Tørrhumle

Hei
Skal sette en Blonde fra Nøgne Ø. Er svært usikker dette som omhandler tørrhumling. Forstår jeg det rett hvis tørrhumle er samme type humle som jeg bruker under kokingen i Blonde, forskjellen er bare at humlen tilsettes et stykke ut i gjæringsprosessen?? Humlen jeg bruker i kokingen er 6,7 % cascade og 11,4 % simcoe. I oppskriften står det ingenting om hvilken alfa det er på tørrhumlen. Håper noen kan hjelpe meg å sortere tanker her??
 
Står det ikke i oppskriften hva slags humle du skal tørrhumle med? Ja, tørrhumling er humle i gjæringsspannet. Gjerne etter 4-5 dager når stormgjæringen gir seg.

Alfa betyr vel ikke all verden når det gjelder tørrhumling. Det trekkes ikke ut særlig mye av disse uansett under tørrhumling.
 
Alfasyrer har ingenting å si når du tørrhumler, står det at du skal tørrhumle så bare hiv oppi.
 
Ok , jo det står bare at jeg skal bruke cascade og simcoe til tørrhumle, reagerte på at det ikke stor noe om alfa. Men da har altså det ikke noe å si. Takk for svar, da kjører jeg på :)
 
Tilbake
Topp