To nye etiketter... :)

Helt sikkert en god ide med en slagskygge eller lignende men min kunnskap på denne fronten er lik null.
De er heldigvis lettere å lese når man holder flaska i hånden.
 
Ikke for å pisse i folks riskrem her, men jeg ser skrivefeil på hver annenhver side i denne tråden. Sykt irriterende for oss om er opptatt av korrekt grammatikk, og liker at ting er lettlest, men jeg klarer akkurat å bite det i meg nok til at jeg driter i det ;)
På det private plan er jeg også en nazi på dette, særlig orddelingsfeil (særskriving) men har lært meg å se gjennom fingrene på dette - folk gjør forskjellig og har ulikt fokus, bare la det være.
Det verste er at jeg pleier å lage egne etiketter mens jeg smaker på brygget, og da pleier det å snike seg inn en feil eller to. Blir alltid like sur hver gang....
 
Å opplyse om skrivefeil på en etikett er vel ment som hjelp, tror dere ikke det?
Skrivefeil i et innlegg blir noe annet, og jeg har heller ikke sett noen som kommenterer det.

Skal ikke se bort fra at den som har laget etiketten setter pris på at teksten blir korrekt, ihvertfall ville jeg gjort det.
Ser ikke bort fra at @Holmentoppen også setter pris på det når jeg ser på kvaliteten på etikettene han lager, her er ingenting overlatt til tilfeldighetene... ;)
 
Sist redigert:
Å opplyse om skrivefeil på en etikett er vel ment som hjelp, tror dere ikke det?
Skrivefeil i et innlegg blir noe annet, og jeg har heller ikke sett noen som kommenterer det.

Skal ikke se bort fra at den som har laget etiketten setter pris på at teksten blir korrekt, ihvertfall ville jeg gjort det.
Ser ikke bort fra at @Holmentoppen også setter pris på det når jeg ser på kvaliteten på etikettene han lager, her er ingenting overlatt til tilfeldighetene... ;)
Ja nettopp. spesielt siden kvaliteten på etikettene ellers holder en uvanlig høy standard. :)
 
Ja nettopp. spesielt siden kvaliteten på etikettene ellers holder en uvanlig høy standard. :)
Hei, fanget ikke ikke opp dette. Var det manglende bindestrek mellom OKTOBER og FESTIVAL du tenkte på? Det var et bevisst valg. Men hvis det var noe annet, så har jeg ikke lagt merke til det?
 
Hei, fanget ikke ikke opp dette. Var det manglende bindestrek mellom OKTOBER og FESTIVAL du tenkte på? Det var et bevisst valg. Men hvis det var noe annet, så har jeg ikke lagt merke til det?
Måtte sjekke litt, og ser at du har oppgitt "Mugnum" som bitterhumle på håndbayer'n. Kanskje det er derfor han ble litt muggen? ;)
 
Hei, fanget ikke ikke opp dette. Var det manglende bindestrek mellom OKTOBER og FESTIVAL du tenkte på? Det var et bevisst valg. Men hvis det var noe annet, så har jeg ikke lagt merke til det?

Nei på Tank 6 etiketten har du skrevet adidulated (malt). :)
Var dog skrevet riktig på den andre.
 
Alltid gøy når etikettene er på flaskene. Noen dager til i karbonering, så er det drikkeklart. :)

Vis vedlegget 29020

Nå er de jo på flaskene, men kanskje som et fremtidig tips. Hvis du highligter teksten med f.eks hvitt i dette tilfellet så blir det lettere å lese, altså en slags hvit "ramme" rundt bokstavene. Å få frem tekst i et bilde med mange farger/nyanser er ikke alltid lett, men å highlghte det hjelper veldig, selv om man kanskje ender opp med å ikke synes det ser kjempeflott ut, men verdt å prøve.
 
Ja, jeg så det ble slik denne gangen. Jeg forsøkte å legge på et lyst felt bak (jeg har gjort det tidligere), men syntes det ødela bildet litt. Det ble mer utydelig på utskrifren også, men jeg bestemte at det var greit. Alkoholinnholdet er det viktigste. Jeg har en annen teknikk for highlighting av teksten i tankene for fremtidige etiketter, så takk for tipset. Neste gang... :)
 
Takk for lærerikt forum! Mitt åpningsinnlegg blir mine to første etiketter ;-) Nybegynner som flasker batch 2 i morgen. Brygger på en BB60 og alt har gått bra så langt. Batch 1 er en Kölch som smaker meget bra allerede, men sikkert enda bedre når den har fått et par uker til i kjøleskapet. I morgen skal den første IPAen flaskes.
batch1_Kein_kampf_Husvik_bryggerlaug.jpg
batch2_IPA_Husvik_bryggerlaug.jpg
 
Velkommen! Det ser proft ut.

En ting å tenke på:
Det er mye tekst av typen som fort kan få folk til å legge ned flaska for å lese. Det er litt dumt hvis du flaskekarbonerer og har bunnfall.
 
Velkommen! Det ser proft ut.

En ting å tenke på:
Det er mye tekst av typen som fort kan få folk til å legge ned flaska for å lese. Det er litt dumt hvis du flaskekarbonerer og har bunnfall.
Takk for det @Sarge

Ja, det er litt mye tekst, men syntes det er litt artig med en beskrivelse. Får gi klare instruksjoner om at innholdet må i glasset før flaska legges på siden
 
Tilbake
Topp