Størrelsen er i utgangspunktet 160x80 mm. Det er til 0,33. Tar dem opp til 112 % når jeg kjører ut til 0,5. Det går 3 etiketter på et A4 ark. Det er PDFer med skjæremerker som jeg tar inn i et nytt dokument. Bruker linjal og tapetkniv for å skjære ut. Tar 3-4 ark i slengen.@Holmentoppen hvordan deler du opp etter utskrift? (saks/kniv/skjærebord)
Hvilken str er dine etiketter?
Størrelsen er i utgangspunktet 160x80 mm. Det er til 0,33. Tar dem opp til 112 % når jeg kjører ut til 0,5. Det går 3 etiketter på et A4 ark. Det er PDFer med skjæremerker som jeg tar inn i et nytt dokument. Bruker linjal og tapetkniv for å skjære ut. Tar 3-4 ark i slengen.
Vis vedlegget 29457
Ja, Adobe CS-programmene: Illustrator, Photoshop og InDesign.Takker for svar @Holmentoppen, Bruker du photoshop?
Aha, nei – Photoshop bruker jeg bare til billedbehandling (dypetsing, fargejustering, retusj osv.) Hovedprogrammet er InDesign (layoutprogram) Det er der jeg setter sammen elementene i nettoformatet 160x80 mm. Så eksporterer jeg en utfallende høyoppløst PDF med cropmarks. Tar den inn på et A4-ark i InDesign, dupliserer 2 ganger – og legger de tre PDFene kant i kant over hverandre. Man kan selvsagt gjøre dette i Photoshop også, men det er litt mer plundrete.@Holmentoppen ser sp mitt kom litt feil ut, sp var om du bruker photoshop til tilpasning før utskrift. Jeg sliter med å få etikettene likt det oppsett du la ut i går. Noen tips?
Tog an!Noen som tok den? *tar hatten og går*
Størrelsen er i utgangspunktet 160x80 mm. Det er til 0,33. Tar dem opp til 112 % når jeg kjører ut til 0,5. Det går 3 etiketter på et A4 ark. Det er PDFer med skjæremerker som jeg tar inn i et nytt dokument. Bruker linjal og tapetkniv for å skjære ut. Tar 3-4 ark i slengen.
Vis vedlegget 29457
Det letteste er kanskje bare å legge inn manuelt. I profesjonelle layoutprogram som InDesign eksporterer man PDFer med skjæremerker (for trykk). Det er nok ikke en mulighet man har i alle program, dessverre.@Holmentoppen Hvordan kan man legge inn slike skjæremerker? Det var jo genialt, samt tids besparende.