Shopping i Tyskland

Hei,

Ny i bryggeverden og kommer til å kjøre gjennom Tyskland og lurte på om det er noe man burde kjøpe med, med tanke på pris/tilgang?

Har en Speidel 50 Plus (snart).

Takk.

Mvh,
Thomas
 
Min egen erfaring er at det ikke lønner seg nevneverdig mtp. pris. Tilgang til råvarer, f.eks. engelsk malt, er ofte bedre i Norge.

Jeg ville heller kost meg med tysk øl, spesielt med de variantene som er litt vanskelig å skaffe her, som Kölsch, Alt, Helles, Bockbier, Schwarzbier osv.
 
Savner å få kjøpt schwarzbier i Norge. Hadde nok kjøpt meg noen forskjellige om jeg skulle reist dit.
 
Min egen erfaring er at det ikke lønner seg nevneverdig mtp. pris. Tilgang til råvarer, f.eks. engelsk malt, er ofte bedre i Norge.

Jeg ville heller kost meg med tysk øl, spesielt med de variantene som er litt vanskelig å skaffe her, som Kölsch, Alt, Helles, Bockbier, Schwarzbier osv.

Takk, reiser til tyskland aug/sep, da får jeg smakt originalene.
4 dager i Köln, lurer på om jeg da får tak i Kölschgjær :)
 
Takk, reiser til tyskland aug/sep, da får jeg smakt originalene.
4 dager i Köln, lurer på om jeg da får tak i Kölschgjær :)
Om du vil ha noe anderledes kan du forsøke å bestille herfra.

Jeg har ikke bestilt gjær, men bestiller ofte småting direkte til hotellet jeg bor på. Send de en e-post og spør om det er greit (har aldri fått nei, men måtte en gang betale et lite beløp). Får eventuelt instruksjoner på merking og adresse. Har fungert utmerket for meg.

Greit å få unna shopping med en gang så kan tida brukes på mer interessante ting :D
 
Om du vil ha en helt spesiell humle som ikke er mulig å finne i Norge. Er Rottenburger veien å gå. En humle man trodde var utdødd, men en plante dukket opp i Tettnang. Klassisk nobel humle. Regner med det er et par lagerbryggere som klør i fingrene nå. Jeg tenker vel ikke på @Ravneklo , @Finn Berger eller @Holmentoppen ?

 
Om du vil ha en helt spesiell humle som ikke er mulig å finne i Norge. Er Rottenburger veien å gå. En humle man trodde var utdødd, men en plante dukket opp i Tettnang. Klassisk nobel humle. Regner med det er et par lagerbryggere som klør i fingrene nå. Jeg tenker vel ikke på @Ravneklo , @Finn Berger eller @Holmentoppen ?

Nå har jeg et godt utvalg av edelhumle, og er ikke sikker på at jeg kjenner så veldig stor forskjell mellom alle. Men kom jeg over den, hadde jeg nok handla. Jeg liker denne beskrivelsen: Intensive woody flavour: Cedar, Pine, Sandalwood, Lavender, Green Pepper, Peppermint
 
Nå har jeg et godt utvalg av edelhumle, og er ikke sikker på at jeg kjenner så veldig stor forskjell mellom alle. Men kom jeg over den, hadde jeg nok handla. Jeg liker denne beskrivelsen: Intensive woody flavour: Cedar, Pine, Sandalwood, Lavender, Green Pepper, Peppermint
Jeg kunne nok ha tatt på meg bryet med en felles bestilling fra utlandet om jeg trengte humle, men fryseren er fortsatt overfylt, så det får eventuelt bli en annen gang.
 
Om du vil ha en helt spesiell humle som ikke er mulig å finne i Norge. Er Rottenburger veien å gå. En humle man trodde var utdødd, men en plante dukket opp i Tettnang. Klassisk nobel humle. Regner med det er et par lagerbryggere som klør i fingrene nå. Jeg tenker vel ikke på @Ravneklo , @Finn Berger eller @Holmentoppen ?

Samme som gutta over; Rimelig full fryser og siden jeg fikk tak i en drøy halvkilo Spalt i fjor er det faktisk ikke noe spess jeg trenger...
 
Tilbake
Topp