To nye etiketter... :)

Takk for lærerikt forum! Mitt åpningsinnlegg blir mine to første etiketter ;-) Nybegynner som flasker batch 2 i morgen. Brygger på en BB60 og alt har gått bra så langt. Batch 1 er en Kölch som smaker meget bra allerede, men sikkert enda bedre når den har fått et par uker til i kjøleskapet. I morgen skal den første IPAen flaskes.
Vis vedlegget 29043
Vis vedlegget 29044
Flotte og rene etiketter.
Men er det noen grunn til at en fremste humlekonglen er mattere enn den bakerste?
Litt liten tekst på høyre side for mine øyne...
 
Flotte og rene etiketter.
Men er det noen grunn til at en fremste humlekonglen er mattere enn den bakerste?
Litt liten tekst på høyre side for mine øyne...
Takk for det @Ølbjørn :)
Ingen grunn til det, det er bare sånn den er. Funnet den på nettet (ikke ulovlig kopiert).
Teksten er liten, men det ser faktisk helt greit ut på print. Faktisk litt større enn tilsvarende tekst på "industribokser".
 
Har endelig fått laget etiketter til mine to første spontangjærede øl:

Et øl satt sammen med fruen:
BryggAS-emblem - bare en.jpg
Slik ser den ut på flaske:
2017.01.26-05 hjemmebrygget red ale med skogsyre - klippet - mindre.jpg

Og denne, som er en svart versjon av de vanlige etikettene jeg lager til bryggene jeg setter alene. Tanken var at det ville gjøre deg bedre med svart mot de klare flaskene og det lyse brygget, mot de vanlige vite etikettene på brune flasker.
Ferdig emblem - bare en.jpg
2017.01.26-03 hjemmebrygget epleøl - klippet - mindre.jpg
 
Takk for lærerikt forum! Mitt åpningsinnlegg blir mine to første etiketter ;-) Nybegynner som flasker batch 2 i morgen. Brygger på en BB60 og alt har gått bra så langt. Batch 1 er en Kölch som smaker meget bra allerede, men sikkert enda bedre når den har fått et par uker til i kjøleskapet. I morgen skal den første IPAen flaskes.
Vis vedlegget 29043
Vis vedlegget 29044
"Best etter" på IPA'en har litt tall-krøll.
 
Printet denne på jobb [emoji41]
1063a1dc6c091f8d3a17f28512faf6a7.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ble en ny runde med etiketter til de 3 nyeste batchene.
Fortsatt ikke helt sikker på design, men prøver noe enda mere "Moderne" og rent.
Men litt usikker på om det blir med eller uten bilde, kanskje en 50/50.

9_PassionIPA_B.jpg 10_CitraSmash_B.jpg 11_Kolsch_B.jpg 9_PassionIpa_A.jpg 10_CitraSmash_A.jpg 11_Kolsch_A.jpg
 
Ble en ny runde med etiketter til de 3 nyeste batchene.
Fortsatt ikke helt sikker på design, men prøver noe enda mere "Moderne" og rent.
Men litt usikker på om det blir med eller uten bilde, kanskje en 50/50.

Vis vedlegget 29140 Vis vedlegget 29141 Vis vedlegget 29142 Vis vedlegget 29137 Vis vedlegget 29138 Vis vedlegget 29139
Fortsatt fine etiketter. Liker dem best uten bilder, men synes samtidig den nye "headeren" på de siste er penere. En del tenker sikkert helt motsatt når det kommer til foto/ikke foto, så det er nok bare smak og behag ;)

Om det er behov for noe pirking, ser jeg for øvrig at teksten og logoen øverst på de tre første ikke er helt på midten i forhold til de andre elementene. Er det tilfeldig eller bevisst?
 
Ble en ny runde med etiketter til de 3 nyeste batchene.
Fortsatt ikke helt sikker på design, men prøver noe enda mere "Moderne" og rent.
Men litt usikker på om det blir med eller uten bilde, kanskje en 50/50.

Vis vedlegget 29140 Vis vedlegget 29141 Vis vedlegget 29142 Vis vedlegget 29137 Vis vedlegget 29138 Vis vedlegget 29139
Selv om jeg synes både thoma voeckler,rhonan dennis å Jan ulrich fortjener etikett plass, så synes jeg du har noe flott på gang i de uten bilde.. nesten litt 7fjell-ish
 
Fortsatt fine etiketter. Liker dem best uten bilder, men synes samtidig den nye "headeren" på de siste er penere. En del tenker sikkert helt motsatt når det kommer til foto/ikke foto, så det er nok bare smak og behag ;)

Om det er behov for noe pirking, ser jeg for øvrig at teksten og logoen øverst på de tre første ikke er helt på midten i forhold til de andre elementene. Er det tilfeldig eller bevisst?

Takk for innspill.
Det er tilfeldig, så det må jeg fikse. Takk!

Helt estetisk så liker jeg nesten de uten bilde best, men er syklist og syntes det er såpass kult med bilder at jeg blir usikker.
Kanskje jeg kjører en 50/50 fordeling.
Ihvertfall en stund. :)

Selv om jeg synes både thoma voeckler,rhonan dennis å Jan ulrich fortjener etikett plass, så synes jeg du har noe flott på gang i de uten bilde.. nesten litt 7fjell-ish

Takk takk, hyggelig. Enig i at det er moro med bilder :)
Og ja, det er Van Garderen ;)
 
Ble en ny runde med etiketter til de 3 nyeste batchene.
Fortsatt ikke helt sikker på design, men prøver noe enda mere "Moderne" og rent.
Men litt usikker på om det blir med eller uten bilde, kanskje en 50/50.
Hva med å lage en som heter "Shut up, legs" og bilde av Jens Voigt? Det har visst blitt ei t-skjorte av sitatet også, men har ikke sett det på en øl enda :)
 
Tilbake
Topp