Tilkobling av float switch

12V, 6,6W, hvilket vil tilsi ca. 0,55 A, hvis jeg ikke er på jordet?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Riktig det, men hvis bryteren ikke tåler en induktiv  last ( motorer etc.) på 0,5 A er brytern overbelastet.
Brytere oppgies med ohmsk last, dvs. varmeovner, lyspærer etc. som er høyest og
induktiv last, motorer etc. som er betydelig lavere.
 
Eh, det skjønte jeg strengt tatt ikke, men man får vel bare teste. Jeg taper ikke en formue, akkurat...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Bryteren kom i hus, og virket...ikke... Fikk igjen slått strømmen av og på noen få ganger, før det ikke var mulig å slå den av. Har vel brent seg fast, denne også. Er det noen som har en link til en float switch som faktisk vil virke til formålet?
 
Et standard 12v rele' bør duge. Ser clas har et 230v rele til 99. En bilrekvisitaforhandler bør ha et 30a 12v standardrele til 50-60 kr
 
Problemet er at ein slik floatswitch er som ein sensor eller givar som er berekna til å gi eit signal til ein prosesstyring, og ikkje drive ei last direkte, til tross for at lasta di er ganske beskjeden.
Litt vanskeleg å forklare utan teikning men du erstattar motoren(pumpa) med releet (spolen altså) så vil kontaktsettet på releet vere som ein ny brytar der du kan koble til spenningskjelda og pumpa, slik som du har gjort med floatswitchen.
Om det var forståeleg då...
 
protto skrev:
Problemet er at ein slik floatswitch er som ein sensor eller givar som er berekna til å gi eit signal til ein prosesstyring, og ikkje drive ei last direkte, til tross for at lasta di er ganske beskjeden.
Litt vanskeleg å forklare utan teikning men du erstattar motoren(pumpa) med releet (spolen altså) så vil kontaktsettet på releet vere som ein ny brytar der du kan koble til spenningskjelda og pumpa, slik som du har gjort med floatswitchen.
Om det var forståeleg då...

Tegning=ja takk!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Beklagar på førehand  :roedme:

EDIT: Du må ha eit rele som skal ha samme spenning som pumpa, feks 12v, 24v etc.
 

Vedlegg

  • floatswitch.bmp
    1,4 MB · Sett: 233
Takker! Reléet jeg linket til hos CO kan brukes, med andre ord? Det stod i alle fall 12V et sted der...
 
Vi har sviktet litt her, prøvde å finne data for AC/DC last eller Ohmsk/induktiv last uten å finne det så kunne med bedre hell sagt at denne bryteren kan ikke brukes direkte på en motor.

Ser nå at du har fått tegning og data på et rele som tåler motorer, litt luksus med gull da.
 
Oddvar Demmo skrev:
Vi har sviktet litt her, prøvde å finne data for AC/DC last eller Ohmsk/induktiv last uten å finne det så kunne med bedre hell sagt at denne bryteren kan ikke brukes direkte på en motor.

Ser nå at du har fått tegning og data på et rele som tåler motorer, litt luksus med gull da.
Hehe, føler det ikke akkurat som noe stort svik! :)

Der hvor strømmen "splittes", trenger jeg noen spesielle dingser?
 
Thankyouveryhappy. Det var det som var planen, men greit å få det bekreftet.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Du kan også koble sammen ledninger på punkt 5 og A2 på releet, da med forbehold om at det er samme rele, ellers kan det bli andre nr.  eller, nettopp sukkerbiter"  U(lysterklemmer mer korrekt navn.
 

Vedlegg

  • fs.jpg
    186,6 KB · Sett: 231
EinarM skrev:
Kan det hende at det er startstrømmen i pumpa som er for stor? Alle EL motorer bruker vel en del mer strøm i når de starter enn når de er i drift. Mulig du kanskje heller bør se på å koble det gjennom er relle som tåler mye strøm, og bruke bryteren som inngang på relet.

Kanskje noe sånn som dette; http://www.ebay.com/itm/Solid-State...13?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a5d3758f9 Som både kan styre og bli styrt av 12V DC

Her er det vel helst brytning av likestrøm på en spole som da induserer høy spenning som lager lysbue og sveiser sammen kontaktene, hvis bryteren da ikke er laget for annet enn signsl til en microcontroller går ikke dette bra.
 
Altså "stappe ledningene inn i samme høl" i de nevnte punkter? Det høres jo i alle fall relativt logisk ut når jeg ser på tegningen og tenker meg litt om.

Så må jeg bare kjøpe ny switch igjen. noen formeninger om hva jeg bør velge?

Denne:
http://www.aquahub.com/store/ifloatfloatswitch.html eller denne:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120789352157
 
Tilbake
Topp