Spike Brewing

Beklageligvis var det i Canada, men utenfor USA om ikke annet. Kanskje noen norske vil inngå avtale med dem

Sjekket med Brewshop. Fikk svar:

Hei, vi jobber med saken, spesielt med tanke på Spike System. Men det er ikke lett å få de til å utvikle systemet slik at det blir CE-godkjent.
 
Sist redigert:
Oooooh. Også på Sandnes! Rett før jeg må be om å få lov å komme å se på herligheten. Den virker jo helt fantastisk.
Gjerne gi en liten inforunde om hvordan du gjorde importen! Helst med hvor mye du måtte ut med etc. Sikler virkelig på en slik.
 
Aj aj aj.Sikler på en slik jeg også.
Tatt med endel tillegg ser jeg. Håper på en rapport som underbygger min "trang" til å skaffe meg et eksemplar.
Må i første omgang klare meg med en slik: https://spikebrewing.com/collection...cts/20-gallon-brew-kettle-2-vertical-couplers
La til en 2" TC for element, og er ventet til Norge fredag :)

Kanskje kan vi gjøre et større innkjøp sammen ?? Flere som "trenger" conicals ?
Jeg har lyst på den meskekjelen på 10 gallon.
Hva ser du for deg at «sluttregninga» på din på 20 gallon blir ? Hvem frakter denne for deg ?
 
Aj aj aj.Sikler på en slik jeg også.
Tatt med endel tillegg ser jeg. Håper på en rapport som underbygger min "trang" til å skaffe meg et eksemplar.
Må i første omgang klare meg med en slik: https://spikebrewing.com/collection...cts/20-gallon-brew-kettle-2-vertical-couplers
La til en 2" TC for element, og er ventet til Norge fredag :)

Kanskje kan vi gjøre et større innkjøp sammen ?? Flere som "trenger" conicals ?
Gi gjerne en rapport på kjelen også ja!
 
Skal legge ut noen bilder og rapport etter første brygg.
Når det gjelder pris, så er det jo ikke billig. Jeg bestilte "custom" og la til en 2" TC port for element, ventil og pick up tube.
Kjelen kom da på 383 $, fri frakt til New Jersey (JetCarrier)
Moms og frakt hjem til meg 1470,-,......................
 
Bestilte en del ekstrautstyr. Bl.a. en CIP. Spike hevder den er spesialutviklet for lav flow (7gal/min). Jeg kjører en nedsenkbar pumpe som gir 32l/min (billig sak fra en av de kjente norske bryggebutikkene). Hørte det spylte godt innvendig i karet. Har troen på dette. Kommer med oppdatering etter gjæring.

5A5BE242-5B0B-4698-8C48-8875322217D3.png 7DCDE22F-D4B2-4499-B882-8C85B9F23F0C.png FCAABF84-F434-4A4F-8D72-05EE8915CEBD.png

Kjører en trykktest på karet. Tenker det er fint å kunne purge med CO2 etter tørrhumling og sette på trykk for CC, samt overføring til fat i lukket system. En annen fordel er at man kan vaske og kjøre Star San gjennom CIP kvelden før, så sette trykk på karet og ka det stå. Får da sjekket alle pakninger samtidig som det er oksygenfritt til man er klar til å transportere vørteren. Mindre arbeid på bryggedagen :)


A7AFC9FC-67A6-4E80-9F1A-6448FBE82BB4.jpeg



Sight glasset blir nok mest brukt etter butterfly valve for å dumpe/høste gjær.

Førsteinntrykket er at dette er solid bygget med god fit and finish. Leste på forhånd at noen har hatt utfordringer med pakningen til lokket. Den datt visst ut når den var våt (Star San etc). Mulig det gjaldt de større versjonene, men på denne (CF5) må jeg anstrenge meg for å få den ut.
 
Sist redigert:
Fin SS Brewtech sin og da :)

Har du kjøle coil på den? Lurer på om man bør ha varmekilde i tillegg. Gjæringskaret står i romtemperatur. Blir spennende å se.

Konen klarte ikke holde 10 psi gjennom natten. Får finne lekkasjen å prøve igjen:)
 
Har ikke kjølespiral nei, men benytter egnet kjøleskap til formålet. Synes i grunnen det er ganske greit, og er ikke sikker jeg vil ha en spiral «inni» der. Tror det er mye lettere å rengjøre uten.
 
Tilbake
Topp