Silkar i sikteduk

G

GeirØ

Fant siktedukfabrikken.no på nettet mens jeg satt og søkte litt. De har både perforert plate og sikteduk i metervare. Sikteduken kan formes etter ønske. Vet ikke hva det vil koste ennå, men tanken er å få laget silkorg i sikteduk hvis det lar seg gjøre. Det er jo viktig at den tåler håndtering....

Det jeg lurer på er hvilken hullstørrelse og hvor stort åpent areal man bør ha?
 
Tror det er enlkere med en plate i rustfritt med perforert bunn med 2 mm hull eller syrefast netting
 
Noen som vet hvor man kan kjøpe sikteduk i metervare?

Jeg vet jeg har sett dette i en byggevareforretning, men husker ikke hvor. Sjekket Maxbo, men de hadde bare store ruller på mange meter for 5-600 kr..

Jeg trenger ca 1 m[sup]2[/sup].

Til silbunn i meskekar samt til en hopstopper.
 
mojo skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Eneste jeg vet om er http://www.luna.no/artikkelsok.html?sok=2253-44001, det hjelper ikke deg m.m. du får solgt noe.

Jo takk, til den prisen kan jeg godt kjøper for mye! Hos maxbo kostet et rull 6-700 kr. Men kanskje dette er pris til forhandler og uten moms..?

Løvold i Bodø solgte kun hele ruller, da blir det 2000,- + mva så Maxbo blir billigere, hvis det er snakk om syrefast.
Skulle få rullen for 1200,- for et par år siden så det må ha skjedd noe med prisen.
Skulle gjerne hatt ett par meter med 1,13x1,13 mm så skulle du finne på å kjøpe så.....eller kanskje jeg får solgt noe.
 
Beant skrev:
Oddvar Demmo skrev:
.....eller kanskje jeg får solgt noe.

Vi trenger også et par meter så kanskje vi skulle ta et fellesinnkjøp?

Absolutt, da er det den tetteste nettingen jeg er interesert i, 1,13x1,13
Rognan jernvare kan bestille hvis de får varenummer, så har de ihvertfall sagt til meg.
 
Henger meg gjerne på den bestillingen!  ;D

I et svakt øyeblikk gjorde jeg en bestilling fra humlegården, og har ikke lenger særlig behov for sikteduk...
 
Var innom jernvaren nå nettopp. De kan skaffe gjennom Luna, men til hvilken pris  :eek: over 260/meter så da blir det over 2600 for en rull. De tipset meg om jowema.se, men de har ikke priser og jeg er usikker på om en privatperson kan bestille derfra. Har sendt de en mail, så får vi se. Ellers er det vel mulig å finne noe slikt i USA for en langt hyggeligere pris, eller...?

Jeg blir litt lettere sjokkert når jeg handler inn bryggeutstyr. Betalte nettopp 860,- for noen få messingdeler lokalt, inkludert STOOORE "rabatter". Sjekket pris på 32mm rustfritt meierirør hos en annen rørlegger: 1200,- + moms per meter skulle de ha, men jeg kunne få litt avslag... Ser ut som jeg kan få det gjennom en kjenning fra grossist til ca 800,- for en 6 meterslengde. Da blir det å kappe den meteren jeg trenger og kjøre de siste 5 på gjennvinningsstasjonen i visshet om at man tjener mange hundre kroner på det  :yes: (for å sette det litt på spissen)
 
Beant skrev:
Var innom jernvaren nå nettopp. De kan skaffe gjennom Luna, men til hvilken pris  :eek: over 260/meter så da blir det over 2600 for en rull. De tipset meg om jowema.se, men de har ikke priser og jeg er usikker på om en privatperson kan bestille derfra. Har sendt de en mail, så får vi se. Ellers er det vel mulig å finne noe slikt i USA for en langt hyggeligere pris, eller...?

Jeg blir litt lettere sjokkert når jeg handler inn bryggeutstyr. Betalte nettopp 860,- for noen få messingdeler lokalt, inkludert STOOORE "rabatter". Sjekket pris på 32mm rustfritt meierirør hos en annen rørlegger: 1200,- + moms per meter skulle de ha, men jeg kunne få litt avslag... Ser ut som jeg kan få det gjennom en kjenning fra grossist til ca 800,- for en 6 meterslengde. Da blir det å kappe den meteren jeg trenger og kjøre de siste 5 på gjennvinningsstasjonen i visshet om at man tjener mange hundre kroner på det  :yes: (for å sette det litt på spissen)


Skal du ha rustfritt rør så sjekk priser her. jeg har kjøpt fra her ihvertfall. bare send dem en mail med hva du vil ha osv. rask ekspedering også  :)
http://www.turbopower.no/rustfrierorbend.html
 
Mer om silduk:

Jeg sendte en mail til TOOLS, som står oppført som forhandler for Luna-duken. Dette er billig!

Her er svaret:
[quote author=http://www.tools.no/default.aspx?aid=9082006]
Hei

Vi lagerfører ikke dette produktet men leveringstiden er 1 døgn. Det ligger pr d d 80 stk på lager i Sverige, og de kommer i pakker à 10 ruller.

Prisen er kr 202,- eks mva pr stk.
[/quote]

EDIT: Da jeg ville bestille en stk, fikk jeg beskjed om at man som kunde må kjøpe 10 ruller, da det ikke er lagervare hos dem.. Det blir jo 100 meter nett. Litt mye til en fellesbestilling også.    Må se om andre af forhandlerne fører dette.
 
mojo skrev:
Mer om silduk:

Jeg sendte en mail til TOOLS, som står oppført som forhandler for Luna-duken. Dette er billig!

Her er svaret:
[quote author=http://www.tools.no/default.aspx?aid=9082006]
Hei

Vi lagerfører ikke dette produktet men leveringstiden er 1 døgn. Det ligger pr d d 80 stk på lager i Sverige, og de kommer i pakker à 10 ruller.

Prisen er kr 202,- eks mva pr stk.

EDIT: Da jeg ville bestille en stk, fikk jeg beskjed om at man som kunde må kjøpe 10 ruller, da det ikke er lagervare hos dem.. Det blir jo 100 meter nett. Litt mye til en fellesbestilling også.    Må se om andre af forhandlerne fører dette.
[/quote]

Sikker på at det er pris/rull? Jeg var innom en forhandler lokalt som bladde opp i Luna-katalogen og fant ca samme pris som du beskriver. Han ringte Luna og fikk beskjed at prisen i katalogen er per meter og ikke per rull, selv om det ut fra katalogen kan virke som det er per rull... Det at man må kjøpe 10 stk vil vel si at man må kjøpe en rull a 10 meter.
 
Fra denne tråden: http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,1660.msg24663.html#msg24663 blir det tipset om www.sikteduk.no. Har snakket med de og de kan levere de lengder man ønsker. De har minimumsbestilling på 1000,- + moms. Prisen er ca 400,- + moms per M2. Duken fra Luna er bare 60cm bred? (husker ikke). I så fall er den 6 M2 og ikke nevneverdig billigere enn de prisene jeg fikk fra Sikteduk som selger duker på 120 cm bredde.. Sikteduk leverer både rustfrie og syrefaste duker til stort sett samme priser. Prisen jeg fikk var ved bestilling av 8-10 M2. For 1-2 M2 var prisen rundt 450,- + moms for eksemplet jeg fikk på 1mm duk og 0,3mm trådtykkelse (har mange varianter rundt dette men ikke alle på lager samt i syrefast).

Er dette noe å satse på?

De holder til i Oslo, men har lager i Sverige. Hvis man kjøper må det bestilles først, men kan plukkes opp i Oslo eventuellt sendes.
 
Beant skrev:
mojo skrev:
Mer om silduk:

Jeg sendte en mail til TOOLS, som står oppført som forhandler for Luna-duken. Dette er billig!

Her er svaret:
[quote author=http://www.tools.no/default.aspx?aid=9082006]
Hei

Vi lagerfører ikke dette produktet men leveringstiden er 1 døgn. Det ligger pr d d 80 stk på lager i Sverige, og de kommer i pakker à 10 ruller.

Prisen er kr 202,- eks mva pr stk.

EDIT: Da jeg ville bestille en stk, fikk jeg beskjed om at man som kunde må kjøpe 10 ruller, da det ikke er lagervare hos dem.. Det blir jo 100 meter nett. Litt mye til en fellesbestilling også.    Må se om andre af forhandlerne fører dette.

Sikker på at det er pris/rull? Jeg var innom en forhandler lokalt som bladde opp i Luna-katalogen og fant ca samme pris som du beskriver. Han ringte Luna og fikk beskjed at prisen i katalogen er per meter og ikke per rull, selv om det ut fra katalogen kan virke som det er per rull... Det at man må kjøpe 10 stk vil vel si at man må kjøpe en rull a 10 meter.
[/quote]

Det er nok slik ja  :)
 
Tilbake
Topp