To nye etiketter... :)

52ac432a2a59b316495ddf8ab748db17.jpg
 
Mitt bidrag til denne tråden. :)
Jeg synes innpakning er vel så viktig som selve innholdet og jeg koser meg med etiketter og korker, og "innovasjonselementer". Det å opplyse drikkeren om kultur er en oppgave jeg synes er viktig. Kall det kulturformidling.

Ellers så legger jeg ut alle mine etiketter på min hjemmeside til beskuelse for alle. :)

001-2017_Trashy+Blonde.png Black IPA.png 7 Sorter.png American IPA.jpg kork_liten.png
 
Sist redigert:
@Holmentoppen hvordan deler du opp etter utskrift? (saks/kniv/skjærebord)
Hvilken str er dine etiketter?
Størrelsen er i utgangspunktet 160x80 mm. Det er til 0,33. Tar dem opp til 112 % når jeg kjører ut til 0,5. Det går 3 etiketter på et A4 ark. Det er PDFer med skjæremerker som jeg tar inn i et nytt dokument. Bruker linjal og tapetkniv for å skjære ut. Tar 3-4 ark i slengen.

Skjermbilde-2017-02-14-kl.-15.32.jpg
 
@Holmentoppen ser sp mitt kom litt feil ut, sp var om du bruker photoshop til tilpasning før utskrift. Jeg sliter med å få etikettene likt det oppsett du la ut i går. Noen tips?
Aha, nei – Photoshop bruker jeg bare til billedbehandling (dypetsing, fargejustering, retusj osv.) Hovedprogrammet er InDesign (layoutprogram) Det er der jeg setter sammen elementene i nettoformatet 160x80 mm. Så eksporterer jeg en utfallende høyoppløst PDF med cropmarks. Tar den inn på et A4-ark i InDesign, dupliserer 2 ganger – og legger de tre PDFene kant i kant over hverandre. Man kan selvsagt gjøre dette i Photoshop også, men det er litt mer plundrete.
 
Har planer om en "steam beer"/"california common" etterhvert. Klarte ikke la være å lage utkast til etikett når navnet var på plass.

Coalroad9_Locomotive_Breath_utkast.png
 
Størrelsen er i utgangspunktet 160x80 mm. Det er til 0,33. Tar dem opp til 112 % når jeg kjører ut til 0,5. Det går 3 etiketter på et A4 ark. Det er PDFer med skjæremerker som jeg tar inn i et nytt dokument. Bruker linjal og tapetkniv for å skjære ut. Tar 3-4 ark i slengen.

Vis vedlegget 29457


@Holmentoppen Hvordan kan man legge inn slike skjæremerker? Det var jo genialt, samt tids besparende.
 
Tilbake
Topp