Tappekran direkte på fatet?

Birger på Vestbrygg har denne utstilt i butikken, tror ikke han hadde solgt den om den ikke fungerte...?

Fossdal skrev:
Birger på Vestbrygg har denne utstilt i butikken, tror ikke han hadde solgt den om den ikke fungerte...?

Skjønner jo at det kommer øl ut :) Men som nybegynner innen fat så vil jeg bare forsikre meg at jeg ikke gjør noe dumt før jeg  kjøper :) Innbiller meg som sagt at jeg har lest om akkurat den, og at det ble sagt at det fungerer kun som en nødløsning pga alt for mye skum. Men meget mulig jeg blander sammen med noe annet :roedme: Hvis dere mener den fungerer tilfredsstillende så blir den lagt i kurv iallefall 8)

Terje W skrev:
Fossdal skrev:

Skjønner jo at det kommer øl ut :) Men som nybegynner innen fat så vil jeg bare forsikre meg at jeg ikke gjør noe dumt før jeg  kjøper :) Innbiller meg som sagt at jeg har lest om akkurat den, og at det ble sagt at det fungerer kun som en nødløsning pga alt for mye skum. Men meget mulig jeg blander sammen med noe annet :roedme: Hvis dere mener den fungerer tilfredsstillende så blir den lagt i kurv iallefall 8)

Den fungerer utmerket, bare du har karbonert riktig da.

Jeg har kjøpt kranen fra candirect og er godt førnøyd med den. Kompensatoren gjør det mulig å regulere tappehastigheten og du unngår for mye skum. Har tappet meg gjenom noen fat med div ølsorter uten problem ;D

tor.gilje skrev:
Terje W skrev:
Fossdal skrev:

Den fungerer utmerket, bare du har karbonert riktig da.
Hva er riktig karbonering da? Det finnes så mye forskjellig utover det "vanlige 2-2,5". Blir det et problem med en kraftig karbonert weis for eksempel?

Men hvorfor ikke bare kjøpe en Flexitapp med skumdemp som er mye billigere og fungerer mye bedre?

Rune Alm skrev:
Men hvorfor ikke bare kjøpe en Flexitapp med skumdemp som er mye billigere og fungerer mye bedre?

Har ikke prøvd begge, det er derfor jeg spør. Har flexitap nå. Men det er jo klart litt mer lekkert med en kran hvis man skal bort for eksempel. Har du begge og erfaring er jo det flott om du deler info.

Tilbake
Topp