To nye etiketter... :)

TroSev skrev:
Hvike program bruker d for å lage de?

Jeg bruker Paint Shop Pro, men bare fordi det er det jeg kan best. Kan bruke hvilket som helst bilderedigeringsprogram - f.eks GIMP, Paint.NET, Photoshop osv.
 
Dovre skrev:
Du meiner vel Sommer Kosen?
Sikkert ein god øl, men eg får heilt fnatt av ord som blir feilaktig delt i to og det heile toppast med å bruke store bokstavar midt i ordet. Er det så vanskeleg å skrive riktig, da?

Det han sa (ikke Hansa for guds skyld!).
Men etiketten var skikkelig stilig, som med mange andre etiketter her i det siste skjønner jeg ikke hvorfor de ikke er påmeldt NM :)
 
pepy2ypy.jpg


Våre første brygg - en Hopalong Cascady og en APA AMA.

Vi brukte vanlig kopiark og Tine Ekstra Lettmelk (i ulike mengder) men det funket dårlig for etikettene løsnet da de tørket (ikke alle men nesten).

Noen svar på why?
 
Ringsvold skrev:
Vi brukte vanlig kopiark og Tine Ekstra Lettmelk (i ulike mengder) men det funket dårlig for etikettene løsnet da de tørket (ikke alle men nesten).

Noen svar på why?

Bruk melk med høyere sukkerinnhold, f.eks. H-melk. Vi bruker bare H-melk og det funker som snus.
 
Første hjemmesnekrede. Mer gøy å lage selv enn beerlabelizer, selv om den er bra synes jeg.

EDIT: hmm får visst ikke vist bildet fra dropbox.. Ok, den måtte inn under public...
8-2.jpg
 
Jeg drikker veldig lite melk, så jeg bruker soyamelk til å feste etikettene. En åpna kartong holder i månedsvis til dette formålet, blir ikke sur etter ei uke som vanlig melk.
På den måten slipper jeg å kaste nesten en hel kartong hver gang jeg har festa etiketter. Ikke at melk er så dyrt, men jeg prøver å holde kasting av matvarer på et minimalt nivå.

De sitter bra (har flasker fra da jeg starta å brygge for to år sida hvor etiketten sitter godt fortsatt) og er lette å få av med vann. Har aldri prøvd med annet enn vanlig kopipapir
 
Får nesten prestasjonsangst når eg ser alle desse kule etikettane. Eg vågar meg likevel utpå med min kreasjon.
 

Vedlegg

  • Etikett_Citra_IPA.jpg
    Etikett_Citra_IPA.jpg
    61,5 KB · Sett: 909
TerjeR skrev:
Får nesten prestasjonsangst når eg ser alle desse kule etikettane. Eg vågar meg likevel utpå med min kreasjon.

Utseendet er bra, men hvor leselig blir innholdet når dette printes (og mangler det en A i Citra?)
 
StoreMy skrev:
TerjeR skrev:
Får nesten prestasjonsangst når eg ser alle desse kule etikettane. Eg vågar meg likevel utpå med min kreasjon.

Utseendet er bra, men hvor leselig blir innholdet når dette printes (og mangler det en A i Citra?)
Kanskje eg skal lage skrifta litt mørkare og ein tanke større. A-en er der men var nok uheldig med farge og bakgrunn. Det ser ut som den er borte.

Edit:
Etter innspel fra StoreMy har eg gjort ei lita endring. Trur det blei litt meir lettleseleg no
 

Vedlegg

  • Etikett_Citra_IPA_.jpg
    Etikett_Citra_IPA_.jpg
    49,4 KB · Sett: 844
Supertips: Klistre etikettene med eggehvite. Det er slikt en konditor ville brukt for å feste spiselig materiale. Jeg bare skiller eggehviten fra eggenplommen og bruker en pensel og pensler på. Dette har fungert siden dag en for meg

Vil gjerne dele noen av de etikettene jeg har laget, men er litt usikker på hvor jeg best skulle gjort det? Kanskje på profilen min. Ja, ja. Finner vel ut  av det.
 
Tilbake
Topp