fikk ei flaske for prøvesmaking. På kvelden sendte han bilde når han helte oppi glasset. Knappe 20 minutter etterpå stod han på døra for å få ei flaske til. Han MÅTTE ha en til. Den første gikk på et par minutter. Han klarte ikke slutte å drikke etter første slurken, og plutselig var glasset tomt. Han fikk 4 flasker
hehe - noen får den reaksjonen på NEIPA. Det er faktisk favorittølet til nesten alle "kundene" mine, inkludert Lyset i Mitt Liv. Og sjøl om jeg ikke er like frelst - jeg drikker mye heller en klassisk old school-IPA, som f.eks. Vestkyst - så er det jo godt. Men jeg er litt lei av de mest utprega tropiske - jeg fordrar ikke lukta av nyåpna hermetisk ananasboks.
Jeg tapper opp en drøyt bitter IPA i morra, med denne tørrhumlinga til 25 liter: 50 gr Azacca, 25 gr Cascade og 25 gr Chinook. Jeg er litt spent på Azacca'en.
Flasker du på vanlig måte, eller går den veien om fat, med oksygensikring etter alle kunstens regler?