Torvald`s Bryggeri

Ser som sagt ikkje på det som eit "problem" å ha høgt utbytte, men om eg skulle brukt det fulle utbyttet i bryggriet mitt som standard for alle oppskrifter (87-90%), må eg bruke ca. ein halv kg mindre malt for å få ønska OG, i motsetning til hvis eg hadde brukte 80% utbytte til å rekne ut oppskriften. Og det å bruke ein halv kilo mindre malt i kvar batch må vel ha noko å sei, og kanskje spesielt på øl med OG under 40 for eks??? Det er ihvertfall tanken bak. Sjølv om ein halv kilo sikkert ikkje er så enormt i den store sammanheng, og at det er enormt mange andre faktorer som spiller inn på ølets kvalitet (gjær, temp osv.), så er det vel slik at alle monner drar, eller?

Må igjen også presisere at eg ikkje meiner at øl brygga på høgt utbytte er dårleg av den grunn. Som sagt er jo den dry stouten din Gahr ein av dei bedre av eksemplaret eg har smaka, og den vart vel brygga med eit relativt høgt utbytte?

Eg kunne sikkert ha lagt utbytte mitt til 85% uten probem, men 80% virka for meg som ein bra plass sikte etter. Og det passa seg jo svært bra at det å kutte ut utmesking gav meg ca. 80% utbytte. Det er viktig med konsistente resultater ja, og eg rekner med at OG skal bli enkelt å treffe etter eg har blitt litt meir kjent med bryggeriet. Traff 1 SG poeng under target i går, så eg nærmer meg  ;) .
 
Mulig dette er allerede besvart, men jeg lurer på hva slags pumpe du bruker og evt hvor du fikk tak i den?
 
809 stemmer! Men grunna eit brist i min hjernefuksjon har eg humlegården si pumpe med oppgradert skovlhjul fra more beer (det skovhjulet er eit must! Den fungere vanvittig mykje betre etter den blei installert). Tips fra meg når det gjeld å bestille pumpe fra more beer, Kjøp 230v versjonen bakerst i lista deira. Standard modellen deira er litt dårleg merka slik at man kan ta feil.........  :roedme:
 
Espen Unnvik skrev:
Oppgradert skovlhjul selges kanskje også som reservedel ?

Har produktkode H315I (stor i til slutt) hos MoreBeer. Skrives inn i SKU-feltet i handlekurven.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Finfint oppsett! Eg må nok også ta å stjele noen ideer til mitt eget RIMS system. Greit å få en oversikt av hva man trenger av "småplukk" :)
 
Den ølkassepatenten din med Marchpumpa tilsynelatende fastmontert virker ikke så dum. Kan du gi en nærmere beskrivelse/noen bilder?
 
Gahr skrev:
Den ølkassepatenten din med Marchpumpa tilsynelatende fastmontert virker ikke så dum. Kan du gi en nærmere beskrivelse/noen bilder?
Her er nokre bilder.
I eine kassa har eg kappa av alle tappane slik at eg får takhøgde til pumpa. Pumpehuset har eg snudd 90 grader mot klokka. Nederste treplank har dim. 33x11x1 cm, øverste treplank har dim. 15x12,5x1,8 cm og dei to treskinnene har eg laga av det eg hadde liggande. Dei to treplatene er skrudd sammen fra undersida og blir som man ser holdt fast til ølkassa av to spennband, og det fungerer veldig bra.
 

Vedlegg

  • IMG_2738.jpg
    IMG_2738.jpg
    336,8 KB · Sett: 1.313
  • IMG_2740.jpg
    IMG_2740.jpg
    483,4 KB · Sett: 1.312
  • IMG_2742.jpg
    IMG_2742.jpg
    478,1 KB · Sett: 1.329
  • IMG_2743.jpg
    IMG_2743.jpg
    472,8 KB · Sett: 1.330
Brygga best bitter i dag, og tok i den annledning eit bilde av ein liten modifikasjon eg har gjort. QDs-termometeret er blitt rekalibrert, flytta og fungerer no kun som termometer under kjøling. Fikk også klokka nedkjølingstida heilt nøyaktig i dag. 21 liter fra 100 til 18 grader på 12 min. Til 15 grader tar det passende nok 15 min :). Fornøgd med det, så da blir det ikkje ny kjøler på ei stund. 
 

Vedlegg

  • IMG_2745.jpg
    IMG_2745.jpg
    336,3 KB · Sett: 1.159
Mener du bruker samme induksjonsplate som meg til meskingen. Har du opplevd problemer med at plata slår seg av underveis mens du prøver å holde jevn temperatur og resirkulerer? Hadde litt problemer med det under sist mesking. Mistenker bunnen i gryta blir varmere enn det plata "takler" på lav effekt. Det skjer aldri under oppvarming, når plata står på full effekt.
 
Stemmer, me har samme plate under meska ja. Aldri opplevd at plata slår seg heilt av, men den slår inn og ut pga. termostaten i plata.  Nå har jo eg ein veldig anna bunn i kjelen min, så det kan jo ha noko å sei??? Ellers er eg veldig fornøgd med den plata, føler at eg har full kontroll over temperaturen. Så no er det ein sann fryd å meske :) .
 
Torvald skrev:
Stemmer, me har samme plate under meska ja. Aldri opplevd at plata slår seg heilt av, men den slår inn og ut pga. termostaten i plata.  Nå har jo eg ein veldig anna bunn i kjelen min, så det kan jo ha noko å sei??? Ellers er eg veldig fornøgd med den plata, føler at eg har full kontroll over temperaturen. Så no er det ein sann fryd å meske :) .

Det er det jeg tenker på. Antar grytebunnen blir litt for varm. Plata slår seg på igjen, men det gjorde at tempen sank litt for langt ned under sirkuleringen. Kan det ordnes med å senke farten på sirkuleringen av vørteren, tror du? Hadde relativt god hastighet under siste brygging.
 
Vanskeleg for meg å sei... Eg vil jo tru at god flow uansett vil vere bra, sida det vil vera med å dra varme vekk fra bunnen. Kanskje legge noko meir metall under silbunnen din, ei tynn RF plate. Da vil du jo truleg få fordelt effekten meir. Kva effekttrinn pleier du å bruke under resirkulering og temp justering?
Ellers kunne det kanskje hjulpe å heva kjelen nokre mm. over plata, men det er jo sjølvagt ikkje så lett med tynnbunna kjele, men ei rist som ikkje er magnetisk og tåler varme ville kanskje fungert. Den ville ihvertfall heva kjelen og sluppe til luft imellom bunn og plate. Min bunn er ihvertfall litt konkav, og gjør slik at bunnen alltid er ca. 1-2mm over plata. Om det har ein effekt på overoppheiting er ikkje godt å sei... Mykje synsing fra mi side her, men kanskje noko fungere  :jaha: ?
 
Det trur ikkje. Meiner eg har sjekka mens den var varm, men for å vere sikker kan eg sjå etter det neste byggedag.
 
Eg trur ikkje plata skrur seg av fordi botnen blir for varm. Botnen blir ikkje varmare enn veska i gryta, iallefall ikkje mykje. Sjølv om RF er ein ganske dårleg varmeledar i metallsamanheng ledar den tross alt ikkje så dårleg, og i tillegg er den ganske tynn vel?

Dette har nok med eit anna forhold å gjere trur eg. Viss botnen ikkje er spesielt magnetisk vil induksjonen vere mindre ideell. Varmeutvikling blir det, men elektronikken må nok gi på ganske mykje for å prøve å opprettholde innstilt effekt. Dette igjen gjer at elektronikken inne i plata blir varm, og må ta seg ein pause innimellom.

Enkelt forklart utgjer induksjonsplata og kjelen tilsammen ein transformator med kortslutta sekundærvikling. "Alle" veit jo at om ein kortsluttar sekundærviklinga blir det varmt. Primærviklinga av denne "trafoen" er spolen som ligg under glassplata. Kjernen, som må vere av eit magnetisk metall, samt sekundærspolen er botnen i gryta. Her blir det indusert straum som går i sirkel i grytebotnen. På grunn av utformingen er denne ein effektiv kortsluning og straumen blir ganske høg og produserar varme.
Elektronikken måler straum og spenning på primærsida for å kunne regulere innstilt effekt og overvåke det heile. Når grytebotnen ikkje er særleg magnetisk vil straumen indusert i botnen bli lågare, er den av tynt RF vil i tillegg den eletriske motstanden vere høgare, noko som ytterlegare vil redusere effektiviteten.

Elektronikken må jobbe hardare og blir gjerne varm og treng ein pause.

Det går an å gjere ein liten test: To forskjellige gryter med lik mengde veske, ei induksjonskompatibel og ei ikkje. -Resten er sjølvforklarande ;)

Ellers vil eg slå eit slag for så kalla RIMS. Med ei ekstern varmekjelde innebyggd i eige kammer i sirkulasjonssløyfa og styring med PID er temperaturkontroll noko som går heit av seg sjølv og er supernøyaktig i mitt system.

Min modell er ein varmevekslar laga av ein 2l stålthermos med eit 2kw vannkokarelement i botn. Vørteren sirkulerar i gjennom ein koparspiral av 4,5m 8mm som er nedsenka i vatnet i thermosen. PID'en måler tempen på vørteren ut av varmevekslaren.

-my two cents-
 
Men det som er rart her da, er at dette kun skjer nå jeg har plata på lav effekt. Så fort jeg skrur effekten opp går det bra. Men da stiger også tempen i selve mesken, problemet er når jeg skal bruke lav effekt og resirkulerer for å holde jevn temperatur. Under temeraturøknig mellom meskestegene, med plata på fullt, går det fint. Da slår den seg ikke av og på.
 
Tilbake
Topp