To nye etiketter... :)

Ikke to nye etiketter, men 1590 stk [emoji23][emoji1303]

Standardisert, så slipper jeg å tenke på etiketter de neste 10-15 årene [emoji1787] Tungt inspirert av etikettguruen @Holmentoppen , takk for fine etiketter som inspirerer!

cd71d7f8e7bac559cb24de9e0131d8f3.jpg


7bc3e147591add4b69c01088f81af8c4.jpg


For de som er interessert er dette bestilt fra www.digitaletikett.no, størrelsen er 90 x 200 mm, og prisen... Det er ikke billig å standardisere [emoji23] Totalt 5165,48 inkl. mva (2,45kr/etikett).



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nice, @glennrlie . :)

Jeg koser meg dessverre med det kreative i å lage nye etiketter, så slik rasjonalisering vil nok alltid gå meg hus forbi.

Er det for bokser, eller hva? Jeg garanterer at dine ikke blir pene på bjørnunger.
 
Nice, @glennrlie . :)

Jeg koser meg dessverre med det kreative i å lage nye etiketter, så slik rasjonalisering vil nok alltid gå meg hus forbi.

Ikke uenig i det, men tar meg selv i å bruke timesvis på å bli fornøyd med en ny etikett. En etikett som da skal på et fåtall flasker som gis bort (resten er jo på fat). Så kost/nytte går ikke helt opp for meg mhp. unike etiketter [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ikke uenig i det, men tar meg selv i å bruke timesvis på å bli fornøyd med en ny etikett.
En klokere mann enn meg og min mentor i min første fulltidsjobb sa ofte: "Det beste er det godes fiende". Det han mente er at vi ofte bruker tid på å jakte det perfekte mens vi overser det som er godt nok i forbifarten. Jeg har nok tatt det til meg og selv om mange etiketter her er mye finere enn mine, så er mine design gode nok for meg. Jeg får til og med litt skryt av dem når de serveres, og har mer enn en gang fått herlig overraskede ansiktsuttrykk når uinnvidde får vite at det ikke er kjøpeøl.

Jeg brukte noen timer på første etikett, men når jeg da har en mal så går de neste mye raskere.
 
Tester et justert design som passer til både hvite og blanke bokser med transparent folie. På blanke bokser bør kontrasten være best mulig, så jeg tenker å kjøre kun sort.

Vis vedlegget 42270 Vis vedlegget 42271 Vis vedlegget 42272 Vis vedlegget 42273

Veldig artig at etiketten var så korrekt. Jeg så først på bildet a Hoffmann, og så glasset hun hadde trykket mot munnen, og tenkte at det der bør være Kölsch, før jeg leste hva slags øl det var.
 
Har ei pdf fil med etikett.
Korleis får eg printa f.eks 4 stk per A4 ark?

-Helsing datadinosaur
Hvis du konverterer den til en bildefil er det ihvertfall veldig greit på Windows å velge hvor mange pr ark. Jeg syns 9 stk pr ark gir en fin størrelse.
 
Har ei pdf fil med etikett.
Korleis får eg printa f.eks 4 stk per A4 ark?

-Helsing datadinosaur
Finn et program som kan importere PDF som billedformat, og plasser 4 kopier av etiketten på en A4-side. Dessverre tar ikke alle gratisprogrammer PDF, men litt googling burde hjelpe deg på vei.
 
Har ei pdf fil med etikett.
Korleis får eg printa f.eks 4 stk per A4 ark?

-Helsing datadinosaur
Det du kan gjøre er bruke gratis programmet Download PDF-XChange Viewer - latest version, Free PDF Reader har du etiketten på pdf kan du med dette kopiere og lime inn på samme siden. har du en etikett på word kan du skrive denne ut til pdf. og kopiere den til feks. fire stk på samme side. en kan jo også skrive ut en tom side fra word til pdf og kopiere/lime inn hva som helst. Bruker 440ml bokser så det går bare 2 på arket, se eksempel som ligger ved
 

Vedlegg

  • Fresh Citrus Ipa.pdf
    1,6 MB · Sett: 27
Sist redigert:
Med dette kaster vi oss på gjenbrukstrenden, og lanserer en ny øltype:
Skraphaugen.jpg
Det er mulig jeg nå har utviklet en meget effektiv form for CO2-lagring, da sjansen for at dette ølet blir stående lenge i kjelleren absolutt er til stede. Det har en litt mystisk smak.
 
Takk for innspillene om etikettplassering.

Tidligere var etikettene mine rektangulære, men like høye som nå. Da forsøkte jeg ulike plasseringer, og mener bestemt at plassering øverst på flaskens sylinderformede del blir absolutt finest. Altså samme høyde som på de avbildede flaskene.

Så la jeg på trekanten på høyre side. Det har gitt en mer trapesformet etikett, og det kan hende at den passer bedre nederst. Jeg skal gi det et forsøk på neste batch.
Nå er etiketter på neste batch. Her er forsøket. Jeg synes etiketten nederst er helt bak mål. Etiketten midt på er ok, men personlig foretrekker jeg det slik jeg har hatt det før, øverst, slik som på flasken til høyre.

IMG_20191128_210356.jpg
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp