1Morten
Norbrygg-medlem
Hvit er veldig allround, men blekkspruten ser best ut på sort, å TV er best på sølv in real life iallefall
Kan være enig med blekkspruten, men syns TV er best hvit og.
Hvit er veldig allround, men blekkspruten ser best ut på sort, å TV er best på sølv in real life iallefall
50-årslag til min svoger som skal bygge hønsehus og ønsker seg hønserelaterte gaver.
Herregud for noen fine etiketter!Vi har invitert til ølfestival på ettersommeren. Kan ikke bare servere lyse lagere, tross alt.
Vis vedlegget 40976 Vis vedlegget 40977 Vis vedlegget 40978
Hva skjedde med batch 127???Vi har invitert til ølfestival på ettersommeren. Kan ikke bare servere lyse lagere, tross alt.
Batch #127: Münchener Helles skal tydeligvis ikke med på ølfestivalen! Den trenger nok lengre lagring..Hva skjedde med batch 127???
Hehe, joda den skal med. Det er en gammel traver jeg har lagt ut tidligere. Dessuten blir den servert fra tap denne gangenBatch #127: Münchener Helles skal tydeligvis ikke med på ølfestivalen! Den trenger nok lengre lagring..
Jeg har lenge vært litt misfornøyd med etikettene mine. Ikke at de er stygge (de har i utgangspunktet et enkelt, litt rustikt design for å være enkle å lage og for å unngå unødig perfeksjonisme), men de har hatt noen svakheter:
Her er utkast til nytt etikettdesign. Det har samme høyde som før for å passe inn på de gamle bjørnungene. Jeg kan også ved å rotere dem få inn 6 stykker på et A4-ark (noe som ikke øker arkforbruket, siden jeg nå sparer inn ark til baksideetikettene. Jeg tar gjerne imot tips til forbedringer.
- Jeg har ikke fått inn ingredienser på noen god måte.
- Jeg har måttet ty til ekstraetiketter for å gi informasjon om hvordan man drikker øl med bunnfall, noe som kompliserer prosessen.
- Konseptet føltes litt utbrukt.
Vis vedlegget 41075
(Ikke se for mye på tekstene og det faktum at jeg har brukt engelsk og norsk om hverandre. Jeg tror nok jeg kommer til å fornorske mer. Før har jeg brukt engelsk på det meste av ølet, men for øl med mye norske ingredienser, og spesielt kveik, så har jeg brukt nynorsk. Mulig jeg erstatter engelsk med bokmål, og dermed gjør alt helnorsk. Vi får se.)
Litt enig med Miguel at tekdten i trekanten ble litt "rotete" pga mye linjeskift. Om du ikke går konk av noen ekstra A4 ark så gjør den rektangulær.Jeg har lenge vært litt misfornøyd med etikettene mine. Ikke at de er stygge (de har i utgangspunktet et enkelt, litt rustikt design for å være enkle å lage og for å unngå unødig perfeksjonisme), men de har hatt noen svakheter:
Her er utkast til nytt etikettdesign. Det har samme høyde som før for å passe inn på de gamle bjørnungene. Jeg kan også ved å rotere dem få inn 6 stykker på et A4-ark (noe som ikke øker arkforbruket, siden jeg nå sparer inn ark til baksideetikettene. Jeg tar gjerne imot tips til forbedringer.
- Jeg har ikke fått inn ingredienser på noen god måte.
- Jeg har måttet ty til ekstraetiketter for å gi informasjon om hvordan man drikker øl med bunnfall, noe som kompliserer prosessen.
- Konseptet føltes litt utbrukt.
Vis vedlegget 41075
(Ikke se for mye på tekstene og det faktum at jeg har brukt engelsk og norsk om hverandre. Jeg tror nok jeg kommer til å fornorske mer. Før har jeg brukt engelsk på det meste av ølet, men for øl med mye norske ingredienser, og spesielt kveik, så har jeg brukt nynorsk. Mulig jeg erstatter engelsk med bokmål, og dermed gjør alt helnorsk. Vi får se.)
Det er en viktig grunn til at den ikke er rektangulær. Om man synes den teksten er uleselig, så synes jeg på min side at tekst som er dreid 90 grader er uleselig, og i tillegg får den folk til å tippe flaska så mye at man roter opp bunnfallet, Derfor vil jeg ha ingrediensene på skrå.Litt enig med Miguel at tekdten i trekanten ble litt "rotete" pga mye linjeskift. Om du ikke går konk av noen ekstra A4 ark så gjør den rektangulær.
Det er kun to fonter i bruk. Den ene riktignok i ulike størrelser.Du kan med fordel redusere antallet fonter. Det blir lett rotete med mer enn to. Det blir klart mer rotete med tre og oppover.
Bruksanvisningen er myntet på slekt og venner som jeg gir bort øl til i gave og lignende. Jeg har noen skrekkeksempler på hvordan man ikke gjør det.Kundegruppe er viktig mht hvor mye tekst som er nødvendig
Takk for det. Jeg er også glad i de gamle etikettene, men var som sagt litt lei av å klistre dobbelt opp med etiketter for å få med mer informasjon. Jeg kommer nok til å teste nytt design på en batch, så får vi se. Etikettene får ofte et mer helhetlig visuelt inntrykk når de kommer på flasken.Jeg synes du lager fine etiketter fra før, det er noe som heter never change a winning team?