1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

To nye etiketter... :)

En tråd i 'Bilder, video og øvrige media' startet av frode_skarstein, 10 Apr 2010.

1. Sarge

Sarge
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hadde knapt pitchet gjæren, så fikk jeg ideen til etiketten...

Coalroad9_DarkRust_034_sample_small.png

Daggis, Amarillo, YngveKL og 2 andre liker dette.
  2. Gjaevert

Gjaevert
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tilbake i modus og fått ut to nye etiketter!

GT_25_NierraSevada.png GT_28_Julepils.png

3. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tester et justert design som passer til både hvite og blanke bokser med transparent folie. På blanke bokser bør kontrasten være best mulig, så jeg tenker å kjøre kun sort.

Bayer_sort.jpg Bayer.jpg Kolsch_sort.jpg Kolsch_4F.jpg

4. 1Morten

1Morten
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Må innrømme at jeg syns de hvite du lager er nydelige og til stor inspirasjon. De blanke blir liksom gjøkungen da

Sent from my iPhone using Tapatalk

Holmentoppen liker dette.
  5. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ikke to nye etiketter, men 1590 stk

Standardisert, så slipper jeg å tenke på etiketter de neste 10-15 årene Tungt inspirert av etikettguruen @Holmentoppen , takk for fine etiketter som inspirerer!

For de som er interessert er dette bestilt fra www.digitaletikett.no, størrelsen er 90 x 200 mm, og prisen... Det er ikke billig å standardisere Totalt 5165,48 inkl. mva (2,45kr/etikett).

6. Sarge

Sarge
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Nice, @glennrlie . :)

Jeg koser meg dessverre med det kreative i å lage nye etiketter, så slik rasjonalisering vil nok alltid gå meg hus forbi.

Er det for bokser, eller hva? Jeg garanterer at dine ikke blir pene på bjørnunger.

7. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ikke uenig i det, men tar meg selv i å bruke timesvis på å bli fornøyd med en ny etikett. En etikett som da skal på et fåtall flasker som gis bort (resten er jo på fat). Så kost/nytte går ikke helt opp for meg mhp. unike etiketter

8. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Sant det, men jeg har enda 900 blanke bokser som må brukes opp. Det blir bare hvite etterhvert.

Sarge liker dette.
  9. Sarge

Sarge
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

En klokere mann enn meg og min mentor i min første fulltidsjobb sa ofte: "Det beste er det godes fiende". Det han mente er at vi ofte bruker tid på å jakte det perfekte mens vi overser det som er godt nok i forbifarten. Jeg har nok tatt det til meg og selv om mange etiketter her er mye finere enn mine, så er mine design gode nok for meg. Jeg får til og med litt skryt av dem når de serveres, og har mer enn en gang fått herlig overraskede ansiktsuttrykk når uinnvidde får vite at det ikke er kjøpeøl.

Jeg brukte noen timer på første etikett, men når jeg da har en mal så går de neste mye raskere.

10. BjarteM

BjarteM
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

11. PetterL

PetterL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Lekkert!

Ser det er litt inspirasjon fra Holmentoppens etiketter her også muligens?

For min del savner jeg hvilken øltype det er selv om jeg tipper meg fram til at det er en RIS?

jeg synes også det er litt humor å advare om gjær i bunnen med vertikal tekst. Hva hvis leseren snur flaska for å lese teksten? :p

BjarteM liker dette.
  12. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Veldig artig at etiketten var så korrekt. Jeg så først på bildet a Hoffmann, og så glasset hun hadde trykket mot munnen, og tenkte at det der bør være Kölsch, før jeg leste hva slags øl det var.

13. Kalvatn

Kalvatn
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har ei pdf fil med etikett.
    Korleis får eg printa f.eks 4 stk per A4 ark?

-Helsing datadinosaur

14. erikraude

erikraude
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hvis du konverterer den til en bildefil er det ihvertfall veldig greit på Windows å velge hvor mange pr ark. Jeg syns 9 stk pr ark gir en fin størrelse.

15. Holmentoppen

Holmentoppen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Finn et program som kan importere PDF som billedformat, og plasser 4 kopier av etiketten på en A4-side. Dessverre tar ikke alle gratisprogrammer PDF, men litt googling burde hjelpe deg på vei.

16. Vinnes Ølet

Vinnes Ølet
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det du kan gjøre er bruke gratis programmet Download PDF-XChange Viewer - latest version, Free PDF Reader har du etiketten på pdf kan du med dette kopiere og lime inn på samme siden. har du en etikett på word kan du skrive denne ut til pdf. og kopiere den til feks. fire stk på samme side. en kan jo også skrive ut en tom side fra word til pdf og kopiere/lime inn hva som helst. Bruker 440ml bokser så det går bare 2 på arket, se eksempel som ligger ved

Vedlagte filer:

#2196 Vinnes Ølet, 18 Nov 2019
    Sist redigert: 18 Nov 2019
  17. BryggePer

BryggePer
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Min løsning. En pdf-fil med X antall sider tilsvarende antall etiketter jeg ønsker. Velger print, velger 4 ark per side og trykker ok. Utføres med Adobe Acrobat Standard. Tilsvarer løsningen @Vinnes Ølet beskriver.

18. Kalvatn

Kalvatn
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Takk for tips, då ordna det seg :)

19. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Med dette kaster vi oss på gjenbrukstrenden, og lanserer en ny øltype:
    Skraphaugen.jpg
    Det er mulig jeg nå har utviklet en meget effektiv form for CO2-lagring, da sjansen for at dette ølet blir stående lenge i kjelleren absolutt er til stede. Det har en litt mystisk smak.

PetterL, YngveKL, Amarillo og 4 andre liker dette.
  20. Sarge

Sarge
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Nå er etiketter på neste batch. Her er forsøket. Jeg synes etiketten nederst er helt bak mål. Etiketten midt på er ok, men personlig foretrekker jeg det slik jeg har hatt det før, øverst, slik som på flasken til høyre.

IMG_20191128_210356.jpg

#2200 Sarge, 28 Nov 2019
    Sist redigert: 28 Nov 2019

Del denne siden