To nye etiketter... :)

@Holmentoppen hvordan deler du opp etter utskrift? (saks/kniv/skjærebord)
Hvilken str er dine etiketter?
Størrelsen er i utgangspunktet 160x80 mm. Det er til 0,33. Tar dem opp til 112 % når jeg kjører ut til 0,5. Det går 3 etiketter på et A4 ark. Det er PDFer med skjæremerker som jeg tar inn i et nytt dokument. Bruker linjal og tapetkniv for å skjære ut. Tar 3-4 ark i slengen.

Skjermbilde-2017-02-14-kl.-15.32.jpg

@Holmentoppen ser sp mitt kom litt feil ut, sp var om du bruker photoshop til tilpasning før utskrift. Jeg sliter med å få etikettene likt det oppsett du la ut i går. Noen tips?
Aha, nei – Photoshop bruker jeg bare til billedbehandling (dypetsing, fargejustering, retusj osv.) Hovedprogrammet er InDesign (layoutprogram) Det er der jeg setter sammen elementene i nettoformatet 160x80 mm. Så eksporterer jeg en utfallende høyoppløst PDF med cropmarks. Tar den inn på et A4-ark i InDesign, dupliserer 2 ganger – og legger de tre PDFene kant i kant over hverandre. Man kan selvsagt gjøre dette i Photoshop også, men det er litt mer plundrete.

Noen som tok den? *tar hatten og går*
571a0f43bf15cf45d0643a4fe2291a8e.jpg

Sist redigert:
Har planer om en "steam beer"/"california common" etterhvert. Klarte ikke la være å lage utkast til etikett når navnet var på plass.

Coalroad9_Locomotive_Breath_utkast.png

Størrelsen er i utgangspunktet 160x80 mm. Det er til 0,33. Tar dem opp til 112 % når jeg kjører ut til 0,5. Det går 3 etiketter på et A4 ark. Det er PDFer med skjæremerker som jeg tar inn i et nytt dokument. Bruker linjal og tapetkniv for å skjære ut. Tar 3-4 ark i slengen.

Vis vedlegget 29457

@Holmentoppen Hvordan kan man legge inn slike skjæremerker? Det var jo genialt, samt tids besparende.

Etter flere år med brygging og kun bruk av fat, tenkte jeg at jeg skulle lage meg noen etiketter for morro skyld.
Er helt newbie i Photoshop men her er min første etikett.Vis vedlegget 29849

Småpirk, som er alt jeg har å bidra med i denne tråden. Men dropp "the" i "who was the al capone". Og "what was al capones car?" Vel, det var vel en bil? ;) Ville omformulert til noe som "what did he ride/drive?" Eller bare "his car?"

Tilbake
Topp