To nye etiketter... :)

Ha ha ha :rolleyes:. Jeg trodde det samme for et par år siden. I tillegg visste jeg ikke at det var en stil som kaltes amerikansk hveteøl.
Jeg hadde Maltbasen til et hveteøl uten å ha rette gjær og humle etter å ha byttet om 2 av maltposene jeg hadde bestilt. I ren frustrasjon brukte jeg US-05 og amerikanske humler. Det ble et av de bedre ølene jeg har laget.
Ja den ble veldig god egentlig, us-05 og citra. Skulle bare brygget den 2 mnd før, for det hadde vært et finfint sommerøl.
 
Fant denne, og endret bare litt på fargene. Kommer sikkert til å være lat og bruke den. Kunne liksom sett etter et motiv fra Berlin i gamle dager, før byen ble gissel for storpolitikk, men der kommer jeg til kort. Men skulle gjerne fått med at det er et syrlig hveteøl, da folk jeg pleier å dele med ikke vet sånt.

1e199069759d5416ee3194c10e812e5b.jpg
 
Fant denne, og endret bare litt på fargene. Kommer sikkert til å være lat og bruke den. Kunne liksom sett etter et motiv fra Berlin i gamle dager, før byen ble gissel for storpolitikk, men der kommer jeg til kort. Men skulle gjerne fått med at det er et syrlig hveteøl, da folk jeg pleier å dele med ikke vet sånt.

1e199069759d5416ee3194c10e812e5b.jpg

For å gjøre den litt mer egen (selv om det er en ripoff), så har du jo Brandenburger Tor og Unter den Linden å lage ordspill på :)
 
Fant denne, og endret bare litt på fargene. Kommer sikkert til å være lat og bruke den. Kunne liksom sett etter et motiv fra Berlin i gamle dager, før byen ble gissel for storpolitikk, men der kommer jeg til kort. Men skulle gjerne fått med at det er et syrlig hveteøl, da folk jeg pleier å dele med ikke vet sånt.

1e199069759d5416ee3194c10e812e5b.jpg
Det er vakkert. Den typografien (egyptienne) vekker gode minner. Man kan si mye om digital typografi, men gammel blysats gir en helt egen følelse. Du kan jo bare viske bort "Schankbier" og erstatte med "Syrlig hveteøl".
 
Fant denne, og endret bare litt på fargene. Kommer sikkert til å være lat og bruke den. Kunne liksom sett etter et motiv fra Berlin i gamle dager, før byen ble gissel for storpolitikk, men der kommer jeg til kort. Men skulle gjerne fått med at det er et syrlig hveteøl, da folk jeg pleier å dele med ikke vet sånt.

1e199069759d5416ee3194c10e812e5b.jpg

Brandenburger Sour?
 
Her står vi på Brandenburger Tor, hånd i hånd som om det var i går.
Var det Kjetil Stokkand? And i sursøt saus?
 
Tilbake
Topp