Har ikke bygget om den gamle røreren min ennå, så det leverer strøm til den røreren til høyre Blir nok å produsere en rører til, beregnet for den store kolben, med vanlig strømadapter.
Altså, det er en gammel sak nedarvet fra min svigerfar. Den kan levere ut DC opptil 30V med trinnløs regulering. Evt. regulering av ampere. Meteret viser da volt eller ampere, avhengig av hva du har satt bryteren på
Altså, det er en gammel sak nedarvet fra min svigerfar. Den kan levere ut DC opptil 30V med trinnløs regulering. Evt. regulering av ampere. Meteret viser da volt eller ampere, avhengig av hva du har satt bryteren på
Aha. Artig. Må si jeg savner litt av tiden da lydmiksere var analoge, men så tenker jeg på det praktiske og da savner jeg ikke den tiden i det hele tatt.
En liten kikk på en scene fra Svarstad utpå høstparten. Du skal brygge mye øl for å slukke den tørsten du opparbeider deg der. Og for å bruke opp all humla.
I år er faktisk EKG den som har kommet seg best hittil, med Cascade på andreplass. NB og Chinook har såvidt knoppet seg over jorda. Regner med sistnevnte kommer som et skudd snart, i hvert fall om den oppfører seg som i fjor.
(har ikke rukket å smake ølen du satte igjen på trammen i går, men skal få gjort det i løpet av uka )
Hvordan er egentlig resultatene med å dyrke humle såpass langt nord? Vi er klart utenfor den "riktige" klimasonen - men får vi "jordbæreffekten" ut av det? Norske jordbær er som kjent mye søtere og bedre enn kontinentale. (Det samme kan vel ikke sies om druer.)
Tja, si det... Har som sagt ikke fått den store avlingen ennå, men ser helt klart forskjell på de ulike plantene. Northern Brewer og EKG ble plantet i 2013, og de har hatt en relativt beskjeden avling hittil. Cascade ble plantet 2015 og det ble (som forventet) et magert førsteår, men ifjor kom den seg veldig. Chinook plantet jeg i fjor og den hadde mest kongler av alle i fjor høst, på sitt første år.
Når det gjelder kvaliteten er det kanskje vanskelig å si uten å analysere i en lab, men det er ingenting å si på aromaen på humlene i hvert fall, nydelige dufter!
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.