Størrelsen er i utgangspunktet 160x80 mm. Det er til 0,33. Tar dem opp til 112 % når jeg kjører ut til 0,5. Det går 3 etiketter på et A4 ark. Det er PDFer med skjæremerker som jeg tar inn i et nytt dokument. Bruker linjal og tapetkniv for å skjære ut. Tar 3-4 ark i slengen.@Holmentoppen hvordan deler du opp etter utskrift? (saks/kniv/skjærebord)
Hvilken str er dine etiketter?
Størrelsen er i utgangspunktet 160x80 mm. Det er til 0,33. Tar dem opp til 112 % når jeg kjører ut til 0,5. Det går 3 etiketter på et A4 ark. Det er PDFer med skjæremerker som jeg tar inn i et nytt dokument. Bruker linjal og tapetkniv for å skjære ut. Tar 3-4 ark i slengen.
Vis vedlegget 29457
Ja, Adobe CS-programmene: Illustrator, Photoshop og InDesign.Takker for svar @Holmentoppen, Bruker du photoshop?
Aha, nei – Photoshop bruker jeg bare til billedbehandling (dypetsing, fargejustering, retusj osv.) Hovedprogrammet er InDesign (layoutprogram) Det er der jeg setter sammen elementene i nettoformatet 160x80 mm. Så eksporterer jeg en utfallende høyoppløst PDF med cropmarks. Tar den inn på et A4-ark i InDesign, dupliserer 2 ganger – og legger de tre PDFene kant i kant over hverandre. Man kan selvsagt gjøre dette i Photoshop også, men det er litt mer plundrete.@Holmentoppen ser sp mitt kom litt feil ut, sp var om du bruker photoshop til tilpasning før utskrift. Jeg sliter med å få etikettene likt det oppsett du la ut i går. Noen tips?
Tog an!Noen som tok den? *tar hatten og går*
![]()
Størrelsen er i utgangspunktet 160x80 mm. Det er til 0,33. Tar dem opp til 112 % når jeg kjører ut til 0,5. Det går 3 etiketter på et A4 ark. Det er PDFer med skjæremerker som jeg tar inn i et nytt dokument. Bruker linjal og tapetkniv for å skjære ut. Tar 3-4 ark i slengen.
Vis vedlegget 29457
Det letteste er kanskje bare å legge inn manuelt. I profesjonelle layoutprogram som InDesign eksporterer man PDFer med skjæremerker (for trykk). Det er nok ikke en mulighet man har i alle program, dessverre.@Holmentoppen Hvordan kan man legge inn slike skjæremerker? Det var jo genialt, samt tids besparende.
Da har vi tenkt likt rundt steamerHar planer om en "steam beer"/"california common" etterhvert. Klarte ikke la være å lage utkast til etikett når navnet var på plass.
Vis vedlegget 29590
Etter flere år med brygging og kun bruk av fat, tenkte jeg at jeg skulle lage meg noen etiketter for morro skyld.
Er helt newbie i Photoshop men her er min første etikett.Vis vedlegget 29849