1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

TILT - noen erfaringer ?

En tråd i 'Generelt og nybegynnerspørsmål' startet av Knut A. Ausland, 7 Jan 2017.

1. Tore Riise

Tore Riise
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Veiledende er vel å ta litt i synes jeg. Den er jo riv ruskende feil. Dette er fra testen min med 1027 SG vørt:
    Screenshot 2018-08-18 12.07.45.png

Dette fra Jungle Juicen min i garasjen:
    Screenshot 2018-08-18 12.10.20.png
    Den fluktuerer med 15 poeng(!) innenfor 18 timer.

2 stk TILT til salgs - pent brukt...

Ekornskurken og msevland liker dette.
  2. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hvis det er noe åpenbart feil med dem, hadde jeg da reklamert til der du kjøpte dem. Hvis ikke håper jeg du informerer den som kjøper om manglene ved disse :)

3. Tore Riise

Tore Riise
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tror ikke det er noe feil med disse Tiltene, bare det at teknologien er så som så. (Hydrometer blir påvirket av skum og trub). Det lever ikke opp til mine forventninger, det er saken. Jeg har forøvrig sendt en mail til Vestbrygg om mine synspunkter, men kan nok ikke levere dette tilbake på 30-dager angrefrist da jeg har tatt produktet i bruk og kastet embalasjen.
    Alt i alt så er det sikker til nytte for noen, men ikke for meg.

4. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det kan vel godt være "mandagseksemplarer" av disse også? Ville nok byttet dem i 2 nye, og så testet igjen. Vis dem loggfilen din, så får du nok byttet. :)

5. Tore Riise

Tore Riise
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Skal godt gjøres å få 2 stk mandagseksemplarer på samme bestilling.
    Jeg har sendt en mail til Vestbrygg, så får vi se hva de sier.

Jeg tror bare Tilt overselger ganske mye på hvor flott produktet er. Det har dukket opp diverse tips (riste på gjæringkaret etc) for å få korrekt måling.

Nå er det bestilt 2 stk Plaato (norsk), så får vi se hva de leverer...

6. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg har iboende større tropå tilt enn på plaato... men nå har jeg ingen av de, så jeg tar glatt feil!

msevland, Tore Riise og Jørgen O liker dette.
  7. Jørgen O

Jørgen O
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Du må ha vært uheldig. Jeg har Tilt v1, og er godt fornøyd med den, selv om den har sine issues. Her er hva jeg nylig skrev om mine erfaringer i en tråd på Facebook:

Jeg har ikke en gammel mobil liggende ved siden av, så jeg logger bare oppdateringer når jeg er hjemme og sjekker manuelt via appen (da blir det også automatisk logget i Google Docs). Ikke noe stort savn å kunne sjekke SG fra jobb, da det ikke er stort jeg kan få gjort derfra uansett.

Veldig greit å bruke Tilt hvis du for eksempel gjærer pils og ønsker å øke temperaturen etter 2/3 fullført forventet gjæringsforløp.

Jeg har den første versjonen, og der er temperatursensoren alltid litt off. Og når jeg senker temperaturen for cold crash, fortsetter FG tilsynelatende å synke i takt med temperaturen også - for eksempel fra 1,008 til 1,002 - selv om hydrometermålinger viser at det naturligvis ikke er riktig.

I tillegg vil jeg si at Tilt har et i utgangspunktet tungvint og kronglete interface. Nå høres jeg sikkert negativ ut, men alt i alt er jeg godt fornøyd til tross for dette.

8. Tore Riise

Tore Riise
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det hadde jeg også, men to av fysikerne på jobb mener at Plaato var en bedre og mer pålitelig løsning... ser ut som de kanskje får rett... tiden vil vise ;)

9. gle1

gle1
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Plaato mister jo hele sin funksjon hvis man skal tørrhumle f.eks. Da er TILT en bedre løsning.

10. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

De har sagt at plaato og tørrhumling skal gå greit, avviket skal visst være veldig lite.

Tore Riise liker dette.
  11. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Del denne siden