Tappet til et fat med hull i. Kan jeg unngå å tappe til flasker?

teipen ville nok smelta/brent opp. tipper en som er god på lodding ville borre opp hullet, sette i en liten skrue fra innsiden og så lodde denne fast fra utsiden. kappillæreffekten gjør at loddetinnet ønsker å fylle mellomrommene, og skruen blir loddet fast. 3% sølv høres veldig lite ut.

Herre. Jeg tenker ikke langt nei, selvsagt smelter nok teipen.

Det hørtes ikke dumt ut. Og så bare pusse ned fra utsiden. Men så lurer jeg på det med loddetinnet da. Er det trygt å bruke loddetinn med stor andel tinn? Eller er det også andre ting sølvloddetinn kan inneholde man må se opp for?

Tinn er vel ikke så farlig. Det er blyinnholdet som er skummelt. Men her er det uansett snakk om et bittelite areale. Hadde ikke bekymret meg. Verre med messingkraner og koblinger enn en liten dært høyt oppe i fatet..

Det står ei god del om hardlodding og mjuklodding av rustfritt i byggetråden min (prottos b(r)yggeri).
Du kan bruke sølvpinnar fra Jula (oxyturbo) til hardlodding. Det går med propanbrennar men MAPP er bedre. Jula har det og.

Men du, var det ikkje slik at du hadde fleire fat?
I så fall ville eg ha tappa på nytt fat og fått TIG'a det fatet som lek.

Det står ei god del om hardlodding og mjuklodding av rustfritt i byggetråden min (prottos b(r)yggeri).
Du kan bruke sølvpinnar fra Jula (oxyturbo) til hardlodding. Det går med propanbrennar men MAPP er bedre. Jula har det og.

Men du, var det ikkje slik at du hadde fleire fat?
I så fall ville eg ha tappa på nytt fat og fått TIG'a det fatet som lek.

Alle fatene er opptatt. Antar får skynde meg å drikke opp det det er minst i.

Har snakket med et sveiseverksted, de kan fikse det for 250-300 spenn. Gjør det enkelt jeg.

Tilbake
Topp